Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   1.200.000 gezinnen zonder auto, dankzij groen... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=254893)

brother paul 23 augustus 2020 15:44

1.200.000 gezinnen zonder auto, dankzij groen...

Amai, ze gaan er vollenbak voor de oppositie zou ik denken die groene kalvers ?

geen kernenergie, of rolling blackouts
geen investeringen in de haven, of torenhoge werkloosheidµ

geen mobiliteit meer voor de werknemer
verdere discriminatie ambtenaar privé uitdiepen

hophop groen, go jongens zeker doen dat we de eerste 20 jaar niet meer vergeten wat een aberratie jullie gezorgd hebben
https://www.tijd.be/politiek-economi.../10107337.html

ik vraag mij effe af, tijdens de verkiezingen worden die 'aberrante' plannen tegen het licht gehouden door de rekenkamer, en die groene autisten blijven dus hameren en zagen op diezelfde dingen, en wat toen al bewezen is dat het niet werkt via de rekenkamer, hoe komen ze op het idee om hun geflawde ideeen terug op tafel te gooien

en als de gezinnen geen auto van de firma meer krijgen, denken ze daar in bxl dat ze dan met de fiets naar het werk gaan gaan ?
en als iedereen met een camionetje rondrijdt ? wat gaan ze dan zeggen

en nog een sausje PS erover en de feiten zijn duidelijk...
https://sceptr.net/2020/08/magnette-...yIGGpE.twitter

Rood Groen denkt dat ze incontournable zijn en hun accenten moeten doordrukken? amazing... in een land met rechtste meerderheid een links beleid doorduwen

het is verfrissend te constateren hoe rustig CDV zijn hoofd koelhoudt...
https://sceptr.net/2020/08/wij-passe...sausje-erover/

en past voor dat groen paars sausje...

Als we de rekening maken CDV+NVA+VB=>50% vlaamse meerderheid is voor een spiegelregering

wat zo amazing is dat een voorzitter nog 2 maand terug zat te claimen voorstander te zijn voor spiegelregering... en hij nog maar aan de zet is of de regimepersvuiletong geeft de indruk dat hij gaat voor het groen rode recept ??? hij kleurt zogenaamd diepblauw, en wordt door pers afgeschilderd als linkers dan CDV ???????

Koenaard Depuydt 23 augustus 2020 18:18

Geachte Broeder Pol

Goede en gezonde Vlamingen begeven zich steeds te voet of met het rijwiel. Er dient onmiddellijk een verbod op vervuilend wagengebruik te komen. Bijna de helft van de bevolking in het Vlaams Gewest lijdt aan overgewicht. Daarom kan meer lichaamsbeweging alleszins geen kwaad. De wegen liggen bezaaid met doodgereden dieren en ook zwerfafval. Dit laatste wordt door luie, meestal rokende, wagenbestuurders (= smeerlappen) uit het raam gegooid. Als er twee lompe stinkwagens naast elkaar rijden is de verkeersader verstopt terwijl verschillende rijwielen op één rijstrook vlot naast elkaar kunnen rijden. Wagens beschadigen het wegdek ook zeer snel.
Tijdens de afgrendeltoestand was het 's nachts (met vrijwel geen wagengebruik) oorverdovend stil. Dit was een van de weinige voordelen van deze toestand.

Hoogachtend

cookie monster 23 augustus 2020 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 9428339)
hophop groen, go jongens zeker doen dat we de eerste 20 jaar niet meer vergeten wat een aberratie jullie gezorgd hebben

GROEN gaat voor de poen !! Ze willen alles afpakken van het volk !!
Wie met zo'n partij wil regeren , zoek psychiatrische hulp , ZEER DRINGEND !!

Universalia 23 augustus 2020 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 9428397)
GROEN gaat voor de poen !! Ze willen alles afpakken van het volk !!
Wie met zo'n partij wil regeren , zoek psychiatrische hulp , ZEER DRINGEND !!

Hebben de groenen al ooit hoog aangeschreven gestaan, ik dacht het niet.

Psychiatrische hulp zal inderdaad nodig zijn.

Dadeemelee 23 augustus 2020 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 9428339)
Amai, ze gaan er vollenbak voor de oppositie zou ik denken die groene kalvers ?

geen kernenergie, of rolling blackouts
geen investeringen in de haven, of torenhoge werkloosheidµ

geen mobiliteit meer voor de werknemer
verdere discriminatie ambtenaar privé uitdiepen

ik vraag mij effe af, tijdens de verkiezingen worden die 'aberrante' plannen tegen het licht gehouden door de rekenkamer, en die groene autisten blijven dus hameren en zagen op diezelfde dingen, en wat toen al bewezen is dat het niet werkt via de rekenkamer, hoe komen ze op het idee om hun geflawde ideeen terug op tafel te gooien

en als de gezinnen geen auto van de firma meer krijgen, denken ze daar in bxl dat ze dan met de fiets naar het werk gaan gaan ?
en als iedereen met een camionetje rondrijdt ? wat gaan ze dan zeggen

en nog een sausje PS erover en de feiten zijn duidelijk...
https://sceptr.net/2020/08/magnette-...yIGGpE.twitter

Rood Groen denkt dat ze incontournable zijn en hun accenten moeten doordrukken? amazing... in een land met rechtste meerderheid een links beleid doorduwen

het is verfrissend te constateren hoe rustig CDV zijn hoofd koelhoudt...
https://sceptr.net/2020/08/wij-passe...sausje-erover/

en past voor dat groen paars sausje...

