Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Coens krijgt intern weerstand voor zijn schoothondjes gedrag. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=254910)

Dadeemelee 24 augustus 2020 18:42

Coens krijgt intern weerstand voor zijn schoothondjes gedrag.

Coens tekent een blanco cheque voor PS en NVA, maar nu wil hij meer dan linzensoep. De sukkel wist niet eens wat er in de nota van de Bubbel van Bart en Pol stond, maar nu gaat hij de grote Jan uithangen.

https://www.demorgen.be/politiek/wij...niet~b2571412/

Citaat:

Vijftien maanden na de verkiezingen is CD&V dan toch bereid om het gesprek aan te gaan met paars-groen. Maar de partij eist wel garanties. ‘Wij laten ons niet verleiden met een bord linzensoep’, zegt Kris Peeters.

Het lijkt erop dat Coens intern overhoop ligt met de ‘federalen’. Niet alle CD&V’ers willen het schoothondje van Bart zijn.

Citaat:

De opening ligt gevoelig, want de partij is intern verdeeld. Zo is de federale fractie duidelijk optimistischer over Vivaldi dan de Vlaamse. De federale parlementsleden huiveren van het vooruitzicht om naast N-VA en Vlaams Belang in de oppositie te gaan zitten. De kans is groot dat ze daar wegdeemsteren. Op Vlaams niveau vreest men vooral de reactie van coalitiepartner N-VA. “N-VA zal het leven van Open Vld erg zuur proberen maken, en ook voor ons dreigen er stevige repercussies”, luidt de Vlaamse analyse.

Eduard Khil 24 augustus 2020 18:48

ik zie dat jij vooral dingen leest die je wil lezen :lol:

Het stuk gemist waar Coens zegt dat de "link met de regioregeringen er moet zijn"?

Dat, plus het interview van Debacker op radio 1 deze morgen doet toch uitschijnen dat paarsgroen nog verre van zeker is.

Vrijheideerst 24 augustus 2020 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9429271)

Het stuk gemist waar Coens zegt dat de "link met de regioregeringen er moet zijn"?

Dat, plus het interview van Debacker op radio 1 deze morgen doet toch uitschijnen dat paarsgroen nog verre van zeker is.

Dademel moet dringend minder naar Van Het Groenewoud luisteren, zeg dat Vrijheideerst het gezegd heeft. Ja, die van Koekelberg.

Crevits' uitspraak is hij ook al vergeten me dunkt.

:rofl:

BWarrior 24 augustus 2020 18:52

Als de federale regering gelinkt moet worden met de deelregeringen, waarom is er dan federalisme nodig?

Dadeemelee 24 augustus 2020 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9429271)

Wat ik lees is dat er bij de CD&V twee kampen zijn. Ik dacht dat Coens de echte baas was. Niet dus.

En die link betekent: ‘ik persoonlijk los de NVA niet’.

Dadeemelee 24 augustus 2020 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9429277)
Dademel moet dringend minder naar Van Het Groenewoud luisteren, zeg dat Vrijheideerst het gezegd heeft. Ja, die van Koekelberg.

Crevits' uitspraak is hij ook al vergeten me dunkt.

:rofl:

De NVA is er nu ook al in geslaagd de CD&V intern uit mekaar te spelen. Binnenkort hebben ze daar ook een Spirit.

^_^ 24 augustus 2020 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9429286)
De NVA is er nu ook al in geslaagd de CD&V intern uit mekaar te spelen. Binnenkort hebben ze daar ook een Spirit.

NCD 2.0

Eduard Khil 24 augustus 2020 19:03

zopas Pieter Jan Desmedt in Ter Zake: er is geen zin bij CD&V om mee te doen aan vivaldi. Officieel zeggen ze wel dat ze nog willen meepraten, in de feiten willen ze dat niet doen.

Vrijheideerst 24 augustus 2020 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9429292)
zopas Pieter Jan Desmedt in Ter Zake: er is geen zin bij CD&V om mee te doen aan vivaldi. Officieel zeggen ze wel dat ze nog willen meepraten, in de feiten willen ze dat niet doen.

