Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Enquête: Wanneer had jij Covid-19? Of dan toch stronteziek. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=254802)

Hoofdstraat 17 augustus 2020 18:36

Enquête: Wanneer had jij Covid-19? Of dan toch stronteziek.

Ik kom in contact met veel mensen en verdorie een pak zeggen dat ze erg ziek geweest zijn in Januari of Februari en sommige zelfs al in December van vorig jaar.

We weten ondertussen dat de eerste bevestigde gevallen al in December 2019 in Frankrijk was en dus waarschijnlijk ook in België want er was nog geen lockdown. De pandemie was dus al begonnen in Januari maar bleef onder de radar omdat het de rusthuizen nog niet had gevonden.

Dus de vraag is, wanneer je goed ziek bent geweest dit jaar? Ziek in de zin dat het zou kunnen tellen als Corona.

dalibor 17 augustus 2020 18:38

Begin april een paar weken lichte koorts. Te weinig om onder de toen geldende regels naar de dokter te lopen en we werkten toch thuis.

Hoofdstraat 17 augustus 2020 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9421911)
Begin april een paar weken lichte koorts. Te weinig om onder de toen geldende regels naar de dokter te lopen en we werkten toch thuis.

Toch een paar weken, je partner ook?

fred vanhove 17 augustus 2020 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9421911)

Een paar weken koorts is alles behalve normaal.....zelfs heel abnormaal. Paar dagen wel.

ViveLaBelgique 17 augustus 2020 20:07

Einde December tot bijna einde januari. Het begon voor de grote samenkomsten van de eindejaarsfeesten. Geen idee waar ik de griep opdeed. Voor zover ik weet heb ik niemand anders besmet. Vrij zeker dat het griep of een andere infectie was en geen Covid19.In januari werd het stelmatig beter. De laatste weken moest ik tijdens het eten, na het slikken, telkens hoesten.

fred vanhove 17 augustus 2020 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 9422025)
Einde December tot bijna einde januari. Het begon voor de grote samenkomsten van de eindejaarsfeesten. Geen idee waar ik de griep opdeed. Voor zover ik weet heb ik niemand anders besmet. Vrij zeker dat het griep of een andere infectie was en geen Covid19.In januari werd het stelmatig beter. De laatste weken moest ik tijdens het eten, na het slikken, telkens hoesten.

Toch altijd veilige seks gehad ?;-)

IJsboer 17 augustus 2020 20:27

Ik heb December aangekruist: Strontziek geweest. koorts, overgeven, ... de typische klachten van een maagvirus. 2 dagen later was ik beter.

De schoofzak 17 augustus 2020 20:36

Strontziek staat in het onderwerp van de draad.

Kramp in de kloten, dat valt daar niet onder zeker?
En strontzat al evenmin?

Hoofdstraat 17 augustus 2020 21:13

Jammer dat ik de optie (niet ziek geweest) vergeten ben. :(

Hoofdstraat 17 augustus 2020 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9422061)
Ik heb December aangekruist: Strontziek geweest. koorts, overgeven, ... de typische klachten van een maagvirus. 2 dagen later was ik beter.

Dat valt inderdaad niet onder corona symptomen tenzij het langer zou duren

denkimi 18 augustus 2020 04:34

Na de skireis in de krokus ben ik een paar dagen verkouden geweest, en daarna meer dan een week een snotvalling.

Maar dat is niet uitzonderlijk, ik ben regelmatig wat ziekjes tijdens of na een week skiën.

fred vanhove 18 augustus 2020 04:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9422257)
Na de skireis in de krokus ben ik een paar dagen verkouden geweest, en daarna meer dan een week een snotvalling.

Maar dat is niet uitzonderlijk, ik ben regelmatig wat ziekjes tijdens of na een week skiën.

Is normaal. Komt door de gezonde berglucht.

Skobelev 18 augustus 2020 05:47

Persoonlijk nog niet ziek geweest. Maar wat betreft de start van corona kan ik u vertellen dat er in het ziekenhuis van Halle al corona gevallen waren in december.

Elio di Supo 18 augustus 2020 05:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9422128)
Jammer dat ik de optie (niet ziek geweest) vergeten ben. :(

Ja, dat zou ik aangeklikt hebben.

Vlad 18 augustus 2020 06:55

Februari. Eén dag koorts en dodelijk moe, na twee dagen tevoren contact met een zieke collega te hebben gehad die net twee weken zwaar ziek thuis had gezeten en zegde nog steeds niet goed te zijn.

IJsboer 19 augustus 2020 13:12

Voor corona was het bij ons de gewoonte dat ge strontziek kwam werken of ge werd scheef bekeken.

Universalia 19 augustus 2020 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9423993)
Voor corona was het bij ons de gewoonte dat ge strontziek kwam werken of ge werd scheef bekeken.

In het verleden ook nog meegemaakt dat soort van situaties maar de eigenlijke oorzaak daarvan was gewoon personeelstekort. :?

Om op het topic in te pikken prijs ik mij gelukkig nog niet 'aangevallen' geweest te zijn door het Covid-19.

Ik leef dan ook al jaar- en dag vrij voorzichtig maar dat wijt ik aan mijn smetvrees. :-D

edwinp 19 augustus 2020 13:52

voor zover ik weet ben ik niet besmet geweest, en zeker niet ziek

Hoofdstraat 19 augustus 2020 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9424004)
In het verleden ook nog meegemaakt dat soort van situaties maar de eigenlijke oorzaak daarvan was gewoon personeelstekort. :?

Om op het topic in te pikken prijs ik mij gelukkig nog niet 'aangevallen' geweest te zijn door het Covid-19.

Ik leef dan ook al jaar- en dag vrij voorzichtig maar dat wijt ik aan mijn smetvrees. :-D

De denkpiste is dat eerdere besmettingen met verkoudheden je minder ziek maakt als je Covid krijgt. Ik neem aan dat je geen roker bent en daardoor zou je dan weer minder zwaar ziek worden. Het kan dus alle kanten op :-D

dalibor 19 augustus 2020 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9422018)
Een paar weken koorts is alles behalve normaal.....zelfs heel abnormaal. Paar dagen wel.

Pas op, dat was niet de hele tijd en geen 24u per dag. Dat kwam en ging zowat, en nooit boven 38°. Dus ja, wat was dat?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be