Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   België VS Nederland (https://forum.politics.be/showthread.php?t=254678)

IJsboer 10 augustus 2020 09:31

België VS Nederland

Een wedstrijdje tussen 2 teams. Hier zijn de deelnemers

Team 1:

Jan Verbruggen
Peter Janssens
Wim Schoeters
Wouter De Backer
Freddy De Naeyer
Jurgen Vercammen

Team 2:

Joris Fluitontsteking
Kees Teelballengezicht
Tonnie Emmerkop
Freek Spermaslok
Fred Kuthoofd
Ton Paalzuiger

Oei, vergeten te vermelden welk team de Belgen zijn en welk team de Nederlanders!

Elio di Supo 10 augustus 2020 13:58

't Is warm he.

Adam Smith 9 september 2020 02:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9413385)

Team 1:

Jan Verbruggen
Peter Janssens
Wim Schoeters
Wouter De Backer
Freddy De Naeyer
Jurgen Vercammen

Team 2:

Joris Fluitontsteking
Kees Teelballengezicht
Tonnie Emmerkop
Freek Spermaslok
Fred Kuthoofd
Ton Paalzuiger

Oei, vergeten te vermelden welk team de Belgen zijn en welk team de Nederlanders!

Het was ff zoeken, maar het blijkbaar bestaat team 2 toch uit Belgen...;-)8-):-P

kojak 9 september 2020 03:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 9443067)
Het was ff zoeken, maar het blijkbaar bestaat team 2 toch uit Belgen...;-)8-):-P

Dat zijn Hollanders met een tweede nationaliteit.

Vlad 9 september 2020 07:08

Het zou logisch zijn mocht het team met de meeste gekke namen het Nederlandse team zijn. De Nederlanders bedachten zichzelf namelijk met gekke namen om de draak te steken met Napoleons verplichting om een wettelijke achternaam te nemen.

(Of dat dacht ik toch tot ik op zoek ging naar een bron doch hier op uitkwam. :-( )

Elio di Supo 9 september 2020 07:17

Welke sport wordt er trouwens gespeeld?

Universalia 9 september 2020 08:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9443107)

Een geldsport?

Jay-P. 9 september 2020 08:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9443107)

Muurklimmen. Eerste prijs is een kroket.

NieuwNoors 9 september 2020 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9413385)

Team 1:

Jan Verbruggen
Peter Janssens
Wim Schoeters
Wouter De Backer
Freddy De Naeyer
Jurgen Vercammen

Team 2:

Joris Fluitontsteking
Kees Teelballengezicht
Tonnie Emmerkop
Freek Spermaslok
Fred Kuthoofd
Ton Paalzuiger

Ik had dit topic nog niet gezien. Maar hahaaaaaa, ik vind die namen echt grappig!:lol::lol::lol::lol:
Alhoewel ; de grappigste achternaam die ik ooit gehoord heb was - denk ik- in een aflevering van "afrit 9". Dat is echt al jaaaaaaaaaaaaaaaaren geleden trouwens. En daar werd een Belg ge-interviewd met de naam: Meneer Platteborze"......Die interviewer zei steeds: Ja meneer Platteborze, wel 15 keer
:lol::lol::lol::lol:

Koenaard Depuydt 9 september 2020 20:42

Dit bericht bevat mogelijks aanstootgevende inhoud.

Geachte forumgebruikers

Dit bericht bevat mogelijks aanstootgevende inhoud.

We raden gevoelige lezers aan dit artikel niet te lezen,
en eventueel de schrijver ervan op de negeerlijst te plaatsen.

Pontifex

Geachte heren

Een lid van het andere (dikkere, dommere, kleinere, luiere, zwakkere,...) geslacht doet haar geslacht weer alle "eer" aan. Na een dag hard werken zijn alle spieren verzuurd, behalve de lachspieren. Daarom kan een bespottelijke, wijvelijke uitspraak deugd doen. K.D. lacht zich een bult aan de oneindige domheid der wijven (kleine hersenen).

"Platteborze" is uiteraard een nevenspelling voor "platte beurs" (in het Algemeen Nederlands) of "platte beurze" (uitspraak in de Vlaamse streektalen). De Middelnederlandse eind -e bleef in de Vlaamse tongvallen bewaard. Dit in tegenstelling tot de Brabantse en Hollandse tongvallen die grotere invloed hadden bij de vastlegging van de Nederlandse eenheidstaal.
"Platte beurs" was een meermaals voorkomende benaming voor een herberg. Het woord "beurs", ontlening aan het Latijnse "bursa" (Griekse afkomst), verwijst naar uw geldbuidel. Een herberg was een plek waar de laagste stand der mannen hun geldbuidel aan de drank legen. Een vergelijkbare benaming is bv. "'t Laatste Oordje" (oordje = geldstuk). Goede Vlamingen … echte mannen drinken echter geen geestrijke dranken. De betreffende herbergen zijn inmiddels verdwenen maar de benamingen bleven hier en daar in veld -en wegennamen behouden.

Enkele voorbeelden:

Platte Beurs te Kruishoutem
Plattebeursstraat te Pittem (bij Tielt)
Platte Beurze te Wingene

een verwaalst voorbeeld:

"La Plate Bourse" te Bavinkhove (bij Kassel)

Hoogachtend

Elio di Supo 9 september 2020 22:11

Zoetemelk. Dat vond ik steeds een schitterende naam. Joop "dope" Zoetemelk.

