Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Welk vaccin MOETEN we kopen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=254858)

Eberhard Leclerc 21 augustus 2020 13:45

Welk vaccin MOETEN we kopen?

De Russen hebben het eerste vaccin, SPUTNIK V, maar het zal zeker niet de bedoeling zijn om bij hen te kopen.

Eigen medicijn eerst?

De keuze van de politici is gevallen op Astra Zeneca

patrickve 21 augustus 2020 13:46

Eigen vaccin eerst he.

Lokale productie, biologisch vaccineren en zo voort...

fred vanhove 21 augustus 2020 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 9426335)
De Russen hebben het eerste vaccin, SPUTNIK V, maar het zal zeker niet de bedoeling zijn om bij hen te kopen.

Eigen medicijn eerst?

Er bestaat geen vaccin dus kan je moeilijk er één kopen. Trouwens ze weten nog zelfs niet goed over welk virus het precies gaat ....kan je je al voorstellen wat betreft vaccin.
https://www.demorgen.be/nieuws/het-c...vaar~b3221082/

Trouwens koop liefst nog maar een container mondmaskers en gels ......zal je nog jaren plezier van hebben.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/08...el-schooljaar/

Rapture 21 augustus 2020 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9426529)
Er bestaat geen vaccin dus kan je moeilijk er één kopen. Trouwens ze weten nog zelfs niet goed over welk virus het precies gaat ....kan je je al voorstellen wat betreft vaccin.
https://www.demorgen.be/nieuws/het-c...vaar~b3221082/

Trouwens koop liefst nog maar een container mondmaskers en gels ......zal je nog jaren plezier van hebben.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/08...el-schooljaar/

En maandag gaan we terug in lockdown...althans volgens uw voorspelling in die andere topic waar ge u niet meer durft vertonen.

fred vanhove 21 augustus 2020 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rapture (Bericht 9426563)
En maandag gaan we terug in lockdown...althans volgens uw voorspelling in die andere topic waar ge u niet meer durft vertonen.

Waarom zou ik me niet durven vertonen ? Ik heb niemand iets misdaan ....en U hoeft mijn mening niet te delen.

Volgende week gaan de scholen open. Kijk wat H Goossens voorspelt

Je ziet het al van ver aankomen: kinderen gaan ziek worden, meerdere keren zelfs, al zal het wellicht minder erg zijn dan andere winters omdat ze betere handhygiëne hebben en maskers dragen. Maar dan komt de paniek, blijven kinderen thuis en moeten ouders vrij nemen. Voor je het weet gaan alle scholen weer dicht, ik zie het zo gebeuren.

https://www.demorgen.be/nieuws/micro...irus~bb9d35d3/

En kijk wat het WHO voorspelt ......die hopen al op 2 jaren ..

- WHO hoopt dat we binnen twee jaar verlost zijn van coronavirus

Vertel ons liever eens hoe jij de zaken ziet evolueren ? Wanneer zie jij je bv op een vliegtuig zitten richting New-York om maar iets te zeggen ? Rond welk jaar ?

Boduo 21 augustus 2020 17:54

Citaat:

Eigen medicijn eerst?

Eigen farma-industrie eerst.
Na de wapen-industrie de meest perverse.
Denk aan baby Pia.

Boduo 21 augustus 2020 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9426579)
Waarom zou ik me niet durven vertonen ? Ik heb niemand iets misdaan ....en U hoeft mijn mening niet te delen.

Volgende week gaan de scholen open. Kijk wat H Goossens voorspelt

Je ziet het al van ver aankomen: kinderen gaan ziek worden, meerdere keren zelfs, al zal het wellicht minder erg zijn dan andere winters omdat ze betere handhygiëne hebben en maskers dragen. Maar dan komt de paniek, blijven kinderen thuis en moeten ouders vrij nemen. Voor je het weet gaan alle scholen weer dicht, ik zie het zo gebeuren.

https://www.demorgen.be/nieuws/micro...irus~bb9d35d3/

Vertel ons liever eens hoe jij de zaken ziet evolueren ? Wanneer zie jij je bv op een vliegtuig zitten richting New-York om maar iets te zeggen ? Rond welk jaar ?

Op een vliegtuig ?
Ga eens kijken naar Zaventem.

;-)

fred vanhove 21 augustus 2020 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9426584)
Op een vliegtuig ?
Ga eens kijken naar Zaventem.

;-)

Naar een beperkt aantal bestemmingen. Bestemmingen waar je in principe ook met de auto heen kan. En een pak minder dan normaal. Ga maar eens kijken in Zaventem. Of kijk gewoon eens naar de lucht. Ik spot heel weinig vliegverkeer.
En ik had het over vluchten bv naar New York.

