![]() |
bril
Onlangs was ik bij de oogarts geweest omdat ik 'n nieuwe leesbril nodig had. De dokter gaf mij 'n voorschrift en daar stond "vertebril" op. Ik heb dat opgezocht op internet en op wikipedia verwezen ze mij door naar 'n bril voor de computer. Nu blijkt dat dat glazen voor ver zijn. 'n Tijdlang gebruikte ik glazen voor ver om op de computer te typen, maar plots zag ik wazig. Ik heb toen 'n voorschrift gekregen voor 'n leesbril en sindsdien zette ik 'n leesbril op. Ik had afgelopen juli last van vermoeide ogen en dus ben ik bij de oogarts gegaan. Ik ben dus 'n tweede keer moeten gaan bij de oogarts. Ik heb ondertussen 'n voorschrift voor 'n leesbril gekregen, maar nu moet ik wachten op mijn nieuwe bril.
|
Het valt er niet aan te zien dat je nog aan het wachten bent op een leesbril. Je typt foutloos.
|
Citaat:
|
Citaat:
Koop gewoon eentje in het kruidvat. Om te computeren en te smartfonen heb je gewoon een leesbril nodig. Zie wel de sterkte van de bril. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als het om te lezen is ben je beter af met een gewone leesbril in plaats van zo'n gecombineerde ver-dicht bril van de oogarts.
|
Citaat:
|
Probeer eens een leesbril 2.0.
Een 1 is doorgaans te weinig. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vermoed dat je ogen twee verschillende glazen nodig hebben. En dat koop je niet zomaar in een winkel. |
Citaat:
Ik heb wel gekozen voor een leesgedeelte onder en naast de neus. Is heel gemakkelijk bij het programmeren, ik moet dan soms op tekeningen kijken en vandaar naar het scherm. Ik was begonnen met een leesbril, dat was goed voor de tekeningen, maar niet voor het scherm. Ondertussen toch al 10 jaar een tevreden klant bij Hans Anders. En inderdaad, ik heb ook twee verschillende glazen om te lezen, terwijl die om ver te kijken, hetzelfde zijn. |
Citaat:
In de zomer van 2005 had ik gemerkt dat ik beter zag zonder dan met bril. Ik ben dan bij de oogarts geweest en zij schreef mij meteen 'n leesbril voor. Afgelopen vrijdag heb ik dan 'n tijdlang gesurft op internet en ook getypt en mijn ogen waren heel erg vermoeid. 't Is dus duidelijk dat mijn ogen achteruit zijn gegaan. Maar die dokter zei dat ik geen leesbril nodig had. Hij heeft dan toch dat voorschrift meegegeven. Maar dit is echt heel vreemd. Zijn collega schreef meteen 'n leesbril voor en hij zei nu dat ik geen leesbril nodig heb. Nu heb ik er spijt van dat 'n andere oogarts was. Ik had daar vertrouwen in, maar... Nochtans, we hebben toch 'n vestigingswet? Dit gaat niet om de alternatieve geneeskunde. |
Citaat:
Mijn vader had vroeger 'n bril voor ver en later had hij 'n bril met glazen zowel voor ver als voor dicht. Maar hij kon niet op de computer werken en hij zei me dat piano spelen heel moeilijk was voor hem. Was dat nu zo geweest dat hij graag piano speelde en noten moest kunnen lezen, dan zou hij mij gezegd hebben dat hij drie brillen nodig had. Nu ja, iemand met muzikaal talent kan piano spelen zonder noten af te lezen. Ik ben bij Pearle gegaan en ik ben heel tevreden over de kwaliteit van mijn brilmontuur. |
Citaat:
Van de oogARTS wordt verondersteld dat die UW situatie correct inschat. |
Citaat:
|
Stefanie mag ik je leeftijd weten? Dat is het voornaamste om enige zinnige commentaar te geven over hetgeen gij schrijft en je problemen in verband met leesbril.
PS dat mag via pm. |
Citaat:
|
Citaat:
Zonder dank. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be