Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Steven Van Gucht (https://forum.politics.be/showthread.php?t=254560)

fred vanhove 3 augustus 2020 15:23

Steven Van Gucht

Ja dat zeiden ze in de maand maart ook al. Volgens mij weet de man wel beter maar t'ja je kan de mensen toch niet helemaal de depressiviteit injagen.

Nog niet zo lang geleden beweerde hij trouwens dat we nooit meer zullen terugkeren naar ons leven van weleer.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...bben~a1b1aa7c/

patrickve 3 augustus 2020 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9405145)
Ja dat zeiden ze in de maand maart ook al. Volgens mij weet de man wel beter maar t'ja je kan de mensen toch niet helemaal de depressiviteit injagen.

Nog niet zo lang geleden beweerde hij trouwens dat we nooit meer zullen terugkeren naar ons leven van weleer.

Hij is totaal zot. Zoals al die anderen. Het zijn zij en enkel zij die het leven abnormaal maken. Ah, ja, en er is een virusken dat sommige mensen ziek maakt.

fred vanhove 3 augustus 2020 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9405155)
Hij is totaal zot. Zoals al die anderen. Het zijn zij en enkel zij die het leven abnormaal maken. Ah, ja, en er is een virusken dat sommige mensen ziek maakt.

Zeggen dat sommige mensen zelfs niet meer durven gaan zwemmen. En dat allemaal voor zo een niemendal virusken;-) Zo geraken we er natuurlijk nooit.:-)

patrickve 3 augustus 2020 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9405164)
Zeggen dat sommige mensen zelfs niet meer durven gaan zwemmen.

Dat is belachelijk he. Er is een verschil tussen "niet meer durven gaan zwemmen" en de paar dagen dat ge bij een bejaarde zijt, een beetje opletten, niewaar.

fred vanhove 3 augustus 2020 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9405185)
Dat is belachelijk he. Er is een verschil tussen "niet meer durven gaan zwemmen" en de paar dagen dat ge bij een bejaarde zijt, een beetje opletten, niewaar.

Inderdaad maar zo heeft blijkbaar iedereen dan toch maar zijn reden om de 'idiote' regeltjes te volgen. Gij om uw oude schoonma niet te besmetten en jonge mensen om hun ouders niet te besmetten.
Uiteindelijk zijn de virologen en politici nog zo zot niet;-)

patrickve 3 augustus 2020 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9405259)
Inderdaad maar zo heeft blijkbaar iedereen dan toch maar zijn reden om de 'idiote' regeltjes te volgen.

Wel, het was niet verboden he, waar ik gegaan ben gingen ze met 1200 in het zwembad tegelijk. Enorm groot vakantiecomplex.

Het punt is juist exact dat: "regeltjes" zijn uit den boze, want dat zijn onnozelaars die die bedenken. Maar zelf voorzichtig zijn naargelang de omstandigheden is uiteraard wat elk normaal mens doet, en hij zal zelf wel bepalen wat "voorzichtig" is en welke fun dat kost.

Ik vond het de moeite niet waard om te riskeren een oude persoon van mijn familie te besmetten om eens gaan te plenzen in een zwembad met 1199 andere onnozelaars. Dat was mijn eigen keuze, ik denk dat dat een wijze afweging was. Ik heb wel geen regelneef nodig om mij dat op te leggen. Was ik daar niet met mijn schoonma, dan was ik misschien gaan plenzen he.

Als ik ging winkelen tijdens de lockdown, toen maskers dragen gevaarlijk was, zette ik er toch een op, en nu nog altijd. Aangezien het dus eerst "gevaarlijk" was volgens de mafkezen van dienst, en nu "gedwongen", verandert niks aan mijn oordeel he.

Mijn hoop was toen natuurlijk dat er zodanig veel anderen ziek zouden worden dat de epidemie grotendeels voorbij zou zijn. Daar is trouwens veel kans toe. Maar zeker zullen we het pas in november weten.

