Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Een duur ongeval ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=254805)

Universalia 17 augustus 2020 23:13

Een duur ongeval ...
 
Peperdure brokken: botsing tussen Mercedes, Bugatti en Porsche (foto)

Kostenplaatje oplopen tot 3,4 miljoen euro.

Verkeerd ingeschat het inhalen? :roll:

cookie monster 17 augustus 2020 23:20

Wie zal dat betalen , wie heeft zoveel geld .... ;-)

Universalia 18 augustus 2020 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 9422196)

:cheer:

Micele 18 augustus 2020 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 9422196)

De verzekering, wie anders? :roll:

Voor de rest zijn die geschatte bedragen complete onzin.

Enkel de Porsche 911 is serieus beschadigd, maar ook geen perte total als ik de foto bekijk. De Bugatti en Mercedes hebben relatief weinig schade.

Beetje nadenken is wslk teveel gevraagd van onze forummers.

Het is niet omdat de 3 wagens tesamen ruim 3 miljoen € kosten (vooral door die Bugatti) dat ze alle drie op het schroot mogen. 8O

Nu dat ik de *video nog eens goed bekijk, is ook de Porsche zijkant veel minder beschadigd als ik eerst dacht. De A-stijl en deur is nog niet eens geraakt.

* video: https://www.dailymail.co.uk/news/art...motorhome.html

Micele 18 augustus 2020 13:13

Hoofdschuldige aan het ongeval is de Porsche-bestuurder die wou inhalen terwijl de Bugatti al aan de inhaalbeweging bezig was. Daarom de schade aan de linkse voorkant (linkerwiel) van de Porsche (en de schade enkel aan de voorkant van de Bugatti).
De rest is een verder gevolg van deze "voorrangsnegatie".

2e check met uitleg politierapport: https://www.watson.ch/schweiz/polize...verletzte-frau

Citaat:

16.4. Voor het links inhalen moet elke bestuurder :

1° zich ervan vergewissen dat hij dit zonder gevaar kan doen, en inzonderheid :

a) dat de weg over een voldoende afstand vrij is om alle gevaar voor ongevallen te vermijden;
b) dat geen achterligger reeds begonnen is in te halen;
c) dat hij zijn plaats rechts opnieuw kan innemen, zonder de andere bestuurders te hinderen;
d) dat hij op zeer korte tijd kan inhalen.

Diego Raga 20 augustus 2020 22:09

Ene die wsl het acceleratievermogen van 'n Tesla eventjes wilde testen...:

https://www.liveleak.com/v?t=5fp82dcvn4

:lol:

cookie monster 20 augustus 2020 22:15

Mooi stukje schrootkunstwerk :lol:

Micele 20 augustus 2020 22:20

Van pedaal vergist. :lol:

Dat is niet om te lachen zenne...

Citaat:

https://radio2.be/index.php/antwerpe...cht-bij-elkaar

Na de botsing verklaarde hij dat het gaspedaal en de rem volgens hem te dicht bij elkaar stonden. Daardoor duwde hij per ongeluk het gaspedaal fors in toen hij wilde remmen. De man bleef ongedeerd.

Diego Raga 20 augustus 2020 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9425716)
Van pedaal vergist. :lol:

Ook opmerkelijk, de slagboom bleef na z'n decaptivering z'n werk doen. :lol:

cookie monster 13 september 2020 21:44

Slechts 1,7 miljoen € schade :-D
https://www.youtube.com/watch?v=RP6NZ3cD4ZQ

Zwitser 15 september 2020 08:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 9447391)
Slechts 1,7 miljoen € schade :-D
https://www.youtube.com/watch?v=RP6NZ3cD4ZQ

Duur grapje. Foute text echter. Het is niet de treinmachinist die hier een fout maakte, maar de dispatching.

cookie monster 16 september 2020 01:18

Maar wie gaat de schade dokken ??

Johan Daelemans 16 september 2020 08:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 9449274)
Maar wie gaat de schade dokken ??

Alle bestuurders die verzekeringen betalen.
Het totaal uitgekeerd jaarlijks schadebedrag moet gedragen worden door de premies die alle bestuurders samen aan hun verzekering doorstorten.

Een extra pervers kantje ... het Belgisch beleid heeft er voor gezorgd ( en zorgt er nog steeds voor) dat hier massaal nieuwe wagens worden aangekocht. Batterijslepers van 150.000€ worden zelfs als 'beste keuze' aangeprezen.

Nu, elke wagen kan in een ongeval betrokken worden. Als er iemand één van de auto's die wij in ons gezin gebruiken in de prak rijdt dan komt de verzekering er van af met enkele honderden euro's.
DAT zou de HOOGTE van de premie van de verzekering moeten bepalen.
Die artiesten die de centen hebben om met een fortuin van meer dan 100.000€ op straat rond te toeren zijn zelf verantwoordelijk voor de mogelijk maximumfactuur bij ongeval.

