Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Rugleuning Tesla niet veiliger dan tuinstoel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=254866)

Blue Sky 22 augustus 2020 11:05

Rugleuning Tesla niet veiliger dan tuinstoel
 
"Mijn Tesla is van plastic".

https://www.hln.be/auto/veiligheidse...oel~ac9b5699e/

Tavek 22 augustus 2020 11:06

Ja plastic.

Daarom dat het aandeel fucking 2000 euro het stuk staat....

Blue Sky 22 augustus 2020 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9427120)
Ja plastic.

Daarom dat het aandeel fucking 2000 euro het stuk staat....

Alsof dat een referentie is. Je kan zo ook de waarde van cryptomunten als kwaliteitsmeter hanteren.

Tavek 22 augustus 2020 11:21

Ge kunt de waarde van Tesla nu reeds uitdrukken in Fords, of GM's.

10 Fords, 12 GM's...enz....

Henri1 22 augustus 2020 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9427119)

Echt wel Amerikaanse brol die Tesla.

kelt 22 augustus 2020 13:23

Er is dus een afwijking vastgesteld bij 1 (één) voertuig en toch wordt daar meer hoelabahoela van gemaakt dan nodig want er is ......niemand ........dood of zelfs maar gewond...


Wat die rugleuning betreft,kan ik mededelen dat ook mijn "Spaanse "wagen "rugleuningen van plastic" heeft,wat vreselijk nu......:roll:

Het ziet ernaar uit dat ofwel de ganse stoel niet vast stond(ik weet niet of die losgezet kan worden door de passagier bij een Tesla?) en/of een produktiefout in die wagen geslopen is.....nounou...verdacht hoor...

Tesla's die straks uit de Berlijnse fabriek zullen rollen,ZULLEN moeten voldoen aan "Europese" regels of vallen zonder homologatie.Normaal gezien zal dat ganse homologatieproces al bezig zijn of al lang afgelopen....

Voor zover mij bekend heeft Tesla dan wel aanhoudende "issues" met de kwaliteit van de afwerking maar NIET met essentiele structurele technische en veiligheidsaspecten....

Vlad 22 augustus 2020 13:51

Niemand het artikel tot voorbij de tweede helft gelezen ? :-)

Citaat:

De Amerikaanse ingenieur George Hetzer III ontwikkelde meer dan honderd autostoelen. Hij vertelde aan mobiliteitsblog InsideEVs dat het probleem lag bij de huidige test- en standaardvereisten. Die zijn volgens hem terug te voeren tot de jaren 60. De stoelen zouden tijdens tests niet worden blootgesteld aan dynamische belasting zoals tijdens een ongeval. In feite is het volgens hem dus een veel breder probleem dat niet alleen Tesla treft.
Gelukkig hebben we een veiligheidsgordel aan. Om met ons lichaam de stoel te beschermen. :rofl:

Micele 22 augustus 2020 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9427131)
Alsof dat een referentie is. Je kan zo ook de waarde van cryptomunten als kwaliteitsmeter hanteren.

Bij autoconstructeurs? :rofl:

https://docs.google.com/spreadsheets...gid=1052727546

Jaloers? :-D


Tegen dat de Tesla model Y de US- en EU-crashtesten zal moeten afleggen zullen ze wel veel steviger gestoelte hebben.

En sowieso de Europese Tesla Y die in de nieuwe Giga Berlijn gemaakt wordt.

reservespeler 22 augustus 2020 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9427119)

Tesla is echte brol, die dan ook nog eens peperduur is.

reservespeler 22 augustus 2020 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9427294)
Er is dus een afwijking vastgesteld bij 1 (één) voertuig en toch wordt daar meer hoelabahoela van gemaakt dan nodig want er is ......niemand ........dood of zelfs maar gewond...


Wat die rugleuning betreft,kan ik mededelen dat ook mijn "Spaanse "wagen "rugleuningen van plastic" heeft,wat vreselijk nu......:roll:

Het ziet ernaar uit dat ofwel de ganse stoel niet vast stond(ik weet niet of die losgezet kan worden door de passagier bij een Tesla?) en/of een produktiefout in die wagen geslopen is.....nounou...verdacht hoor...

Tesla's die straks uit de Berlijnse fabriek zullen rollen,ZULLEN moeten voldoen aan "Europese" regels of vallen zonder homologatie.Normaal gezien zal dat ganse homologatieproces al bezig zijn of al lang afgelopen....

Voor zover mij bekend heeft Tesla dan wel aanhoudende "issues" met de kwaliteit van de afwerking maar NIET met essentiele structurele technische en veiligheidsaspecten....

Komaan man, Ford had indertijd (toen ze de zetels nog zelf maakten, een teststand voor zetels.

Ook bij de crashtesten werden de zetels en dergelijke uitgetest.

Tavek 22 augustus 2020 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9427416)
Tesla is echte brol, die dan ook nog eens peperduur is.

