Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Rusthuis sluit 90-jarige vrouw op in haar kamer wegens breken regel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=254925)

IJsboer 26 augustus 2020 01:01

Rusthuis sluit 90-jarige vrouw op in haar kamer wegens breken regel

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...jven~a48f791a/

Wat vinden jullie? is 2 weken opsluiting een terecht vonnis voor haar misdaad? Of vind je dat het rusthuis hier zwaar het boekje te buiten gaat?

Denken jullie dat wat de rusthuizen doen in strijd is met artikel 12 van de Belgische grondwet of niet?

Citaat:

Art. 12
De vrijheid van de persoon is gewaarborgd.

Niemand kan worden vervolgd dan in de gevallen die de wet bepaalt en in de vorm die zij voorschrijft.

Behalve bij ontdekking op heterdaad kan niemand worden aangehouden dan krachtens een met redenen omkleed bevel van de rechter dat uiterlijk binnen achtenveertig uren te rekenen van de vrijheidsberoving moet worden betekend en enkel tot voorlopige inhechtenisneming kan strekken.

Elio di Supo 26 augustus 2020 05:05

Ik hou speciaal mijn Glock bij voor het geval ik de leeftijd heb bereikt dat men vind dat ik in een rusthuis moet gestopt worden. Beter een snelle kogel door mijn hoofd dan een langgerekte marteling waarbij je ook nog eens als een kleuter wordt behandeld door een overwerkte, onderbetaalde marginaal met een IQ van 90.

Hoofdstraat 26 augustus 2020 05:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9430310)
Ik hou speciaal mijn Glock bij voor het geval ik de leeftijd heb bereikt dat men vind dat ik in een rusthuis moet gestopt worden. Beter een snelle kogel door mijn hoofd dan een langgerekte marteling waarbij je ook nog eens als een kleuter wordt behandeld door een overwerkte, onderbetaalde marginaal met een IQ van 90.

Bepaalde straten in Chicago hebben hetzelfde effect hoor. :-)

Is er daar geen euthanasie mogelijk?

Elio di Supo 26 augustus 2020 05:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9430318)
Bepaalde straten in Chicago hebben hetzelfde effect hoor. :-)

Is er daar geen euthanasie mogelijk?

Citaat:

Euthanasia is illegal in most of the United States. Assisted suicide/assisted death is legal in Washington, D.C.[1] and the states of California, Colorado, Oregon, Vermont, Maine[2], New Jersey,[3] Hawaii, and Washington;[4] its status is disputed in Montana, though currently authorized per the Montana Supreme Court's ruling in Baxter v. Montana that "nothing in Montana Supreme Court precedent or Montana statutes [indicates] that physician aid in dying is against public policy."[5]

The key difference between euthanasia and assisted suicide is that in cases of assisted suicide, the individual receives assistance, but ultimately voluntarily causes their own death. In euthanasia the individual does not directly end their life, but another person acts to cause the individual's death.
https://en.wikipedia.org/wiki/Euthan..._United_States

Hangt er van af in welke staat je woont.

Hoofdstraat 26 augustus 2020 06:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9430323)
https://en.wikipedia.org/wiki/Euthan..._United_States

Hangt er van af in welke staat je woont.

Dat is toch iets, mij krijg je ook niet in een rusthuis. Een tante van me zou ook moeten gaan maar wil niet, liever wat vroeger dood dan daar wegkwijnen. Als ze dement wordt dan is het lastiger, zeker zonder euthanasie vraag.

Skobelev 26 augustus 2020 06:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9430310)

Vette 2, je moet al echt wanhopig zijn om in "Het Eindstation" te willen gaan huizen. Aan +2000€ per maand voor een "verzorging" die op niets lijkt. Mocht men dergelijke "service" bieden in een hotel, het regende gerechtelijke procedures.

Jay-P. 26 augustus 2020 07:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9430326)
Dat is toch iets, mij krijg je ook niet in een rusthuis. Een tante van me zou ook moeten gaan maar wil niet, liever wat vroeger dood dan daar wegkwijnen. Als ze dement wordt dan is het lastiger, zeker zonder euthanasie vraag.

Dik mee eens.
Mijn moeder weigerde haar eigen woning ook te verlaten. Ze overleed eind 2018, 8 maand na mijn vader en in hun beider woning. Zeer slecht ter been, dat wel op het einde maar lucide tot de laatste snik.
Een goed geleefd bestaan van 90 jaar beiden, 67 jaar samen.
Ergens erg blij dat ze het huidige CV-19 getreiter van de 'overheid' niet hebben moeten meemaken.

Vette Pois(s)on 26 augustus 2020 07:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 9430353)
Dik mee eens.
Mijn moeder weigerde haar eigen woning ook te verlaten. Ze overleed eind 2018, 8 maand na mijn vader en in hun beider woning. Zeer slecht ter been, dat wel op het einde maar lucide tot de laatste snik.
Ergens erg blij dat ze het huidige CV-19 getreiter van de 'overheid' niet hebben moeten meemaken.

mooi

zo is dat

patrickve 26 augustus 2020 07:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9430299)
Wat vinden jullie? is 2 weken opsluiting een terecht vonnis voor haar misdaad? Of vind je dat het rusthuis hier zwaar het boekje te buiten gaat?

