![]() |
Dit zijn de 10 best betaalde jobs in België
Dit zijn de 10 best betaalde jobs in België
Misschien zijn er mensen die het niet helemaal eens zijn met het lijstje? |
Management en directie is geen ‘job’.
|
Ik.
Die lonen zijn te laag. Maar ik vermoed dat ze een gemiddelde zijn van iedereen in die sectoren of beroepscategorien: van technieker, laborant en management assistente tot topwetenschapper/topmanager. Ingenieurs vind ik, speciaal. Dat is nu eenmaal een kwalificatie gelinkt aan een diploma. 4000 bruto gemiddeld kan, als je ook de juniors en KMO ingneieurs er in betrekt. Maar als je iet of wat senior profiel hebt vlieg je daar zo voorbij. Vergeet ook niet dat extralegale voordelen voor een heel groot deel het loonpakket bepalen. Ik heb liever 500 bruto minder en het hele extralegale pakket (groepsverzekering, hospitalisatie/maaltijdcheques/vergoedingen/enz...) dan omgekeerd. |
|
Management en directie.
Even alle verschillende C-levels en managementlevels door elkaar gooien. Tjah. Er is al een gigantisch verschil tussen de diverse C-levels alleen. |
Citaat:
|
Citaat:
Opmerkelijk is voor mij dat de sector 'overheid' op 4e rang staat. Niet echt een verassing en bepaalde overheidsjobs (bvb deel van de zorgjobs) zijn imo nog steeds onderbetaald maar het geeft toch aan dat de vele privileges ivm pensioen bvb echt niet meer te verantwoorden zijn. |
Citaat:
Soit, ik studeerde m'n droomrichting aan de univ (geschiedenis). Een prof vertelde ons dat we godenkinderen waren, en geld als slijk zouden verdienen. Viel dat effe tegen: bijna een jaar naar werk gezocht, en de rest was ook niet om over naar huis te schrijven:cry: |
Citaat:
Of partijvoorzitter. De generatie van mijn grootouders dacht ook dat iedereen met een diploma genoeg verdiende voor huispersoneel. Dat zit er toch effe niet in vrees ik. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben geen ingenieur, maar mijn brutoloon gaat daar wel iets boven.
|
Citaat:
Vlaanderen moet absoluut z'n produktiviteit opvoeren zodat we weer bij de eersten v.d. klas horen in de EU. Deze 2 zaken zijn broodnodig om onze walvaart te behouden, zelfs niet verhogen ! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een diploma wil alleen zeggen, tot zo'n 20 jaar geleden, dat iemand kon studeren. Nu wil het alleen maar zeggen dat de houder van zo'n diploma goed in de smaak viel van de schooldirectie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be