Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Geen staatshervorming geen regering (https://forum.politics.be/showthread.php?t=254912)

MORPHEUS 24 augustus 2020 20:43

Geen staatshervorming geen regering

Even een OPMERKING

Als er een nieuwe regering komt, dan zal deze moeten de punten bepalen die vatbaar zijn voor een staatshervorming. Dus verkoopbaar aan een 2/3 meerderheid

Het lijkt me onvoorstelbaar dat een nieuwe federale regering dit niet opneemt in zijn regeerakkoord

Hoe denkt bijvoorbeeld paars groen zonder Cd&V dit te doen ?
Met een minderheid aan Vlaamse kant

En geen stappen ondernemen voor een nieuwe staatshervorming lijkt me verloren tijd en behoorlijk wat kansen voor de oppositie

Welke federale regering er ook komt. Ze gaan nog moeten spreken over een staatshervorming
Wetende dat zonder NVA er geen staatshervorming komt en zeker niet die MR en OVLD voor zich zien

Ik denk dat het thema staatshervorming de volgende fase wordt in het rondjes draaien voor een nieuwe federale regering. Staatshervorming komt de volgende dagen , weken op de tafel te liggen

Elk heeft zijn visie., ook CDV. Die zouden bijvoorbeeld maar al te graag de bevoegdheden voor abortus , euthanasie naar Vlaanderen krijgen.

cato 25 augustus 2020 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS (Bericht 9429423)

Even een OPMERKING

Als er een nieuwe regering komt, dan zal deze moeten de punten bepalen die vatbaar zijn voor een staatshervorming. Dus verkoopbaar aan een 2/3 meerderheid

Het lijkt me onvoorstelbaar dat een nieuwe federale regering dit niet opneemt in zijn regeerakkoord

Hoe denkt bijvoorbeeld paars groen zonder Cd&V dit te doen ?
Met een minderheid aan Vlaamse kant

En geen stappen ondernemen voor een nieuwe staatshervorming lijkt me verloren tijd en behoorlijk wat kansen voor de oppositie

Welke federale regering er ook komt. Ze gaan nog moeten spreken over een staatshervorming
Wetende dat zonder NVA er geen staatshervorming komt en zeker niet die MR en OVLD voor zich zien

Ik denk dat het thema staatshervorming de volgende fase wordt in het rondjes draaien voor een nieuwe federale regering. Staatshervorming komt de volgende dagen , weken op de tafel te liggen

Elk heeft zijn visie., ook CDV. Die zouden bijvoorbeeld maar al te graag de bevoegdheden voor abortus , euthanasie naar Vlaanderen krijgen.

Belgiƫ is in een week ontstaan , waarom kan het dan niet in een jaar splitsen?

Boduo 25 augustus 2020 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 9430121)
Belgiƫ is in een week ontstaan , waarom kan het dan niet in een jaar splitsen?

In Tsjechoslovakije was het gebakken in een half jaar.
Tot & met !!!
In Slovakije was er een groot vuurwerk op de dag v.d. onafhankelijkheid.
In Tsjechie lagen ze in hun bed.

:-P

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be