Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Veiligheidsraad 20 augustus (https://forum.politics.be/showthread.php?t=254834)

Eyjafjallajökull 19 augustus 2020 21:00

Veiligheidsraad 20 augustus

Tijd dat we de bubbel weer wat vergroten neem ik aan ? :-D

vlijmscherp 19 augustus 2020 21:04

Winkelen met 2, that's it.

Mambo 19 augustus 2020 21:34

Nu de solden bijna gedaan zijn?

Tavek 19 augustus 2020 22:07

Solden ? Niks van gemerkt...omdat we niet zijn gaan winkelen.

kojak 20 augustus 2020 00:24

Als je snel bent kan je mss nog wat mondmaskers in solden kopen.

reservespeler 20 augustus 2020 06:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9424548)

Van Ranst en Co zijn zich al aan het voorbereiden op twitter en dergelijke.

Een echte schande is het.
Zij proberen zo om de veiligheidsraad onder druk te zetten.

Bij de huidige maatregelen worden er inderdaad terechte vragen gesteld.

Bv. in een park waar bijna niemand aanwezig is, iemand verplichten een mondmasker te dragen, verkleint het draagvlak.
Mensen begrijpen het nut niet.

Hoofdstraat 20 augustus 2020 06:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9424758)
Van Ranst en Co zijn zich al aan het voorbereiden op twitter en dergelijke.

Een echte schande is het.
Zij proberen zo om de veiligheidsraad onder druk te zetten.

Bij de huidige maatregelen worden er inderdaad terechte vragen gesteld.

Bv. in een park waar bijna niemand aanwezig is, iemand verplichten een mondmasker te dragen, verkleint het draagvlak.
Mensen begrijpen het nut niet.

Ik ben net in discussie geweest met een universitair dokter en volgens hem is de mondmaskerplicht vooral goed voor de bewustwording bij de mensen, een symbool dus.

Nu dat evenementen gedaan zijn blijkt dat, buiten rusthuizen en ziekenhuizen, het gros van de besmettingen thuis gebeuren tussen familie en vrienden. Wat ook helemaal logisch is natuurlijk.

Volgens virologen moeten we ons dus voor jaren afzonderen van ons eigen kinderen, vrienden en er mogen desgevallend ook geen nieuwe relaties meer gevormd worden. Die zijn alle gevoel met de realiteit verloren. 8O

Kijk, het was een interessant experiment in gang gezet door de Chinezen, maar het is mislukt en de gekte mag nu wel eens stoppen.

.

patrickve 20 augustus 2020 06:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9424773)
Ik ben net in discussie geweest met een universitair dokter en volgens hem is de mondmaskerplicht vooral goed voor de bewustwording bij de mensen, een symbool dus.

De vraag is natuurlijk WELKE bewustwording. Waarschijnlijk de bewustwording dat er een pak debielen nutteloze maatregelen afdwingen met geweld. Ik kan mij niet indenken dat maskers dragen waar iedereen weet dat het nutteloos is, een andere vorm van bewustwording veroorzaakt.

Ik zou nu echt het vrijdaggebed verplicht maken. We hebben nog 1 dag. Dat werkt ook niet, dat is ook tegen alle burgerrechten, en dat zal zeker ende vast voor "bewustwording" zorgen.

denkimi 20 augustus 2020 07:01

Citaat:

Begin april:
Citaat:

Voor gewone burgers heeft het geen zin om mondmaskers op straat te dragen in de hoop zo een besmetting met het coronavirus te vermijden. Dat zegt minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open VLD). "Ze geven soms een vals gevoel van veiligheid en maken mensen misschien minder oplettend." Virologen Marc Van Ranst en Steven Van Gucht en wetenschapsjournalist Koen Wauters treden haar bij.
Het is inderdaad gewoon een symbool, ze hebben hetzelfde doel als een kathedraal.

Rudy 20 augustus 2020 08:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9424548)

Vergroten van de sociale bubbel zit er blijkbaar niet in.
Het openen van de scholen vormt de prioriteit.
En eventueel een uniforme regel voor wat het dragen van een mondmasker betreft.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/08...d-20-augustus/

TheFourHorsemen 20 augustus 2020 08:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9424789)
De vraag is natuurlijk WELKE bewustwording. Waarschijnlijk de bewustwording dat er een pak debielen nutteloze maatregelen afdwingen met geweld. Ik kan mij niet indenken dat maskers dragen waar iedereen weet dat het nutteloos is, een andere vorm van bewustwording veroorzaakt.

Ik zou nu echt het vrijdaggebed verplicht maken. We hebben nog 1 dag. Dat werkt ook niet, dat is ook tegen alle burgerrechten, en dat zal zeker ende vast voor "bewustwording" zorgen.

En als je kritiek levert op dit verplichte vrijdaggebed, dan kan iedereen je verwijten een asociale eikel te zijn die geen rekening houdt met alle slachtoffers van corona en het verpleegkundig personeel.

