![]() |
Verjaardt
Mensen.
Hier thuis opgesloten en avondklokken alleenstaand denk ik soms aan de vorm van de muren. De muren zijn nog altijd vierkanten, ook als ge scheef kijkt zijn het parallellogrammen maar nog altijd vierkant in 3 dimensies. In ieder geval wil ik het hebben over mensen hun SPELgedrag. En dit soort mensen die snappen niet hoe dit werkt (nondejukes toch!): Mr 1: verjaard op 12 juli Mr 2: verjaard op 3 augustus Ms 3: verjaart op 6 augustus Ms 4: verjaart op 8 september Ms 5: verjaard op 31 juli Ms 6: verjaard op 12 januari Mr 7: verjaart op 31 december Mr 8: verjaard op 1 januari Mr 9: verjaart op 12 oktober Mr10: verjaart op 5 augustus Snapt ge wat er hier gebeurt? Wat is er hier eigenlijk gebeurd? Ja hoor, u snapt het en bent een slimme jongen/vrouw/<iets anders van de eindeloze lijst met rare gedrochten> Proficiat! U mag beschikken. Reageren mag, maar hoeft niet. Gaat in vrede, mijn Zoon. |
Moeten Mr en MS niet afwisselend op de kieslijst staan ?
|
Ik heb me gebaseerd op wat er vermeld was op de identiteitskaart en deze gesorteerd obv de eerste letter van hun familienaam (die ik om privacy redenen niet kan zetten)
|
Vormen die 1 bubbel ?
|
verjaardagstaardt voor iedereen
![]() |
Citaat:
|
4 augustus ?
|
Citaat:
|
Citaat:
Vorig jaar is zij verjaard op 4 augustus. ;-) |
Wat is de kans (ongeveer) dat er binnen een groep van 10 mensen, minstens 2 zijn die op dezelfde dag verjaren ?
1. 0,03% 2. 3% 3. 12% |
Citaat:
Zoiets vertaal ik altijd naar iets begrijpbaarder. Je trekt 10 ballen uit een zak en de ballen hebben 365 kleuren. Na tien trekkingen , wat is de kans dat je er 2 in dezelfde kleur hebt? Maar er is 1 kleur (29 februari) die 4 keer minder voorkomt dan alle andere kleuren. |
Citaat:
|
Degenen die al voorbij zijn is "d" en degenen die nog komen is "t".
En als het dat niet is dan is het wat anders. |
Citaat:
This is Mambo No. 5! |
Citaat:
En "ongeveer" laat ook toe om elk jaar gewoon 365 dagen te maken. Neem het aantal mogelijke paren uit 10. (45) Kans dat in 1 paar verschillende verjaardagen voorkomen is 364/365 Kans dat alle mogelijke paren verschillende verjaardagen hebben = (364/365)^45 is ongeveer 0,88. Dus 12% dat 1 of meer paren gevormd kunnen worden met dezelfde verjaardag. Bij 23 mensen is de kans ongeveer 50%. Dat is de bekende versie van dit raadseltje, omdat dat hoger is dan men intuïtief zou denken. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be