Frankenstein |
20 augustus 2020 09:40 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi
(Bericht 9424790)
Alleen jammer dat corrupte politici normaal vervangen worden door andere even of nog meer corrupte politici.
|
Ik ben daar niet zo zeker van. In ontwikkelingsland Suriname was het gebruikelijk dat veel corrupte topbestuurders bij elke machtwisseling naar de andere partij overliepen.Recent verkiezingen geweest. Momenteel is de volkswoede zo groot dat er een samenwerking tussen verschillende bevolkingsgroepen is om bestuurders die het te bont hebben gemaakt, corrupt, een opsporingsbevel naar te laten uitgaan. Doel om deze mensen weg uit bestuur te krijgen. Dit is niet eerder gebeurd zover ik weet. De hamvraag voor mij is of dit een tijdelijk fenomeen is, wat weer verwaterd, of dat er daadwerkelijk wordt doorgepakt.
Reden dat het nu gebeurt is dat mensen geen geld meer hebben maar aan de andere kant een klein klubje steeds rijker zien worden. Nu met Corona zijn mensen niet bang meer en zijn bereid om over de etnische lijnen te kijken. Ben benieuwd of in Afrika dit zal leiden tot bloei of dieperik, Bokro Haram bijvoorbeeld. Het kan ook zijn dat mensen, in Sahel, niet meer bang zijn voor Bokro Haram vanwege Corona. Ik weet het niet.
|