![]() |
De Tijd - Le Soir: liberalen willen staatshervorming uit formatie
De avondeditie van Le Soir maakt gewag van een parallel interview met Bouchez en Lachaert. Het interview met Lachaert verschijnt in De Tijd, wat Bouchez zegt, vernemen we vanavond al in Le Soir
https://plus.lesoir.be/316348/articl...aux-la-relance De krachtlijnen: 1. De liberalen gaan samen in de regering (of eruit) 2. Ze werken ook in gemengde groepen 3. De staatshervorming is de laatste van de prioriteiten 4. De staatshervorming moet buiten de regeringsvorming gehouden worden, noch mag ze er inderhaast komen 5. Er mag geen staatshervorming komen zonder herfederaliseringen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Maar die onderhandelingen zijn niet serieus. Vergeet dat nu.
ALLE partijen hebben meer te verliezen met in een federale te stappen dan door er uit te blijven. |
Citaat:
Daar is echter een uitzondering op: dat is voor zij die weten dat het nadien TOCH gedaan is, wat er ook gebeurt. En ik zou wel eens kunnen denken dat BDW in die situatie zit. |
Citaat:
Op naar 2024. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Iedereen tevreden, een confederale unitaire federale staat. |
Ik stem liberaal voor de rest van mijn leven.
Lachaert ftw ! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Excuseer beste Xeno, het was een moment van blijdschap. |
Heel eenvoudig als de liberalen het PS - NVA akkoord torpederen, dan komen er nieuwe verkiezingen. Er zal dan wel een meerderheid gevonden in de Kamer om verkiezingen uit te schrijven;
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Specalisten, kan de kamer wel ontbonden worden indien ze geen alternatieve premier voorstellen en de regering weigert ?
Motie van wantrouwen ? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be