![]() |
Heerlijke recepten met konijn
Zo’n stoofpotje van konijn op grootmoeders wijze… Heerlijk! Alleen, er zijn nog zo veel andere gerechten met konijn. Van exotisch getint, een snelle hap uit het vuistje tot heerlijk comfort food... konijn is een allround lekkernij.
Bakken, braden, stoven, wokken, op de barbecue... het kan allemaal met konijn. Ontdek in onze tips hoe je konijn zo klaarmaakt dat het vlees smelt op je tong. https://www.lekkervanbijons.be/konij...RoCR1IQAvD_BwE |
TIP van Wikihow:
Citaat:
|
Citaat:
Heb je enkele foto's om als voorbeeld te tonen? |
Citaat:
Ook een konijn doden met een 'priem' door een oog te steken en zo te laten doodbloeden is verboden. (niet zeker van) Konijn slachten |
Konijn met mosterdsaus, lekker...
|
Om de één of andere reden heb ik dat nooit graag gegeten konijn.
Ik zie dat dus liever niet op mijn bord verschijnen. 8O Als mijn moeder dat eens maakt zal je mij alleen het hart, de lever en de niertjes zien opeten. :twisted: Er is nog zo iets dat ik liever maar 1 keer eet, mosselen. |
Best is komijn op Vlaamse wijze.
Met een fles cognac. |
Citaat:
Dat recept vond ik top! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Heb je een recept ? |
Een heel simpel maar heel lekker konijnenrecept :
Ingrediënten ? 1 konijn in 6 stukken ? 200 gram boter of margarine ? sap van een halve citroen ? 4 tomaten ? 2 deciliter rode wijn ? 2 deciliter water ? peper Bereidingswijze Boter laten smelten in grote kookpot. De stukken konijn erin aanbraden tot het vlees aan alle kanten bruin is. Water, rode wijn en citroensap toevoegen. De tomaten wassen, in stukken snijden en eveneens eraan toevoegen. Kruiden met peper. Deksel op pot en vuur minderen, 2 uur laten stoven. Het konijn serveren op een grote schotel. De saus zeven en in een sauspannetje gieten. Indien nodig de saus kruiden met zout en peper. |
Citaat:
|
Vroeger hingen ze de dode konijnen 3 dagen boven de open beerput.
Geen idee waarom. In restaurants lieten ze die 4 of 5 dagen rotten in de pels. Bij het openen kwamen de maden er uit. Het beest werd gemarineerd in een Côtes de Rhône en is anderendaags omgetoverd tot civet de lièvre ?* la façon du chef. Uit de zaal kwam het bericht dat het excellent was ! En peperduur. |
Met fazanten doen ze dat ook.
Een dag of 5 aan de poten op de waslijn hangen tot hij vanzelf uit elkander valt. Dan klaarmaken als wilde fazant. De smaak moet er in komen he? |
Citaat:
En in dat restaurant, serveerden ze de maden erbij of niet? |
Citaat:
Maar die beerput klopt wel. Iets met aroma te maken. Tja |
Citaat:
|
Citaat:
|
Geachte heren
Indien onze beste vriend Dempertjen deze draad mocht bezoeken. Konijn wordt door de West-Vleutse beerputmens "keun" genoemd. Hoogachtend |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be