Uiteraard is het zo dat als ik met weinig moeite kan zorgen dat de anderen ziek worden, en ik niet, ik dat verkies. Zoveel is duidelijk. Ik wil dus dat de anderen zo rap mogelijk zo veel mogelijk ziek worden. Maar ik ga mijn leven niet verzuren (in zoverre dat de zotten dat toelaten). Op onze dienst waar ik normaal gezien verplicht ben om een masker te dragen doe ik dat niet, net zoals niemand anders. Omdat dat anders de pret bederft. Maar we blijven wel op enige afstand en geven uiteraard geen hand meer.

Het is altijd een afwegen van moeite doen en veiligheid. Je wil veiligheid enkel als het niet teveel moeite kost, want zoveel is die veiligheid ook niet waard.

Maar dat kan jij waarschijnlijk niet begrijpen. Ik doe die dingen die "veilig" zijn en helpen, als dat niet veel moeite of plezier kost. Ik doe die niet als dat teveel gevraagd is. Lijkt mij evident.

IJsboer 4 augustus 2020 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9405145)

Met normaal bedoelt hij zoals in half juni tot half juli. Vanaf het "normaal" is komt er weer een golf en begint alles terug opnieuw. Dit zal zo blijven gaan tot er een vaccin is eind 2021, begin 2022.

fred vanhove 4 augustus 2020 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9405944)
Met normaal bedoelt hij zoals in half juni tot half juli. Vanaf het "normaal" is komt er weer een golf en begint alles terug opnieuw. Dit zal zo blijven gaan tot er een vaccin is eind 2021, begin 2022.

En wie zegt dat er een vaccin komt ? Een vaccin vinden voor een uiterst complex virus als dit is bijna onmogelijk. Kijk maar naar HIV.....onmogelijk.
De Farma reuzen weten dat al lang natuurlijk maar incasseren nu miljarden om naar iets te zoeken waarvan ze eigenlijk nog niet weten wat het in feite is.

IJsboer 4 augustus 2020 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9405953)
En wie zegt dat er een vaccin komt ? Een vaccin vinden voor een uiterst complex virus als dit is bijna onmogelijk. Kijk maar naar HIV.....onmogelijk.
De Farma reuzen weten dat al lang natuurlijk maar incasseren nu miljarden om naar iets te zoeken waarvan ze eigenlijk nog niet weten wat het in feite is.

Tsja, dan wordt angst de nieuwe cultuur. :-D
Heel mijn leven gehoord dat "angst een slechte raadgever is" en dat je je leven niet mag laten beheersen door angst.

En nu wordt het langs alle kanten gepromoot.

Weerstand bevorderd de immuniteit tegen virussen. Hoe bouw je dit op:

- Genoeg buitenkomen, frisse lucht
- Gezonde gevarieerde voeding
- Veel bewegen

Met de huidige maatregelen:

- Mensen pakken de auto want dan moeten ze geen vod voor hun smoel dragen
- Ze laten eten (junk food) leveren want ze mijden de drukke winkels
- Ze sporten niet meer want op elke hoek van't straat wordt ge doodgebliksemd door een met smetvrees geïnfecteerde azijnzuiper

Der Wanderer 4 augustus 2020 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9406193)
Heel mijn leven gehoord dat "angst een slechte raadgever is" en dat je je leven niet mag laten beheersen door angst.

- Veel bewegen

- Ze sporten niet meer want op elke hoek van't straat wordt ge doodgebliksemd door een met smetvrees geïnfecteerde azijnzuiper

Onlangs betrapte ik mezelf erop dat ik niesde terwijl ik over straat liep. Er kwam een passant van de andere richting aan (niet vlakbij uiteraard). Op den duur ga je je haast een crimineel voelen door zoiets. :-)

Het rare is wel dat ik MINDER moet niezen dan anders door allergie. Je zou toch denken dat 'binnen zitten' op allergieën geen effect heeft. Raar.

