Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Krachtpatser op wielen van 2,7 ton is niet gemaakt voor onze wegen ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=254572)

Universalia 4 augustus 2020 03:39

Krachtpatser op wielen van 2,7 ton is niet gemaakt voor onze wegen ...

Krachtpatser op wielen van 2,7 ton: ‘Deze wagen hoort eigenlijk niet thuis op onze wegen’

Die horen inderdaad niet thuis op onze wegen, dat is goed voor daar waar ze eigenlijk vandaan gekomen zijn de VS, onze wegen zijn daar echt niet voor gemaakt.

Spookrijder Houthalen-Helchteren vrij zonder voorwaarden.

Euh, 15 dagen maar?

Gewoon gedaan met rijden zou dat beter geweest zijn?

Ik vind wel 1 ding enorm raar en dat is dat iedereen vol is van de gps-systemen en andere in de wagen.

Wel, ik schreef al eerder dat ik dat er allemaal wel heb instaan maar er géén abbo/niet op het net op genomen heb en toch heb ik al eens een vrouwenstem melding weten maken van dat er ergens een spookrijder rondtoerde dus opletten. :|

p.s.

Ik geloof dat er enkele jaren zelfs eens een dodelijk ongeval met voorgevallen is met dat soort van stoerdoenerijbakken.

Een kindje dat overliep en de bestuurder had het niet gezien omdat het zicht bij zo een type wagen daar niet echt voor gemaakt is, RIP kindje.

Afschaffen die handel dus en tevens bestelwagens begrenzen op 130km/u :twisted:

reservespeler 4 augustus 2020 06:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9405690)
Krachtpatser op wielen van 2,7 ton: ‘Deze wagen hoort eigenlijk niet thuis op onze wegen’

Die horen inderdaad niet thuis op onze wegen, dat is goed voor daar waar ze eigenlijk vandaan gekomen zijn de VS, onze wegen zijn daar echt niet voor gemaakt.

Euh, 15 dagen maar?

Ik vind wel 1 ding enorm raar en dat is dat iedereen vol is van de gps-systemen en andere in de wagen.

Wel, ik schreef al eerder dat ik dat er allemaal wel heb instaan maar er géén abbo/niet op het net op genomen heb en toch heb ik al eens een vrouwenstem melding weten maken van dat er ergens een spookrijder rondtoerde dus opletten. :|

p.s.

Ik geloof dat er enkele jaren zelfs eens een dodelijk ongeval met voorgevallen is met dat soort van stoerdoenerijbakken.

Een kindje dat overliep en de bestuurder had het niet gezien omdat het zicht bij zo een type wagen daar niet echt voor gemaakt is, RIP kindje.

Afschaffen die handel dus en tevens bestelwagens begrenzen op 130km/u :twisted:

Ik rij al ongeveer 20 jaar met zo ne bak (Ford Ranger).

Het zicht is zeer goed, waarschijnlijk was dat kindje ook doodgebleven moest er een andere wagen aangekomen zijn.

Skobelev 4 augustus 2020 06:28

Vrachtwagens wegen nog veel meer en zijn daarenboven ook nog veel groter. Van de weg halen?

reservespeler 4 augustus 2020 06:31

Als ik zie hoeveel (dodelijke) ongevallen er gebeuren met ne tram. De bestuurder ziet het, maar kan niet ingrijpen.

Van de sporen halen zeker?

quercus 4 augustus 2020 06:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9405690)

Euh, 15 dagen maar?

p.s.

Eerlijk gezegd, over dat “medisch probleem” van die 64-jarige uit Houthalen-Helchter heb ik serieuze twijfels. Die kerel reed gewoon veel te snel met zijn mega-bak.

reservespeler 4 augustus 2020 06:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9405723)
Eerlijk gezegd, over dat “medisch probleem” van die 64-jarige uit Houthalen-Helchter heb ik serieuze twijfels. Die kerel reed gewoon veel te snel met zijn mega-bak.

Toch gaat het parket mee in het verhaal.
Zeker gezien zijn medische geschiedenis, de medische geschiedenis die zwart op wit staat.

quercus 4 augustus 2020 06:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9405726)
Toch gaat het parket mee in het verhaal.
Zeker gezien zijn medische geschiedenis, de medische geschiedenis die zwart op wit staat.

