![]() |
Eikels!!!
Waarom eten we die niet eigenlijk? Ok, ze zijn misschien niet eetbaar in hun natuurlijke vorm maar je kan ze allicht wel verwerken dat ze eetbaar zijn? |
Gisteren in mijn tuin gezien dat ze massaal van de boom vallen, nog groen. Misschien vanwege de droogte?
|
We mogen de eekhoorntjes geen concurrentie aandoen :magniet:
Afblijven van die eikeltjes ;-) |
Citaat:
|
Er lopen nog veel eikels rond.
|
Varkens eten dat toch?
|
Als je eikels maalt en dat poeder voldoende wast, kan je er een bruikbaar soort meel van maken. maar lekker zal het niet gemakkelijk worden.
Zoals Skobelev aan aangeeft, secundair is het wel prima, het beste varkensvlees is van eikel-gevoederde Spaanse beestjes. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De Iberico wordt er verkocht in luchtdichte verpakte stukjes van 100, 200 gram ... De eerste keer toen ik de prijs las kon ik mijn ogen niet geloven. De exacte prijs ken ik niet maar omgerekend naar 3 of 5 kilogram kom je met 200 euro voor een ham niet toe. Die zwarte zwijntjes, met eikels gevoed aan grens met Portugal, kosten een zak geld. Toegegeven, ik betaal het niet. De hesp in Spanje voor dagdagelijks gebruik is prima. |
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
En dat veranderd allemaal niets aan het feit dat eikels het best aan varkens gevoerd kunnen worden om lekker varkensvlees op te leveren. Ben benieuwd dat zo'n stukje Iberico varkenshaasje goed smaakt in een Swineapple. |
Citaat:
|
Citaat:
|
De eikels vakken dit jaar massaal en nooit gezien vroeg van de bomen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be