Als we de rekening maken CDV+NVA+VB=>50% vlaamse meerderheid is voor een spiegelregering

wat zo amazing is dat een voorzitter nog 2 maand terug zat te claimen voorstander te zijn voor spiegelregering... en hij nog maar aan de zet is of de regimepersvuiletong geeft de indruk dat hij gaat voor het groen rode recept ??? hij kleurt zogenaamd diepblauw, en wordt door pers afgeschilderd als linkers dan CDV ???????

Goed zo.

Weg met de salariswagens!

brother paul 23 augustus 2020 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9428457)
Goed zo.

wat is het verschil tussen een autodeelwagen van uw werk, waar jij uw privékilometers zelf moet betalen arato van 300euro per maand en de werkgever 300euro bijlegt ?

En een privéwagen, die u 600euro per maand kost bvb waar je voor uw verplaatsingen een kilometervergoeding krijgt ?? van bvb 300euro per maand ?

dat is toch puur symbooldossier ?

fred vanhove 23 augustus 2020 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 9428461)
wat is het verschil tussen een autodeelwagen van uw werk, waar jij uw privékilometers zelf moet betalen arato van 300euro per maand en de werkgever 300euro bijlegt ?

En een privéwagen, die u 600euro per maand kost bvb waar je voor uw verplaatsingen een kilometervergoeding krijgt ?? van bvb 300euro per maand ?

Dat zal dan niet veel voorstellen een auto die U alles meegerekend maar 600 euro per maand kost.

Dade 23 augustus 2020 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9428473)
Dat zal dan niet veel voorstellen een auto die U alles meegerekend maar 600 euro per maand kost.

Voor 600 euro per maand heb je toch al een mooie leasing.

https://www.leasevergelijker.nl/auto...852/overzicht/

reservespeler 24 augustus 2020 06:39

Er gaan niet minder wagens rondrijden.
Mensen hebben die nu eenmaal nodig om naar hun werk te gaan.
Degene die de wagen betaald, zal wel wijzigen.

En het loon, het loon dat deze mensen mislopen, dat loon zal toch gecompenseerd moeten worden.
Per slot van rekeningk werken zij er toch voor of doen ze een extra inspanning.

reservespeler 24 augustus 2020 06:44

Lang, heel lang vooraleer er sprake was van salariswagens, kregen op Ford Genk de managers reeds een "dienstwagen". De afspraak toen was dat ze die wagen kregen als compensatie voor de overuren die ze (onbetaald) moesten maken.
Ik geloof dat ze ieder half jaar een nieuwe wagen kregen. Hun oude wagen kon het personeel kopen aan een sterk gereduceerde prijs. Ik heb me laten vertellen dat ze daar recht op hebben tot aan hun dood. Momenteel zou dat wel via een leasecontract zijn en is de termijn, die ze met de wagen moeten rijden, opgetrokken.

Ze moeten wel steeds met ne Ford rijden, en extraatjes moeten ze nu ook zelf betalen.

Ik zag onlangs ne ex-manager van Ford Genk in Ford Saar-Louis, die vertelde me dat.

JBM 24 augustus 2020 08:44

Klopt volledig, mijn buurman is een ex Ford Plant Manager op rust. Die krijgt inderdaad nog steeds om de zo veel tijd een nieuwe Ford wagen ter beschikking.

Skobelev 24 augustus 2020 08:56

Misschien stoppen met uit werken te gaan? Dan heb je geen wagen meer nodig...en tijd om uw boodschappen te voet of met de fiets te doen of aan huis te laten leveren.

(Voor alle duidelijkheid, ik betaal mijn auto's zelf.)

Dadeemelee 24 augustus 2020 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 9428461)

Als er geen verschil is, waarom mag het dan niet afgeschaft? Dat is een hoop administratie minder.

