Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   U hebt 10% van deze draad gelezen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=254638)

IJsboer 7 augustus 2020 11:53

U hebt 10% van deze draad gelezen

Beste,

Aangezien online kranten tegenwoordig een betaalmuur zetten vroeg ik me af welke krant zoal interessant is?

Ik heb De Tijd een tijd gehad maar de helft van die artikels gaan over dingen die me geen schijt interesseren zoals " een CEO van een of ander onbekend offshore bedrijf die heeft zoveel exploitaties gecultiveerd op een gedistribueerde matrix onder het behapbare behoud van transactionele correlaties"

De Standaard lijkt me wel interessant maar een beetje onverantwoord.
Het nieuwsblad misschien?

Welke krant denk ui dat de moeite waard is voor nieuws dat interessant is zonder politieke voorkeur zoals de linkse "De Morgen" waar in elk artikel het woord "nazi" komt of HLN, een rioolgazet waar ge met een IQ hoger dan 60 niks meer aan hebt. Of zo'n extreemrechtse krant met "er heeft een makak gekakt op het gemak" dat interesseert me geen zak!

Koenaard Depuydt 7 augustus 2020 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9410041)
Beste,

Aangezien online[ kranten tegenwoordig een betaalmuur zetten vroeg ik me af welke krant zoal interessant is?

Ik heb De Tijd een tijd gehad maar de helft van die artikels gaan over dingen die me geen schijt interesseren zoals " een CEO van een of ander onbekend offshore bedrijf die heeft zoveel exploitaties gecultiveerd op een gedistribueerde matrix onder het behapbare behoud van transactionele correlaties"

Welke krant denk ui dat de moeite waard is voor nieuws dat interessant is zonder politieke voorkeur zoals de linkse "De Morgen" waar in elk artikel het woord "nazi" komt of HLN, een rioolgazet waar ge met een IQ hoger dan 60 niks meer aan hebt. Of zo'n extreemrechtse krant met "er heeft een makak gekakt op het gemak" dat interesseert me geen zak!

Dag IJsboertje

K.D. zou uw dagblad (niet: "krant" < courant) alleszins niet willen lezen. Het is doorspekt met vreemdtalige prutswoordjes. Slechts tien van de honderd woorden vallen nog onder de noemer echt Nederlandstalig. Dit is echt schandalig!

De andere dagbladen zijn geen haar beter. Elke dag verschijnen er berichten over dezelfde onzin. Is men dit nog niet beu gelezen? Men zou beter het (nep)nieuwswezen enkele maanden volledig droogleggen. Hopelijk zal men dan de houding wat bijgeschaafd hebben.

Nogmaals: Een goede Vlaming eet geen ijsjes.

Met boertige groeten

Rudy 7 augustus 2020 12:05

Citaat:

Beste,

Aangezien online kranten tegenwoordig een betaalmuur zetten vroeg ik me af welke krant zoal interessant is?

De Standaard is nog steeds de beste krant voor wie goed geïnformeerd wil zijn. Niet bepaald de goedkoopste krant.
Het Nieuwsblad, hoewel zusterkrant van DS, zou ik niet aanraden. Dan ben je beter geïnformeerd via de gratis VRT NWS site.

IJsboer 7 augustus 2020 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt (Bericht 9410049)
Dag IJsboertje

K.D. zou uw dagblad (niet: "krant" < courant) alleszins niet willen lezen. Het is doorspekt met vreemdtalige prutswoordjes. Slechts tien van de honderd woorden vallen nog onder de noemer echt Nederlandstalig. Dit is echt schandalig!

De andere dagbladen zijn geen haar beter. Elke dag verschijnen er berichten over dezelfde onzin. Is men dit nog niet beu gelezen? Men zou beter het (nep)nieuwswezen enkele maanden volledig droogleggen. Hopelijk zal men dan de houding wat bijgeschaafd hebben.

Met boertige groeten

:lol:

Bedankt ik moest voor de eerste keer hardop lachen vandaag.

Mediastilte is nog niet zo'n slecht idee.
Ik ga me focussen op cultuur, muziek en mediastilte.

Libro 7 augustus 2020 14:27

Citaat:

Beste,

Ik weet niet of uien kunnen denken doch dit terzijde. Volgens mij is er geen enkele Belgische krant de moeite waard om geld in te steken.

Marie van de koster 7 augustus 2020 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt (Bericht 9410049)
...........................

........................

Nu heb ik opeens goesting voor een dikke crème-glace met goed veel crème-fraîche en chocoladestukjes en een scheut rum. mmmmmmmmmmmmmm

Koenaard Depuydt 7 augustus 2020 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9410142)
Ik weet niet of uien kunnen denken doch dit terzijde. Volgens mij is er geen enkele Belgische krant de moeite waard om geld in te steken.

Geachte meneer de boek

U bedoelt toch afgezien van het hoogwaardig Waals dagblad "De Avond" (Le Soir) dat ook in het Vlaams randgebied vaak gelezen wordt.

Met leesrijke groeten

Dadeemelee 7 augustus 2020 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9410050)
De Standaard is nog steeds de beste krant voor wie goed geïnformeerd wil zijn. Niet bepaald de goedkoopste krant.
Het Nieuwsblad, hoewel zusterkrant van DS, zou ik niet aanraden. Dan ben je beter geïnformeerd via de gratis VRT NWS site.

Och het Nieuwsbad is niet slecht. Ze nemen de belangrijkste artikels van de Standaard over en ze hebben een goede Sportredactie.

Skobelev 7 augustus 2020 15:08

Betalen om hun troep te mogen lezen en er bovenop nog halve pagina's reclame gratis bij krijgen? Neen bedankt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be