Prachtig toch, die emotionele chantage?

patrickve 20 augustus 2020 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9424833)
En als je kritiek levert op dit verplichte vrijdaggebed, dan kan iedereen je verwijten een asociale eikel te zijn die geen rekening houdt met alle slachtoffers van corona en het verpleegkundig personeel.

Prachtig toch, die emotionele chantage?

Inderdaad, het basis mechanisme van groupthink.

Walvader 20 augustus 2020 10:49

Citaat:

Nu dat evenementen gedaan zijn blijkt dat, buiten rusthuizen en ziekenhuizen, het gros van de besmettingen thuis gebeuren tussen familie en vrienden. Wat ook helemaal logisch is natuurlijk.

Volgens virologen moeten we ons dus voor jaren afzonderen van ons eigen kinderen, vrienden en er mogen desgevallend ook geen nieuwe relaties meer gevormd worden. Die zijn alle gevoel met de realiteit verloren. 8O

Kijk, het was een interessant experiment in gang gezet door de Chinezen, maar het is mislukt en de gekte mag nu wel eens stoppen.

.

Communist Van Ranst vindt die mondmaskerplicht nu dan ook een grote sprong voorwaarts.

gertc 20 augustus 2020 11:09

Ik ben benieuwd. Het lijkt een Vlaams-Waals conflict te worden.
Twee Brusselse experts halen vandaag de krant (HLN) met forse kritiek op 'sommige Vlaamse virologen':

Voer die bubbel van 5 af
Brusselse prof sabelt adviezen Vlaamse virologen neer.

Uiteraard is het niet écht een Vlaams-Waals conflict. Er zijn genoeg Vlaamse experts die de huidige maatregelen ook onzinnig vinden. Maar tot hiertoe hebben De Persgroep, DPG Media, en al onze regeringen de regie volledig aan een klein groepje gelaten, en de publicaties vandaag lijken een eerste scheurtje in die dijk.

Universalia 20 augustus 2020 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9424789)

Ik zie dat meer in het kader van, mensen terug discipline aan te leren want dat was iets dat véééééééér zoek was, discipline bij de mensen.

Discipline heeft twee verschillende betekenissen. Ten eerste is het een karaktereigenschap, waarbij iemand doet wat er van hem verwacht wordt. Ten tweede is het een vakgebied.

Of het zich ooit zal herstellen daar twijfel ik aan.

Misschien is dat zelfs wel een pluspuntje voor het Covid-19 dat de regel 'iedereen doet maar op wat hij/zij wil' een beetje teruggedraaid is.

Bierke 20 augustus 2020 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 9425028)
Twee Brusselse experts halen vandaag de krant (HLN) met forse kritiek op 'sommige Vlaamse virologen':

Voer die bubbel van 5 af

Uiteraard is het niet écht een Vlaams-Waals conflict. Er zijn genoeg Vlaamse experts die de huidige maatregelen ook onzinnig vinden. Maar tot hiertoe hebben De Persgroep, DPG Media, en al onze regeringen de regie volledig aan een klein groepje gelaten, en de publicaties vandaag lijken een eerste scheurtje in die dijk.

Met de uitspraken van die prof verklein je alleen nog het draagvlak, 30% intersseert zich nog in corona, dwz 70% niet! Gedeeltelijk beangstigend maar als ik gisteren beelden van een overvol zwembad in Wuhan zag, zonder ook maar 1 mondkapje stel ik me wel vragen.

gertc 20 augustus 2020 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 9425052)
Met de uitspraken van die prof verklein je alleen nog het draagvlak, 30% intersseert zich nog in corona, dwz 70% niet! Gedeeltelijk beangstigend maar als ik gisteren beelden van een overvol zwembad in Wuhan zag, zonder ook maar 1 mondkapje stel ik me wel vragen.

Inderdaad beangstigend dat er nog altijd 30% zo bang zijn.

gertc 20 augustus 2020 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 9425052)

Al eens geprobeerd om in een zwembad een mondmasker te dragen?

Uiteraard moet je het wel vervangen als het nat wordt, want natte mondmaskers werken al helemaal niet.

Rudy 20 augustus 2020 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 9425028)

Voer die bubbel van 5 af

Die sociale bubbel van 5 wordt binnen de privé nog nergens gerespecteerd.

gertc 20 augustus 2020 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9425073)
Die sociale bubbel van 5 wordt binnen de privé nog nergens gerespecteerd.

Volgens MVR wel.
Citaat:

Het aantal besmettingen in Brussel blijft stijgen. In Antwerpen lijkt er een daling ingezet. "Dat betekent dat de strengere maatregelen die daar genomen zijn werken", zegt Van Ranst.
De enige andere verklaring zou kunnen zijn dat zijn model fout zit. En dat is onmogelijk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be