Johan Daelemans 16 september 2020 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9422682)
De Bugatti en Mercedes hebben relatief weinig schade.

De Bugatti gaat sowieso terug naar Molsheim. Tot de laatste schroef uit elkaar om na structurele testen terug gemonteerd te worden.
Prijskaartje... ?

Micele 16 september 2020 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 9449376)
Alle bestuurders die verzekeringen betalen.
Het totaal uitgekeerd jaarlijks schadebedrag moet gedragen worden door de premies die alle bestuurders samen aan hun verzekering doorstorten.

Een extra pervers kantje ... het Belgisch beleid heeft er voor gezorgd ( en zorgt er nog steeds voor) dat hier massaal nieuwe wagens worden aangekocht. Batterijslepers van 150.000€ worden zelfs als 'beste keuze' aangeprezen.

Nu, elke wagen kan in een ongeval betrokken worden. Als er iemand één van de auto's die wij in ons gezin gebruiken in de prak rijdt dan komt de verzekering er van af met enkele honderden euro's.
DAT zou de HOOGTE van de premie van de verzekering moeten bepalen.
Die artiesten die de centen hebben om met een fortuin van meer dan 100.000€ op straat rond te toeren zijn zelf verantwoordelijk voor de mogelijk maximumfactuur bij ongeval.

Een chauffeur in een wagen van 2000 € kan meer schade (aan derden) veroorzaken als eentje in een wagen van 100.000 €. Verplichte verzekering burgerlijke aansprakelijkheid. Uw verzekering vergoed de tegenpartij (of partijen)

Citaat:

Nu, elke wagen kan in een ongeval betrokken worden. Als er iemand één van de auto's die wij in ons gezin gebruiken in de prak rijdt dan komt de verzekering er van af met enkele honderden euro's.
Ja?

De rest zijn niet-verplichte verzekeringen, wie daarvoor zijn eigen schade wil verzekeren zal navenant veel meer moeten betalen.
Veroorzaken die superbetalers geen ongeval draagt die heel veel geld bij aan de verzekeringskas.
Luxebetalers rijden in de regel wat voorzichtiger neem ik aan, in elk geval rijden ze veel minder kilometers dan de gemiddelde chauffeur en het risico op een ongeval is navenant minder. Imho.

Citaat:

Die artiesten die de centen hebben om met een fortuin van meer dan 100.000€ op straat rond te toeren zijn zelf verantwoordelijk voor de mogelijk maximumfactuur bij ongeval.
Zijn ze dus ook. Of ze betalen navenant fortuinen voor hun full-omnium (wat ze meestal doen)

Naja veel flodders verzekeren zich zelfs helemaal niet. De rijkere artiesten financieren die dan mee zeker?

Soit er zijn veel factoren die de prijs van een autoverzekering bepalen:
Citaat:

https://www.test-aankoop.be/geld/aut...utoverzekering

25 juni 2020
De prijs van je autoverzekering hangt vooral af van je leeftijd en het aantal ongevallen dat je gehad hebt. Daarnaast tellen er nog andere factoren. We zetten de 10 belangrijkste voor je op een rij.
Dat is maar een klein deel van de totale autokost.

Wie dat niet aankan blijft best bij zijn fiets of O.V. en slijt meer schoenen of past zich aan. Men weet dat trouwens op voorhand wat een eigen wagen kan kosten.
Citaat:

Hoe druk je de prijs van je autoverzekering?

Micele 16 september 2020 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 9449383)
De Bugatti gaat sowieso terug naar Molsheim. Tot de laatste schroef uit elkaar om na structurele testen terug gemonteerd te worden.
Prijskaartje... ?

Relatief weinig. ;-)

Micele 16 september 2020 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 9449376)
Nu, elke wagen kan in een ongeval betrokken worden. Als er iemand één van de auto's die wij in ons gezin gebruiken in de prak rijdt dan komt de verzekering er van af met enkele honderden euro's.
DAT zou de HOOGTE van de premie van de verzekering moeten bepalen.

punten 4. en 7. uit deze link:

Citaat:

https://www.test-aankoop.be/geld/aut...utoverzekering

10 factoren die de prijs van je autoverzekering bepalen

4. Vermogen van je auto: als je auto een hoog kilowatt heeft, is de prijs van je autoverzekering hoger. Omdat het risico op een ongeval met een snelle auto groter is, zal je verzekeraar daarmee rekening houden. Bij jonge bestuurders zal het vermogen bij heel wat verzekeraars bepalen of ze al dan niet aanvaard worden.

7. Waarde van je auto: verzekeraars houden rekening met het bedrag dat je neertelde voor je auto (factuurwaarde) of de cataloguswaarde. Logisch, want bij schade zullen de herstellingskosten ook hoger zijn bij een dure wagen of een wagen met hoge cataloguswaarde dan bij een kleine stadswagen die je tweedehands hebt gekocht.
Prijskaartje voor een full omnium van die Bugatti... ?
Neem aan men rijdt er 5 jaar mee, dus maal 5.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be