Universalia 4 augustus 2020 16:24

Goed nieuws??? (<- door Sarcasmus)

Nieuwe mutatie van coronavirus is 10 keer zo besmettelijk, maar niet dodelijker.

8O

patrickve 4 augustus 2020 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9406446)

Ja, dat is de D614G mutatie in februari, die waarschijnlijk in Italie plaats vond.

Het is die die wij gehad hebben grotendeels. Het zijn de Aziaten die het minder besmettelijke virus grotendeels gehad hebben. Tegenwoordig is deze variant bijna overal dominant.

https://d614g.com/

Is al maanden en maanden gekend. Dus geen nood, dat is het virus dat hier in Europa rond ging.

patrickve 4 augustus 2020 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9405944)

Normaal is zoals in februari, voor de Grote Gekte toesloeg. En denk nu vooral niet dat een vaccin een ziekte elimineert. Het griepvaccin elimineert ook de griep niet. Het verzacht het griepseizoen een beetje. Dat kan je zien, er zijn griepseizoenen waar men zich vergiste in het vaccin, en anderen waar het vaccin werkte. Dat maakt dan een factor 2 of zo in het aantal slachtoffers. Meer niet.

Het zou een groot succes zijn mocht er een corona vaccin komen dat zo goed werkt als het griep vaccin. Veel beter moet je niet echt hopen.

Dus nee, dat vaccin gaat corona niet "stoppen" gewoon een beetje verminderen.

Het volstaat van op te houden met de Grote Gekte en alles wordt terug normaal. Ja, we gaan geregeld wat corona krijgen. En met of zonder Grote Gekte hoor.

fred vanhove 4 augustus 2020 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9406193)

- Veel bewegen

Mensen worden liever niet besmet. Ik begrijp dat. Gevaarlijk beestje.

groteAntwerpseGust 4 augustus 2020 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9406482)

Voor die mensen heb ik een pakje in de aanbieding prijs overeen te komen

patrickve 4 augustus 2020 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9406482)

Zoveel is zeker. Niemand wordt graag ziek. Het is zoals met alles: een afwegen van kosten en baten he.

Niemand valt graag te pletter. Toch zijn er mensen die aan valschermspringen doen. Niemand rijdt graag tegen een boom. Toch zijn er mensen die een auto nemen. Niemand verdrinkt graag in het midden van de Atlantische oceaan. Toch zijn er mensen die een schip nemen.

Je moet de prijs van ziek te worden afwegen tegen de prijs om dingen niet te doen, en de kans dat dat U helpt om niet ziek te worden. Corona is niet anders.

Ik wil ook geen corona opdoen. Als ik, all else equal, kan kiezen tussen corona opdoen en niet, heb ik liever van niet. Ik denk niet dat er veel idioten zijn die dat anders zien.

Maar als men mij zegt dat ik hierdoor sommige plezante dingen niet meer kan doen, dan zal ik wel willen afwegen hoeveel plezier ik moet opofferen. Een beetje wil ik wel, meer is teveel gevraagd. Dan heb ik liever dat plezier, en eventueel corona.

Ik heb liever ook geen kanker. Toch heb ik 15% kans of meer om er een te krijgen. Gij ook. Ik vind sterven van kanker erger dan sterven van corona. Toch is de kans voor dat laatste stukken kleiner dan voor dat eerste.

Ik begrijp de Grote Gekte niet. We staan voor keuzes waar we al eeuwen voor staan. Plots is dat een probleem, en schiet men in een kramp.

De "grootste sanitaire crisis van de eeuw" heeft tot nu toe evenveel doden gemaakt in de wereld dan een normaal griepseizoen. In rijke landen wel meer. In arme landen niet.

Het is nog niet gedaan, dat wel. Maar men is waanzinnig om dit "de grootste sanitaire ramp van de eeuw" te noemen, en dingen te doen die de maatschappij op een ongeziene wijze naar de vaantjes helpen. Alsof we zo al niet genoeg problemen hadden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be