Wat maakt Dademel daarvan?

Eduard Khil 24 augustus 2020 19:07

Desmet is pessimistisch voor een regering. Weinig zien nog een uitweg. Misschien in stoemelings toch verkiezingen

Glennos1 24 augustus 2020 19:07

Het is ronduit gevaarlijk voor CD&V om in Vivaldi als overbodige partij te stappen... Bouchez heeft nu al gedreigd om de abortus te stemmen ondanks zijn regeringspartner (ja wilmes 2 is een regering) er tegen is. Stel je voor dat ze dat doen in een Vivaldi regering... Gezichtsverlies gegarandeerd of ze nu in die regering blijven of er uit gaan lopen.

BWarrior 24 augustus 2020 19:07

Citaat:

CD&V is en blijft natuurlijk wel een machtspartij. Ik vermoed dat ze voor de macht kiezen indien ze voor de keuze gesteld worden: Vivaldi of oppositie (of, verkiezingen).

Dadeemelee 24 augustus 2020 19:09

Citaat:

Dat is een journalist als een ander. Ik lees:

https://www.demorgen.be/politiek/wil...niet~b2571412/

Citaat:

“Het licht staat niet op groen, maar ook niet op rood”, zegt een parlementslid na afloop van de vergadering met Coens. Officieel heeft CD&V nog geen keuze gemaakt. De conclusie uit de twee uur durende gedachtewisseling is wel dat CD&V niet langer haar veto stelt tegen de gesprekken over Vivaldi. Dat is op zich een opmerkelijke bocht, die Coens afgelopen weekend al voorzichtig had ingezet. De parlementsleden geven Vivaldi een kans.

Dadeemelee 24 augustus 2020 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 (Bericht 9429297)
Het is ronduit gevaarlijk voor CD&V om in Vivaldi als overbodige partij te stappen... Bouchez heeft nu al gedreigd om de abortus te stemmen ondanks zijn regeringspartner (ja wilmes 2 is een regering) er tegen is. Stel je voor dat ze dat doen in een Vivaldi regering... Gezichtsverlies gegarandeerd of ze nu in die regering blijven of er uit gaan lopen.

Dat is gemakkelijke pasmunt. Geen hervorming abortuswet. Hoera!

BWarrior 24 augustus 2020 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9429301)

Eigenlijk hangt alles van de liberalen af. Als die willen is er een regering zonder CD&V. Al vraag ik me af of ze het zo hard willen spelen...

Eduard Khil 24 augustus 2020 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9429301)

"Coens heeft de bocht ingezet"

Maar verkondigt vandaag wel dat de verbinding met de regioregering héél belangrijk is :lol:

Dadeemelee 24 augustus 2020 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 9429305)
Eigenlijk hangt alles van de liberalen af. Als die willen is er een regering zonder CD&V. Al vraag ik me af of ze het zo hard willen spelen...

Met CDH of Defi? Zo dom zijn ze niet.

Dadeemelee 24 augustus 2020 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9429306)
"Coens heeft de bocht ingezet"

Maar verkondigt vandaag wel dat de verbinding met de regioregering héél belangrijk is :lol:

Coens got problems. :lol:

BWarrior 24 augustus 2020 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9429307)
Met CDH of Defi? Zo dom zijn ze niet.

Met CD&V valt binnen paarsgroen wellicht geen coherent beleid te voeren. Ik denk ook niet dat CD&V in een regering stapt zonder de N-VA...

Dadeemelee 24 augustus 2020 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 9429310)
Met CD&V valt binnen paarsgroen wellicht geen coherent beleid te voeren. Ik denk ook niet dat CD&V in een regering stapt zonder de N-VA...

Ik dacht dat ook, maar nu lees ik dat artikel in DeMorgen. Ze hebben er dus wel twee uur serieus over gedebatteerd binnen de CD&V.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be