Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Sport (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=170)
-   -   Helm met Vlaamse Leeuw niet welkom op Francorchamps (https://forum.politics.be/showthread.php?t=254985)

Witte Kaproen 30 augustus 2020 20:10

Helm met Vlaamse Leeuw niet welkom op Francorchamps

1 Bijlage(n)
https://www.hln.be/sport/formule-1/-...sVeNc#comments

"Wist u al dat Lando Norris een Belgisch kantje heeft? Zijn moeder is afkomstig uit Sint-Niklaas, terwijl papa Norris een Engelsman is. De ‘halve Vlaming’, die in 2019 Stoffel Vandoorne mocht vervangen bij McLaren, komt af en toe op visite bij zijn Vlaamse familie.

De Brit is trots op zijn roots, en wedstrijden op Spa-Francorchamps zijn dan natuurlijk speciaal. Een halve thuismatch. Norris liet voor de gelegenheid een speciale helm ontwerpen. Een knalgeel exemplaar met gouden tinten, maar dat is niet het opvallendste. Op de helm prijken verschillende Vlaamse Leeuwen."

Dat mocht dus niet gebeuren .
De Walen en Belgicisten begonnen hun roedeltje van ;"De Vlaamse Leeuw is de Leeuw van het Vlaams Belang ipv de Leeuw van de Vlaamse ontvoogding"

Lando Norris geloofde hun Belgicistische propaganda en zal starten met een helm zonder Vlaamse Leeuw.

Tegelijkertijd willen de Walen wel blijven genieten van de jaarlijkse Vlaamse miljarden.:roll:

Allez Wallons ,allez ... blijf maar tegen de schenen van Uw milde weldoeners schoppen .Je brengt de Vlaamse onafhankelijkheid alweer wat dichter bij.

De Degrelle vlag zal waarschijnlijk dan wel weer wapperen in Francorchamps.

Dadeemelee 30 augustus 2020 20:19

https://forum.politics.be/showthread.php?t=254973

Witte Kaproen 30 augustus 2020 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9434834)

Dit gaat over de Waalse onverdraagzaamheid van de Walen tov onze Vlaamse Leeuw,niet over sport.

Of is het nu ook al een erkende sport volgens U om zoveel mogelijk Vlaamse Leeuwen uit Wallonië te verbannen :roll:

Dadeemelee 30 augustus 2020 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9434837)
Dit gaat over de Waalse onverdraagzaamheid van de Walen tov onze Vlaamse Leeuw,niet over sport.

Of is het nu ook al een erkende sport om zoveel mogelijk Vlaamse Leeuwen uit Wallonië te verbannen ,volgens U :roll:

K&k of Sport.

Witte Kaproen 30 augustus 2020 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9434839)
K&k of Sport.

Typische reactie van de Belgicisten ,

alle kemels van de Walen zoveel mogelijk minimaliseren.

Boduo 30 augustus 2020 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9434826)

"Wist u al dat Lando Norris een Belgisch kantje heeft? Zijn moeder is afkomstig uit Sint-Niklaas, terwijl papa Norris een Engelsman is. De ‘halve Vlaming’, die in 2019 Stoffel Vandoorne mocht vervangen bij McLaren, komt af en toe op visite bij zijn Vlaamse familie.

De Brit is trots op zijn roots, en wedstrijden op Spa-Francorchamps zijn dan natuurlijk speciaal. Een halve thuismatch. Norris liet voor de gelegenheid een speciale helm ontwerpen. Een knalgeel exemplaar met gouden tinten, maar dat is niet het opvallendste. Op de helm prijken verschillende Vlaamse Leeuwen."

De Walen en Belgicisten begonnen hun roedeltje van ;"De Vlaamse Leeuw is de Leeuw van het Vlaams Belang ipv de Leeuw van de Vlaamse ontvoogding"

Lando Norris geloofde hun Belgicistische propaganda en zal starten met een helm zonder Vlaamse Leeuw.

Tegelijkertijd willen de Walen wel blijven genieten van de jaarlijkse Vlaamse miljarden.:roll:

Allez Wallons ,allez ... blijf maar tegen de schenen van Uw milde weldoeners schoppen .Je brengt de Vlaamse onafhankelijkheid alweer wat dichter bij.

Storm in glas water.

Witte Kaproen 30 augustus 2020 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9434887)
Storm in glas water.

Het zou eens een helm met een Waalse Haan moeten zijn,die verboden zou worden op de omloop van Zolder .

Het kot zou te klein zijn .

Maar nu moet alles vlug vlug in de doofpot gestopt worden .

Boduo 30 augustus 2020 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9434894)
Het zou eens een helm met een Waalse Haan moeten zijn,die verboden zou worden op de omloop van Zolder .

Op ieder doofpot past er een deksel.
(Plagiaat)

Witte Kaproen 30 augustus 2020 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9434897)
Op ieder doofpot past er een deksel.
(Plagiaat)

En voor iedere Waalse anti-Vlaamse provocatie

is er een Belgicist die dat probeert te minimaliseren.

cookie monster 30 augustus 2020 21:18

Waarover ze toch liggen te zeiken , ongelooflijk !! :roll:
Iedereen naakt , geen gezeik meer over de klederdracht !! :-D

Universalia 30 augustus 2020 21:42

Wie kijk of gaat er nog kijken naar de F-1?

Het F-1 circus een zielige bedoening geworden, ik kijk er al jaren niet meer naar.