Garry 24 augustus 2020 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt (Bericht 9428386)
Geachte Broeder Pol

Goede en gezonde Vlamingen begeven zich steeds te voet of met het rijwiel. Er dient onmiddellijk een verbod op vervuilend wagengebruik te komen. Bijna de helft van de bevolking in het Vlaams Gewest lijdt aan overgewicht. Daarom kan meer lichaamsbeweging alleszins geen kwaad. De wegen liggen bezaaid met doodgereden dieren en ook zwerfafval. Dit laatste wordt door luie, meestal rokende, wagenbestuurders (= smeerlappen) uit het raam gegooid. Als er twee lompe stinkwagens naast elkaar rijden is de verkeersader verstopt terwijl verschillende rijwielen op één rijstrook vlot naast elkaar kunnen rijden. Wagens beschadigen het wegdek ook zeer snel.
Tijdens de afgrendeltoestand was het 's nachts (met vrijwel geen wagengebruik) oorverdovend stil. Dit was een van de weinige voordelen van deze toestand.

Hoogachtend

Koeien weten ook nog steeds niet dat we als mens heel onze welvaart aan de auto te danken hebben. Hoe gaat al het personeel naar al die bedrijven geraken in de havenindustrie denk je? 's Ochtends om vier uur vertrekken met de fiets om er om 8 u te zijn terwijl ze om zes uur moeten beginnen of terug zoals in de middeleeuwen, hopen dat ze bij het plaatselijk winkeltje een uurtje mogen gaan hun kloten af draaien aan een hongerloontje dat ze dan wel moeten aanvaarden om dat ze geen andere keuze hebben.

En de iedereen in de stad wonen zeker, maar vergeet dan niet dat de leveranciers van de winkels in de stad hun handelswaar ook niet ter plaatse gaan brengen met de fiets hoor. En terug verhuizen met de stootwagen misschien.

Die van groen hebben overduidelijk het verstand van een vogel, die vliegen achteruit.

Garry 24 augustus 2020 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9428688)
Misschien stoppen met uit werken te gaan? Dan heb je geen wagen meer nodig...en tijd om uw boodschappen te voet of met de fiets te doen of aan huis te laten leveren.

Welke boodschappen? Van wat gaat ge die betalen?

reservespeler 24 augustus 2020 09:44

Citaat:

En iedereen een basisinkomen geven van 1200 tot 1500 euro.

Waar dat geld vandaan moet komen, is maar een detail waar we ons niet druk over maken.

Garry 24 augustus 2020 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9428457)
Goed zo.

Ze zouden beter eens een stuk strenger optreden tegen al die bruine mannen en snotjong die in de grootsteden rondrijden in auto's die, niet verzekerd zijn, niet ingeschreven zijn, rijden met een gestolen kentekennummer, geen controle gepasseerd hebben en waarvan de voerder geen rijbewijs heeft of dikwijls niet ouder is dan 14/15 jaar.

Opsluiten die gasten, maar in de plaats daarvan laten ze ze zo weer vertrekken, zonder hun auto dan wel, want ze hebben geen plaats in de jeugdtehuizen. En als de politie dan belt naar de ouders krijgen ze als antwoord van de mama," kindjes moeilijk".

Ouders zijn verantwoordelijk voor hun kindjes, dat ze dan die ouders maar in de plaats van die kindjes op sluiten, ze zullen ze rap dan wel wat meer opvoeding geven.

reservespeler 24 augustus 2020 09:48

Citaat:

Ik betaal mijne auto ook zelf, ik mag wel de kilometers inbrengen bij de baas.
Was voor mij veel voordeliger omdat mijn vrouw niet werkt.

Nu ik op pensioen ga, zou ik daar de vruchten van kunnen plukken (hoger loon), helaas, pindakaas, ons pensioen wordt afgetopt, nog zo'n onrechtvaardige maatregel t.o.v. de ambtenarij.

Sneaky 24 augustus 2020 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt (Bericht 9428386)
Geachte Broeder Pol

Hoogachtend

Jaja, minder rijden is beter Enzo...

Maar waarom niet met een realistisch plan komen in de plaats van die onhaalbare fabeltjes?

pajoske 24 augustus 2020 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9428621)
Lang, heel lang vooraleer er sprake was van salariswagens, kregen op Ford Genk de managers reeds een "dienstwagen". De afspraak toen was dat ze die wagen kregen als compensatie voor de overuren die ze (onbetaald) moesten maken.
Ik geloof dat ze ieder half jaar een nieuwe wagen kregen. Hun oude wagen kon het personeel kopen aan een sterk gereduceerde prijs. Ik heb me laten vertellen dat ze daar recht op hebben tot aan hun dood. Momenteel zou dat wel via een leasecontract zijn en is de termijn, die ze met de wagen moeten rijden, opgetrokken.

Ze moeten wel steeds met ne Ford rijden, en extraatjes moeten ze nu ook zelf betalen.

Ik zag onlangs ne ex-manager van Ford Genk in Ford Saar-Louis, die vertelde me dat.

Dat klopt met de info die ik daarover heb. Zij moesten dan ook een wagen gebruiken die 'besteld' was.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be