Elio di Supo 9 september 2020 22:13

En laat ons ook niet Roelf-Jan Tiktak vergeten.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Roelf-Jan_Tiktak

IJsboer 10 september 2020 10:11

Laten we verder Nederlandse namen verzinnen

Takkie Tietbokser
Wuf Kringspierzuiger
Pietje (vrouw) Van den Tepelbeyters
Sjappie Kroket
Hermaantje Kwak-Naastgepist

NieuwNoors 10 september 2020 10:13

Heel lang geleden, mijn kinderen waren nog klein rinkelde de telefoon.
Ik was aan't koken en zei tegen mijn zoon die toen ongeveer 8j was;
Wilt gij even antwoorden en zeggen dat ik er zodadelijk aankom?
Ik hoorde zoon "hallo" zeggen, en daarna riep hij hééééééééééééééél luid:
mamaaaaaaaaaaaaa, er is ne canard (een eend) aan de telefoon.
Ik vroeg, hoezo, ne canard?
Zoon: weer hééééééél luid: echt waar mama, hij zei dat hij meneer canard heet. En die praat ZO: kwaak-kwaak-kwaak.
Ik liep vlug naar den telefoon en die man zei: Goeienavond mevrouw, ik ben meneer Cannaerts van verzekeringen x.
Ik hoorde uw kind zeggen dat er een canard aan de telefoon is maar ik begrijp het hoor.
Al mijn vrienden noemen mij de Canard.
Ik krijg nog elke keer de slappe lach en zoon ook als we die herinnering bovenhalen! :-D:-D:-D:-D

NieuwNoors 10 september 2020 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt (Bericht 9444042)
Geachte heren

Een lid van het andere (dikkere, dommere, kleinere, luiere, zwakkere,...) geslacht doet haar geslacht weer alle "eer" aan. Na een dag hard werken zijn alle spieren verzuurd, behalve de lachspieren. Daarom kan een bespottelijke, wijvelijke uitspraak deugd doen. K.D. lacht zich een bult aan de oneindige domheid der wijven (kleine hersenen).

"Platteborze" is uiteraard een nevenspelling voor "platte beurs" (in het Algemeen Nederlands) of "platte beurze" (uitspraak in de Vlaamse streektalen). De Middelnederlandse eind -e bleef in de Vlaamse tongvallen bewaard. Dit in tegenstelling tot de Brabantse en Hollandse tongvallen die grotere invloed hadden bij de vastlegging van de Nederlandse eenheidstaal.
"Platte beurs" was een meermaals voorkomende benaming voor een herberg. Het woord "beurs", ontlening aan het Latijnse "bursa" (Griekse afkomst), verwijst naar uw geldbuidel. Een herberg was een plek waar de laagste stand der mannen hun geldbuidel aan de drank legen. Een vergelijkbare benaming is bv. "'t Laatste Oordje" (oordje = geldstuk). Goede Vlamingen … echte mannen drinken echter geen geestrijke dranken. De betreffende herbergen zijn inmiddels verdwenen maar de benamingen bleven hier en daar in veld -en wegennamen behouden.

Enkele voorbeelden:

Platte Beurs te Kruishoutem
Plattebeursstraat te Pittem (bij Tielt)
Platte Beurze te Wingene

een verwaalst voorbeeld:

"La Plate Bourse" te Bavinkhove (bij Kassel)

Hoogachtend

Geachte mevrouw;
U mag hier gerust mijn "forumnaam" vermelden hoor.
NieuwNoors dus. Indien NieuwNoors te moeilijk is : NN.
Ik heb daar geen probleem mee.
U pretendeert een goede Vlaming te zijn, toch?
Goede Vlamingen zijn niet laf maar zeggen vlakaf hun mening.
Laat maar zien dat u echt een goede Vlaming bent.
Nog een prettige dag verder mevrouw.

IJsboer 10 september 2020 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 9444411)
Geachte mevrouw;
U mag hier gerust mijn "forumnaam" vermelden hoor.
NieuwNoors dus. Indien NieuwNoors te moeilijk is : NN.
Ik heb daar geen probleem mee.
U pretendeert een goede Vlaming te zijn, toch?
Goede Vlamingen zijn niet laf maar zeggen vlakaf hun mening.
Laat maar zien dat u echt een goede Vlaming bent.
Nog een prettige dag verder mevrouw.

Zouden er forumleden zijn die in hun slaapkamer allemaal posters hebben van de Chip 'n Dales hebben in bloot bovenlijf?

Koenaard Depuydt 10 september 2020 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9444638)
Zouden er forumleden zijn die in hun slaapkamer allemaal posters hebben van de Chip 'n Dales hebben in bloot bovenlijf?

Nee IJsboertje, goede Vlamingen eten geen nichterig voedsel zoals knispers (te verwerpen Engelstalig woord: "chips") en ijsjes.

Als een nieuw lid van goed Vlaamse strekking vluchtig de berichten in dit overlegoord doorloopt, kan hij enkel het volgende besluiten. In veel berichten worden op aanstootgevende wijze geestrijke drank, vervuilende wagens, vettig of zoet eten en ook tetten met kontjes verheerlijkt. Wanneer deze berichten met de waarheid stroken, zal dit overlegoord ongetwijfeld bijna geen leden met een mooi gespierd lichaam tellen. Dit is jammer!

De achternaam "Cannaert", naast Van der Canne, verwijst naar een heerlijkheid "Ter Kanne" te Marke, Kortrijk en Zwevegem. In Marke kan men nog steeds de Cannaertstraat (eertijds: "Kannestraet", "Cannestratken") aantreffen.

Met gespierde groeten

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be