ZAVENTEM - Sinds de hervatting van de niet-essentiële reizen op 15 juni is het aantal passagiers dat we mogen verwelkomen op Brussels Airport gestegen, al ligt dat aantal toch 80 procent lager dan in juli 2019. Zo telde Brussels Airport in juli, de eerste maand van de zomervakantie, 525.000 passagiers.

Boduo 21 augustus 2020 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9426610)
Naar een beperkt aantal bestemmingen. Bestemmingen waar je in principe ook met de auto heen kan. En een pak minder dan normaal. Ga maar eens kijken in Zaventem. Of kijk gewoon eens naar de lucht. Ik spot heel weinig vliegverkeer.
En ik had het over vluchten bv naar New York.

ZAVENTEM - Sinds de hervatting van de niet-essentiële reizen op 15 juni is het aantal passagiers dat we mogen verwelkomen op Brussels Airport gestegen, al ligt dat aantal toch 80 procent lager dan in juli 2019. Zo telde Brussels Airport in juli, de eerste maand van de zomervakantie, 525.000 passagiers.

Allemaal naar dat beperkt aantal bestemmingen ?

fred vanhove 21 augustus 2020 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9426644)
Allemaal naar dat beperkt aantal bestemmingen ?

Ja. 9 op de 10 bestemmingen die U in Januari kon aanvliegen zijn er niet meer bij.

500.000 passagiers op een maand zij er ongeveer 15000 per dag. Dat zijn nog geen 100 vliegtuigen per dag die opstijgen.

In vroegere tijden steeg er iedere 2 minuten een vliegtuig op. Dat zijn er al meer dan 30 op 1 uur tijd. Dat is per dag ongeveer 540 (18 op 24 uren)

patrickve 21 augustus 2020 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9426579)

Welja, als wij die zotten laten doen - en blijkbaar doen we dat - dan gaat dit inderdaad, zoals ik in het begin stelde, uiteindelijk onze contreien in Ethiopie veranderen. Maar dat heeft niet veel met dat virus te maken, maar wel met de zotten die we laten doen.

Vlad 21 augustus 2020 21:01

Ik hoop dat het een homeopathisch vaccin wordt. Iets anders weiger ik. Stel u voor dat het werkt en ik er ziek van word.

fred vanhove 21 augustus 2020 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9426736)
Welja, als wij die zotten laten doen - en blijkbaar doen we dat - dan gaat dit inderdaad, zoals ik in het begin stelde, uiteindelijk onze contreien in Ethiopie veranderen. Maar dat heeft niet veel met dat virus te maken, maar wel met de zotten die we laten doen.

Wat is het probleem met Ethiopië ? Daar zijn ook heel rijke mensen hoor. Andere mensen zijn van geen belang. Dat is overal hetzelfde.

Mambo 21 augustus 2020 21:44

Het zal zeker werken.
In minstens 99% van de gevallen.

Boduo 21 augustus 2020 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9426336)
Eigen vaccin eerst he.

Dat Brits vaccin : er is géén akkoord over de clausule i.v.m. de aansprakelijkheid
de EU weigert dat te aanvaarden.
Geen Brits gesjoemel.

Hoofdstraat 21 augustus 2020 23:14

Niemand hier thuis mag een vaccin nemen van mij, ik stel een veto. En ze zijn er akkoord mee, ik heb m'n werk goed gedaan. :)

fred vanhove 21 augustus 2020 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9426795)
Dat Brits vaccin : er is géén akkoord over de clausule i.v.m. de aansprakelijkheid
de EU weigert dat te aanvaarden.
Geen Brits gesjoemel.

En dat allemaal voor een vaccin dat nog niet bestaat en misschien nooit zal bestaan:roll:
De beurskoersen varen er wel mee. Al die verhalen over vaccins maakt sommige mensen nu steenrijk.

Tavek 21 augustus 2020 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9426336)
Eigen vaccin eerst he.

lol

:lol::lol:

IJsboer 22 augustus 2020 00:17

Ik ga ook passen voor een vaccin zelfs al is er 1.
Ze kunnen dit niet verplichten, zeker niet als het niet veilig is.

Bach 22 augustus 2020 00:20

Citaat:

Eigen medicijn eerst?

Het mag ook niet te goedkoop zijn zo'n vaccin. Dit is een gelegenheid om een massa geld over te hevelen naar een paar bedrijven met hulp van wat politici die daar wel bij zullen varen.

Zelfs indien dat Russisch vaccin goed werkt en goedkoop is zullen we het niet MOGEN kopen. Zo belangrijk is volksgezondheid niet voor onze leiders.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be