Hmmmjaaa, als hij al een medisch probleem heeft zou ik eerder geneigd zijn te denken dat het van psychische aard is. Enfin... het parket heeft beslist. Soit.

Skobelev 4 augustus 2020 07:13

Ik vraag me af of de man in kwestie van een bevolkingsgroep is waarvan geweten is dat ze de Belgische wetgeving al eens naast zich neer durven leggen. Houthalen-Hellchteren zit er ook van vergeven.

maddox 4 augustus 2020 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9405743)
Ik vraag me af of de man in kwestie van een bevolkingsgroep is waarvan geweten is dat ze de Belgische wetgeving al eens naast zich neer durven leggen. Houthalen-Hellchteren zit er ook van vergeven.

De 64jarigen in die groep rijden met een ster.

reservespeler 4 augustus 2020 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9405743)

Nee, het is een hardwerkende Vlaming die al werkt sinds z'n veertiende.

reservespeler 4 augustus 2020 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9405782)
De 64jarigen in die groep rijden met een ster.

:lol::lol::lol::lol::lol:

Vette Pois(s)on 4 augustus 2020 08:32

een rolator ware beter geweest

Vlad 4 augustus 2020 08:34

Er sterven en lijden veeeeel meer mensen aan kanker dan aan Corona. Voor Corona leggen we alles stil. Behalve het autoverkeer dat vele malen dodelijker is. In Antwerpen zie je constant files ontstaan door mensen met een klein pietje of angstige kut en een veel te grote wagen waardoor ze elkaar niet kunnen kruisen. Waanzin. Overal waar ik kijk waanzin.

brother paul 4 augustus 2020 11:35

ze zijn daar weer met hun dada:

haal dan vooral eerst de bussen, trammen, vrachtwagens van het wegdek want die horen hier allemaal niet thuis

wat je ook zou kunnen doen is eisen dat alle auto's het remvermogen en de zijdelingse g-kracht of kleefkracht moeten halen van een ferrari of waarom niet een tesla

Door die combinatie van parameters kan je dan garanderen dat elke auto op voldoende korte afstand kan remmen

Bovendien moesten al die wagens uitgerust zijn met veiligheidsvoorzieningen zoals collision detect, waren vermoedelijk al 2-4 auto's op tijd in de remmen gedoken en zonder beschadiging door dit spoorijder experiment geraakt...

En hé die kerel is wel gewoon flauw gevallen, door een hypo of iets anders, dus zeg de natuur zal altijd er wel voor zorgen dat zo'n type ongevallen gaan gebeuren dat kan niet anders

Pandareus 4 augustus 2020 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9405704)
Ik rij al ongeveer 20 jaar met zo ne bak (Ford Ranger).

Het zicht is zeer goed, waarschijnlijk was dat kindje ook doodgebleven moest er een andere wagen aangekomen zijn.

Juist, je hebt een heel goed zicht vanuit een Ford Ranger. Universalia weet niet over wat hij spreekt.

Tavek 4 augustus 2020 12:27

2.7 ton metaal om een gast van 80 kg te vervoeren.

Allez ja....

Dit zegt mij simpelweg: grondstoffen en energie zijn veel te goedkoop.

Dadeemelee 4 augustus 2020 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9406145)

Allez ja....

Ik vind die van mij al te zwaar. En dat is slechts rond de 1400 kg. Alles boven de 2 ton zou verboden moeten worden voor privé doeleinden.

Tavek 4 augustus 2020 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9406151)
Ik vind die van mij al te zwaar. En dat is slechts rond de 1400 kg. Alles boven de 2 ton zou verboden moeten worden voor privé doeleinden.

Men kan naast uitstootnormen ook gewichtsnormen opleggen.

En dat gaat er ook van komen mij dunkt.

reservespeler 4 augustus 2020 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9406156)
Men kan naast uitstootnormen ook gewichtsnormen opleggen.

En dat gaat er ook van komen mij dunkt.

Dat zullen de elektrikke wagenbezitters graag horen.

quercus 4 augustus 2020 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9406145)

Allez ja....

De beschrijving van dergelijke mega-bak doet mij altijd denken aan de Duitse Tiger Panzer uit WO2. Sorry hoor, ik kan er ook niet aan doen, maar die Tiger was ook een de kluiten gewassen exemplaar. Onze 64-jarige uit Houhalen-Helchter had wel geen geschutskoepel met een 88 mm kanon.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be