Hamilton vertrekt en Hamilton komt aan punt

Herinner ik mij de F-1 wedstrijden van vroeger, vééééééél beter en spannender.

Niet alleen het F-1 heeft van de 'veeg'.

Politie laat Vlaamse Leeuw verwijderen op KSA-kamp in Wallonië: “We wilden niet provoceren”

Zou dit alles de splitsing van België iets meer in de hand kunnen werken? :roll2:

Garry 30 augustus 2020 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9434841)
Typische reactie van de Belgicisten ,

alle kemels van de Walen zoveel mogelijk minimaliseren.

Heb je al eens over dit nagedacht?

Wie een Vlaamse leeuw uithangt wordt voor een flamingant uitgemaakt. Maar hoe heet eigenlijk een Waal die een Vlag met een haan uithangt?:roll:

reservespeler 31 augustus 2020 06:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9434837)

Of is het nu ook al een erkende sport volgens U om zoveel mogelijk Vlaamse Leeuwen uit Wallonië te verbannen :roll:

Dit gaat inderdaad niet over sport.

reservespeler 31 augustus 2020 06:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9434839)
K&k of Sport.

Dit is een soort binnenlandse politiek en hier dus uitstekend op z'n plaats.

Zephyrkaos 31 augustus 2020 07:23

https://www.hln.be/sport/formule-1/-...atie~a845a74a/

Wat Norris niet wist, is dat de Leeuw ook het typerende symbool is van het extreemrechtse Vlaams Belang. “Ik wou een helm die mijn Belgische roots eerde, en dan vooral mijn grootouders die achteraan op de helm staan”, aldus Norris. “Ik was niet op de hoogte van de connotatie van de leeuw. Toen ik dat door had, wist ik dat het niet gepast was.”

Norris zal morgen dus gewoon aantreden met zijn gebruikelijke helm. “De helm was niet bedoeld als een politiek statement. Ik wil geen verdeeldheid creëren of iemand tegen de schenen schoppen.”

dus HIJ wil niks met extreem rechts te doen hebben en volgens Kaproen is het de schuld van de walen? :D :D

waroom opent hij dat topic express in binnenlaand waar het nie thuis gehoord?

en het belaangrijke stuk uit de text van de bron heft hij alweer weg gelaten :roll:

Witte Kaproen 31 augustus 2020 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 9434928)
Heb je al eens over dit nagedacht?

Wie een Vlaamse leeuw uithangt wordt voor een flamingant uitgemaakt. Maar hoe heet eigenlijk een Waal die een Vlag met een haan uithangt?:roll:

Waarschijnlijk "un bon Belge" volgens de Belgicisten.

Witte Kaproen 31 augustus 2020 08:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos (Bericht 9435033)
https://www.hln.be/sport/formule-1/-...atie~a845a74a/

Wat Norris niet wist, is dat de Leeuw ook het typerende symbool is van het extreemrechtse Vlaams Belang. “Ik wou een helm die mijn Belgische roots eerde, en dan vooral mijn grootouders die achteraan op de helm staan”, aldus Norris. “Ik was niet op de hoogte van de connotatie van de leeuw. Toen ik dat door had, wist ik dat het niet gepast was.”

Norris zal morgen dus gewoon aantreden met zijn gebruikelijke helm. “De helm was niet bedoeld als een politiek statement. Ik wil geen verdeeldheid creëren of iemand tegen de schenen schoppen.”

dus HIJ wil niks met extreem rechts te doen hebben en volgens Kaproen is het de schuld van de walen? :D :D

waroom opent hij dat topic express in binnenlaand waar het nie thuis gehoord?

en het belaangrijke stuk uit de text van de bron heft hij alweer weg gelaten :roll:

Norris werd verkeerd ingelicht doorde Walen

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200829_96185639

"Een wat vreemde reactie op een officieel symbool dat voor een heel landsdeel staat. Een kort onderzoek maakte ons echter duidelijk dat Norris door enkele Waalse officials van het circuit werd medegedeeld dat de Vlaamse Leeuw synoniem staat voor extreemrechts flamingantisme. Of Norris nadien duidelijk werd gemaakt dat die visie op zijn minst beperkt kan worden genoemd, konden we niet achterhalen.

wagner.666 31 augustus 2020 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9434826)

Oh, nu gaat een jongen van 22 jaar die gans zijn leven in G. B. woont voor de splitsing van België gaat zorgen.

DucDEnghien 31 augustus 2020 08:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9434894)

U bedoelt de afloop van Zolder? Een provinciaal circuitje.

Zephyrkaos 31 augustus 2020 08:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9435050)
Norris werd verkeerd ingelicht doorde Walen

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200829_96185639

"Een wat vreemde reactie op een officieel symbool dat voor een heel landsdeel staat. Een kort onderzoek maakte ons echter duidelijk dat Norris door enkele Waalse officials van het circuit werd medegedeeld dat de Vlaamse Leeuw synoniem staat voor extreemrechts flamingantisme. Of Norris nadien duidelijk werd gemaakt dat die visie op zijn minst beperkt kan worden genoemd, konden we niet achterhalen.

Vlaggen van gemeenschappen en gewesten
Vlaamse Gemeenschap

Vlag van de Vlaamse Gemeenschap

een zwarte leeuw met rode klauwen en een rode tong op een gele achtergrond.

https://www.belgium.be/nl/over_belgi...mbolen/vlaggen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be