Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Moederdag afschaffen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=254767)

Vlad 15 augustus 2020 06:21

Moederdag afschaffen.

Moederdag is een kwetsende feestdag voor mensen die zouden moeten kunnen menstrueren maar die in een lichaam geboren zijn dat niet kan menstrueren en andere mensen die wel kunnen menstrueren maar die er niet in slagen kinderen te baren. Trainmanagers mogen de klanten op de trein niet meer aanspreken met dames en heren om mensen met menstruatie-issues niet nodeloos te kwetsen. Zwarte piet wordt vervangen door roetpiet. Mensen aanspreken op hun uiterlijk doet u ook beter niet meer. Iemand witte, rosse of lange noemen is ei zo na strafbaar en kan op safespace-universiteiten en scholen tot uitsluiting leiden. Ook Moederdag kan dus best worden afgeschaft. Of vervangen worden door een dag voor mensen die kunnen of zouden moeten kunnen menstrueren.

Wat denken jullie ervan ?

quercus 15 augustus 2020 06:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9419021)
Moederdag is een kwetsende feestdag voor mensen zouden moeten kunnen menstrueren maar die in een lichaam geboren zijn dat niet kan menstrueren en andere mensen die wel kunnen menstrueren maar die er niet in slagen kinderen te baren. Trainmanagers mogen de klanten op de trein niet meer aanspreken met dames en heren om mensen met menstruatie-issues niet nodeloos te kwetsen. Zwarte piet wordt vervangen door roetpiet. Mensen aanspreken op hun uiterlijk doet u ook beter niet meer. Iemand witte, rosse of lange noemen is ei zo na strafbaar en kan op safespace-universiteiten en scholen tot uitsluiting leiden. Ook Moederdag kan dus best worden afgeschaft. Of vervangen worden door een dag voor mensen die kunnen of zouden moeten kunnen menstrueren.

Nogal karikaturaal geformuleerd. Maar feitelijk heb je toch gelijk. Het zal wel zo ver komen dat een of andere groep poco-kiekens plots een koortsaanval krijgt en begint te ageren tegen “moederdag”. Niet dat ik zulk een enthousiasteling ben voor dergelijke, vooral commercieel aangevuurde, feestdag.

Vlad 15 augustus 2020 06:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9419023)
Nogal karikaturaal geformuleerd. Maar feitelijk heb je toch gelijk. Het zal wel zo ver komen dat een of andere groep poco-kiekens plots een koortsaanval krijgt en begint te ageren tegen “moederdag”. Niet dat ik zulk een enthousiasteling ben voor dergelijke, vooral commercieel aangevuurde, feestdag.

Woke4life!

Skobelev 15 augustus 2020 10:47

ik wil liever niet menstrueren. 8O

Rudy 15 augustus 2020 11:06

Er bestaat ook vaderdag.

Xenophon 15 augustus 2020 12:39

Laat ons er moslim-moederdag van maken, om de moslims niet te schofferen.

Den Ardennees 15 augustus 2020 13:11

Is ooit eens een lang artikel in De Morgen over verschenen dat moeder- en vaderdag inderdaad het issue naar boven halen van mensen die ongewenst kinderloos zijn: "een vergeten groep".

Samengevat: men zal altijd opnieuw ergens problemen vinden, éénmaal de roetpiet verdwenen is, zal men wel weer iets anders problematiseren. Er zijn gewoon mensen die veel te veel tijd hebben.

De schoofzak 15 augustus 2020 13:14

Ondankbaarheid is 's werelds lot.

Elio di Supo 15 augustus 2020 13:33

Citaat:

Moederdag is een kwetsende feestdag voor mensen die zouden moeten kunnen menstrueren maar die in een lichaam geboren zijn dat niet kan menstrueren en andere mensen die wel kunnen menstrueren maar die er niet in slagen kinderen te baren. Trainmanagers mogen de klanten op de trein niet meer aanspreken met dames en heren om mensen met menstruatie-issues niet nodeloos te kwetsen. Zwarte piet wordt vervangen door roetpiet. Mensen aanspreken op hun uiterlijk doet u ook beter niet meer. Iemand witte, rosse of lange noemen is ei zo na strafbaar en kan op safespace-universiteiten en scholen tot uitsluiting leiden. Ook Moederdag kan dus best worden afgeschaft. Of vervangen worden door een dag voor mensen die kunnen of zouden moeten kunnen menstrueren.