Tesla is hoeveel Fords waard nu ? 13 ?

reservespeler 22 augustus 2020 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9427397)
Bij autoconstructeurs? :rofl:

https://docs.google.com/spreadsheets...gid=1052727546

Jaloers? :-D


Tegen dat de Tesla model Y de US- en EU-crashtesten zal moeten afleggen zullen ze wel veel steviger gestoelte hebben.

En sowieso de Europese Tesla Y die in de nieuwe Giga Berlijn gemaakt wordt.

Tesla is al op vele gebieden gebuisd.
De standaarden zijn wat ze zijn.
Autobouwers, zoals Ford, zaten / zitten ver boven die vereisten.
Tesla zit er ver onder.

Tesla is peperdure brol, blijkt nu nog maar eens.

reservespeler 22 augustus 2020 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9427422)
Tesla is hoeveel Fords waard nu ? 13 ?

Er gaat voor mij niets boven Ford.
Goed, betrouwbaar en veilig.

Micele 22 augustus 2020 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9427416)
Tesla is echte brol, die dan ook nog eens peperduur is.

Met welk merk rijd jij dan? :lol:

@dpg of @chris k zouden gewoon zeggen dat Tesla zijn autozetels niet zelf maakt.

Tesla maakt veel zelf maar zeker geen autozetels, nu gij weer. lol.

Een gok via:
Citaat:

https://www.investopedia.com/ask/ans...-suppliers.asp

Who Are Tesla's (TSLA) Main Suppliers?

Below is a list of some of the purported key suppliers for Tesla's manufacturing production, along with the components they supply:

AGC Automotive: windshields
Brembo: brakes
Fisher Dynamics: power seats
Inteva Products: instrument panel
Modine Manufacturing Co.: battery chiller
Sika: acoustic dampers
Stabilus: liftgate gas spring
ZF Lenksysteme: power steering mechanism
Tesla heeft nu een marktwaarde van ~14,5 maal Ford.

Ik denk dat de long-beleggers meer toekomst in Tesla zien. :lol:

Tavek 22 augustus 2020 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9427428)
Er gaat voor mij niets boven Ford.
Goed, betrouwbaar en veilig.

En straks falliet of overgenomen.

Tavek 22 augustus 2020 16:19

Tesla maakt haar eigen zetels Micele. In Fremont heeft ze zelfs een zetelfabriek.

Micele 22 augustus 2020 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9427440)
Tesla maakt haar eigen zetels Micele. In Fremont heeft ze zelfs een zetelfabriek.

Oh, wist ik niet.

Ik dacht dat het model Y dezelfde zetels had als het model 3.

Dan wilden ze bij het model Y teveel aan het gewicht sparen. Op de verkeerde plaats. Soit hopelijk hebben ze alweer lessons learned.

Hier een filmpje van de zetelfabriek, op 1'10" zie ik geen plastic... eerder aluminium, zelfs deels in de hoofdsteun:

https://youtu.be/ygysPNyXqKk?t=70

brother paul 22 augustus 2020 18:10

jawel hoor
had het artikel al gezien ergens elders, en daar stond een andere hoofdding bij,


https://insideevs.com/news/438927/be...-safety-issue/

zotte is dat de auto dan blijkbaar de europese crashtest doorstaat, terwijl er in artikel gesteld wordt dat de test rigoureuzer is voor de 'whiplash' effect en dus die fout ergens iets beter zichtbaar zou moeten maken ?

vraag je u af, maken ze dan twee soorten zetels ? ifv de zone waar ze leveren ??

Micele 22 augustus 2020 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 9427624)
jawel hoor
had het artikel al gezien ergens elders, en daar stond een andere hoofdding bij,


https://insideevs.com/news/438927/be...-safety-issue/

zotte is dat de auto dan blijkbaar de europese crashtest doorstaat, terwijl er in artikel gesteld wordt dat de test rigoureuzer is voor de 'whiplash' effect en dus die fout ergens iets beter zichtbaar zou moeten maken ?

vraag je u af, maken ze dan twee soorten zetels ? ifv de zone waar ze leveren ??

Het model Y is nog nergens getest in de US-crashtest (NHTSA):
https://www.nhtsa.gov/vehicle/2020/T...52520Y/SUV/AWD

of Europa (Euroncap): https://www.euroncap.com/nl/resultat...wFitment=false

De andere 3 modellen van Tesla wel.

Soit door dat model Y ongeval gaan ze specifiek daarover "wakker worden" bij NHTSA en EUROncap, en dat voor alle merken.

De testen zullen uitgebreider mogen worden, zeker een forse aanrijding van achteraan moet erbij...

Want de whiplash-test is amper 16 tot 24 kmh:
https://www.euroncap.com/nl/veilighe...eren/whiplash/


Gun 22 augustus 2020 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9427152)
Ge kunt de waarde van Tesla nu reeds uitdrukken in Fords, of GM's.

10 Fords, 12 GM's...enz....

IDD ... Brol die geld op kan brengen ... ;-)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be