Denken jullie dat wat de rusthuizen doen in strijd is met artikel 12 van de Belgische grondwet of niet?

Rusthuisbewoners zijn niet echt mensen he. Enfin, daar lijkt het toch allang op.

Rudy 26 augustus 2020 07:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9430299)
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...jven~a48f791a/

Dit is er echt over. De moeder laten opdraaien omdat de zoon zich niet heeft geregistreerd voor het bezoek. Hij en z'n zus behoren tot de twee vaste bezoekers.
Hopelijk dienen een van de twee een klacht in.

Vlad 26 augustus 2020 08:06

Alle inwoners vastleggen met een ketting zoals men in Urumqi doet.

patrickve 26 augustus 2020 08:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9430380)

Zo hoort het. En hen vanop afstand een stuk droog brood en een verse pamper toegooien. Geen contact, social distancing verdomme ! :lol:

Hoofdstraat 26 augustus 2020 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 9430353)
Dik mee eens.

De grootmoeder van m'n vrouw ook, die zat nu wel in een rusthuis maar stierf in januari aan een longontsteking (corona?). We zijn erg blij dat ze niet 6 maanden langer heeft geleefd en dit allemaal moest meemaken, de kinderen hebben gewaakt, afscheid genomen en een gezellige begrafenis met de familie.

Nu zou ze tot in de kist behandeld worden als een stuk radioactief afval, we moeten er niet aan denken. 8O

De schoofzak 26 augustus 2020 09:19

Ik heb wat ervaring kunnen opdoen met oudere familieleden in service flats en in rusthuizen. En omdat mijn heksie perfeksie er ook gewerkt heeft als verpleegster.

Er zijn zeker goede service flats en rusthuizen.

Naar die eerste categorie zal ik zeker op tijd naar toe trekken. Liever dat dan mijn kinderen op te zadelen met bezorgdheden of we wel goed zitten op ons appartement.
Eén van ons twee zal eerst sukkelachtig worden. De andere zal dan nog altijd de auto op de parkeerplaats hebben staan, om een uitstap te kunnen doen.

Als we nog sukkelachtiger worden, dan maar naar een woonzorgcentrum. Liefst wel een waar ze niet moeilijk doen om, als het er van moet komen, de euthanasie-dokter eens te laten passeren.

Maar akkoord: het zijn speciale covid-tijden. Het is covid-dik (koffiedik) kijken wanneer dat zal gemilderd kunnen worden door wellicht een vaccin.

De schoofzak 26 augustus 2020 09:22

De aap die de regel overtrad, mag zijn moeder gerust in huis nemen.
Niemand zal het moederke beletten te verhuizen naar die crimineel.

Dat is wat anders dan te staan zwaaien met de grondwet.

Skobelev 26 augustus 2020 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9430380)

En als ze niet graag in een cirkel lopen binden we hun ander been ook vast?

De schoofzak 26 augustus 2020 09:24

Nog straffer !!

Dat woonzorgcentrum wordt in een slecht daglicht gesteld. De directeur zou dat moederke haar opzeg moeten geven.
Het criminele zoontje mag eens uit zijn sloefen schieten door te proberen een ander woonzorgcentrum bereid te vinden zijn moeder op te nemen.

patrickve 26 augustus 2020 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9430430)

Het is een fundamenteel recht om uw familie te bezoeken. Meer is daar niet aan. De regeltjes die dat verbieden zijn waanzinnig, meer niet. Mocht dat nu nog voor een heel beperkte tijd zijn, (een paar weken) met een heel verifieerbaar doel, dan zou men nog kunnen zeggen.

Mensen bezoek ontzeggen van hun vrienden en familie voor een SIGNIFICANT DEEL VAN HUN RESTERENDE LEVEN is gewoon crimineel en tegen elke vorm van basisrecht. Als het gevolg daarvan zou zijn dat mensen ziektes opdoen en dood gaan, is dat gewoon normaal en van alle tijden, dus daar moet men het niet voor doen, he.

Dadeemelee 26 augustus 2020 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9430430)

Dat is wat anders dan te staan zwaaien met de grondwet.

2.

Als iedereen de regels begint te ‘interpreteren’ kan je er beter mee stoppen.

Skobelev 26 augustus 2020 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9430434)
Nog straffer !!

Dat woonzorgcentrum wordt in een slecht daglicht gesteld. De directeur zou dat moederke haar opzeg moeten geven.
Het criminele zoontje mag eens uit zijn sloefen schieten door te proberen een ander woonzorgcentrum bereid te vinden zijn moeder op te nemen.

Er is vandaag in alle WZC's plaats te over.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be