Ik denk dat we beter gewoon niet meer spreken. Zodra je bv goedendag zegt kan de ander repliceren dat het niet aan jou is om te bepalen of de dag goed is of niet.

Zucht 15 augustus 2020 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9419390)
Ik denk dat we beter gewoon niet meer spreken. Zodra je bv goedendag zegt kan de ander repliceren dat het niet aan jou is om te bepalen of de dag goed is of niet.

Zelfs als die ander dat gewoon vindt, zou een niet betrokken, maar toevallig aanwezige SJW-er gekwetst kunnen worden door jouw micro-agression tegenover die ander, en jouw werkgever contacteren om je ontslag te vragen.

Elio di Supo 15 augustus 2020 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9419622)
Zelfs als die ander dat gewoon vindt, zou een niet betrokken, maar toevallig aanwezige SJW-er gekwetst kunnen worden door jouw micro-agression tegenover die ander, en jouw werkgever contacteren om je ontslag te vragen.

Alle gekheid op een stokje. Ik heb eens iemand gehad die me liet weten dat z een hekel had aan "good morning" en verkoos dat je gewoon "morning" zei. Ik heb toen maar besloten om gewoon niets meer te zeggen.

cookie monster 15 augustus 2020 19:10

Vlad , men kan beter zelfs het gehele westen wegpesten !! :-(

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9419023)
poco-kiekens

Nu beledig je de kippen :oops: :x

BTW: Leuk koosnaampje voor poco's :lol:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9419235)

100% Akkoord !!

Libro 15 augustus 2020 19:18

Citaat:

Hogere terugbetaling van psychiatrische consults.

Libro 15 augustus 2020 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9419235)

Mannenmenstruatie bestaat: bloedingen als gevolg van een ernstige infectie van blaas en prostaat. Een deel van de vrouwelijke vruchtbaarheidscyclus wordt dus vergeleken met een ernstige ziekte bij mannen :twisted::evil:.

Zucht 15 augustus 2020 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9419637)
Alle gekheid op een stokje. Ik heb eens iemand gehad die me liet weten dat z een hekel had aan "good morning" en verkoos dat je gewoon "morning" zei. Ik heb toen maar besloten om gewoon niets meer te zeggen.

Op sommige universiteiten worden studenten ingehuurd om microagessieve uitspraken op de campus vast te stellen zodat correctieve actie kan worden ondernomen.

https://www.bbc.com/news/education-51098539

quercus 15 augustus 2020 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9419369)
Is ooit eens een lang artikel in De Morgen over verschenen dat moeder- en vaderdag inderdaad het issue naar boven halen van mensen die ongewenst kinderloos zijn: "een vergeten groep".

Samengevat: men zal altijd opnieuw ergens problemen vinden, éénmaal de roetpiet verdwenen is, zal men wel weer iets anders problematiseren. Er zijn gewoon mensen die veel te veel tijd hebben.

Inderdaad, de poco’s (wokes) zijn zeer getalenteerd in het speuren naar groepen of individuen die om een of andere reden niet aan de bak komen en bijgevolg met een chronische frustratie rondlopen. Die hun calimero-ervaring moet dan kost wat kost verholpen worden door tegen de frustratie-vrije meerderheid met het vermanend vingertje te zwaaien. En zo blijven we lekker bezig nietwaar... :mrgreen:

Skobelev 15 augustus 2020 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9419689)
Mannenmenstruatie bestaat: bloedingen als gevolg van een ernstige infectie van blaas en prostaat. Een deel van de vrouwelijke vruchtbaarheidscyclus wordt dus vergeleken met een ernstige ziekte bij mannen :twisted::evil:.

ik leer hier nog alle dagen bij...8O

Tavek 15 augustus 2020 22:27

Gelukkige Feriae Augusti !

Elio di Supo 16 augustus 2020 02:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9419725)
Op sommige universiteiten worden studenten ingehuurd om microagessieve uitspraken op de campus vast te stellen zodat correctieve actie kan worden ondernomen.

https://www.bbc.com/news/education-51098539

Dadeemelee 16 augustus 2020 09:50

Waarom moet Antwerpen een andere moederdag hebben dan de beschaafde wereld? :-P

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be