Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Nederlands museum moet dicht wegens niet-voldoende multicultureel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=254800)

Den Ardennees 17 augustus 2020 16:58

Nederlands museum moet dicht wegens niet-voldoende multicultureel

https://www.volkskrant.nl/columns-op...THlEpN_sgJqao4

Je gelooft je ogen niet: Het Amsterdamse Museum Ons’ Lieve Heer op Solder verliest al z’n subsidies. De motivering van deze beslissing, zijn een aantal “problemen” Enkele citaten:

Citaat:

(...)aangezien het hart van de collectie, de schuilkerk dus, ‘in de kern westers en christelijk is”
Citaat:

(...)wekt de indruk dat het museum niet voluit inzet op het werven van mensen van kleur.’
Citaat:

Daarna viel het mes. Nul euro subsidie de komende vier jaar.En zo direct 22 mensen op straat.
Citaat:

Eerder maakte de Raad voor Cultuur de toekenningen van de landelijke subsidies bekend, óók met de voorwaarde dat de code diversiteit en inclusie leidend is.
Mijn persoonlijke mening: de West-Europese cultuur vernietigt zichzelf.

marie daenen 17 augustus 2020 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9421750)

Je gelooft je ogen niet: Het Amsterdamse Museum Ons’ Lieve Heer op Solder verliest al z’n subsidies. De motivering van deze beslissing, zijn een aantal “problemen” Enkele citaten:

Wanneer worden die beleidsmensen, die zulke racistische besluiten tegen de eigen mensen in, nemen, aan de deur gezet???

reservespeler 17 augustus 2020 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9421750)

We zijn onze cultuur totaal aan het verknoeien voor een volk dat onze cultuur minderwaardig vindt.
Gewoon ongelofelijk wat er zich in de westerse wereld afspeelt.

reservespeler 17 augustus 2020 17:08

En we laten maar begaan.
Wanneer komt ons protest?
Dit zal binnen afzienbare tijd leiden tot een oorlog in Europa.
Waarschijnlijk gaat de autochtone bevolking die verliezen.

marie daenen 17 augustus 2020 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9421761)
En we laten maar begaan.
Wanneer komt ons protest?
Dit zal binnen afzienbare tijd leiden tot een oorlog in Europa.
Waarschijnlijk gaat de autochtone bevolking die verliezen.

De autochtone bevolking gaat gewoon vertrappelt worden; zelfs geen oorlog voor nodig of het moest zijn tussen de rivaliserende veroveraars die mekaar de kop gaan inslaan..

Zucht 17 augustus 2020 17:11

Multicultuur : Jullie witten moeten meer vreemde culturen mixen in jullie wit patrimonium.
Cultural Appropriation :: Blijf met jullie vieze witte tengels van onze cultuur af, da's van ons.

Leuke spreidstand.

reservespeler 17 augustus 2020 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9421768)
Multicultuur : Jullie witten moeten meer vreemde culturen mixen in jullie wit patrimonium.
Cultural Appropriation :: Blijf met jullie vieze witte tengels van onze cultuur af, da's van ons.

Leuke spreidstand.

De westerse politici zijn stapelzot geworden.

Elio di Supo 17 augustus 2020 17:17

Ze waren domweg vergeten om wat meer palmbomen neer te zetten.

De schoofzak 17 augustus 2020 17:49

Het aspect minder subsidies voor kaloten-kloten-cultuur, als uiting van de evolutie van onze cultuur naar minder religieus en meer neutraliteit, is op zich een goede zaak.

Maar akkoord: de motivering is daar in Holland volledig verkeerd.

Den Duisteren Duikboot 17 augustus 2020 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9421841)
Het aspect minder subsidies voor kaloten-kloten-cultuur, als uiting van de evolutie van onze cultuur naar minder religieus en meer neutraliteit, is op zich een goede zaak.

Je hebt echt geen idee waar dat museum voor staat, hé? Het staat nochtans in het opiniestuk. :roll:

Ik heb het vorig jaar nog bezocht. Net op tijd blijkbaar. We hebben hier in Vlaanderen trouwens een gelijkaardige discussie gehad rond Kazerne Dossin. Mensen informeren over geschiedkundige feiten zonder er een hedendaagse politieke draai aan te geven wordt blijkbaar steeds moeilijker. Trieste beslissing.

De schoofzak 17 augustus 2020 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 9421969)
Je hebt echt geen idee waar dat museum voor staat, hé? Het staat nochtans in het opiniestuk. :roll:

Ik heb het vorig jaar nog bezocht. Net op tijd blijkbaar. We hebben hier in Vlaanderen trouwens een gelijkaardige discussie gehad rond Kazerne Dossin. Mensen informeren over geschiedkundige feiten zonder er een hedendaagse politieke draai aan te geven wordt blijkbaar steeds moeilijker. Trieste beslissing.

Ik geef toe: ik weet op geen stukken na waar dat museum voor staat.

En even eerlijk: ik zag een kans om de kaloten een kloot af te trekken, en die laat ik dan nooit hangen.

Stultitiae 18 augustus 2020 00:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9421755)
Wanneer worden die beleidsmensen, die zulke racistische besluiten tegen de eigen mensen in, nemen, aan de deur gezet???

Waarom zouden hyperracisten interimmers ontslaan die ze eerder aanstelden?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9421777)
De westerse politici zijn stapelzot geworden.

'Onze' politici hebben GEEN ZAK te zeggen. Hun gedrag is voor de schijn zo onbekwaam omdat 'voor onnozelaar spelen' nu eenmaal getolereerd wordt door de immer onnozele bevolking. En wie zou geen paljas willen spelen en ook nog riant vergoed worden?

Ge kunt dat hier 10x proberen uit te leggen, vergeefs. :-D

Wautd 18 augustus 2020 08:03

Wat? Dat is een prachtig museum. Dit is gewoon uitwissen van geschiedenis

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be