Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Waarom heeft de NVA de kernuitstap niet geschrapt? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=255020)

Dadeemelee 3 september 2020 22:24

Avanti onderhandelingen: Waarom heeft de NVA de kernuitstap niet geschrapt?

Een hoop gezever nu over de kernuitstap.

Feiten:
De Groenen zitten sinds 2003 niet meer in de regering.
De NVA en andere niet-Groenen hebben de Kernuitstap niet willen schrappen.

En dit al 17 jaar lang.

Knuppel 3 september 2020 22:37

Lachaert heeft de groenen nodig, en die willen niet geschoren worden met scheermesjes die extra belast worden.

Boduo 3 september 2020 22:41

Wie produceert de groeiende hoeveelheid elektriciteit die we dagelijks nodig hebben: eleKtrische fietsen, dito auto's, steeds meer comfort-artikelen,...?

Dadeemelee 3 september 2020 22:51

Ik dacht dat de NVA tegen de kernuitstap was.

Maar toen ze in de federale regering zaten herinnerden ze zich dat blijkbaar niet.

Xenophon 3 september 2020 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9438513)

Maar toen ze in de federale regering zaten herinnerden ze zich dat blijkbaar niet.

Belgische politici, jij zou blij moeten zijn.

XenApp 4 september 2020 00:29

Citaat:

Ik mis precies iets. Zijn we op dit moment onze huizen aan het aandrijven zonder kernergie?
Het zou de groenen geloofwaardig maken als ze een plan hebben om stroom te voorzien voor de bevolking en alle lijnen te cutten met landen die kernenergie voorzien aan BE. Dat zou hun geloofwaardig maken als het financiele plaatje klopt.

Knuppel 4 september 2020 00:51

Citaat:

Bron?

Dadeemelee 4 september 2020 07:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9438555)
Bron?

De kernuitstap is er nog altijd.

Dadeemelee 4 september 2020 07:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XenApp (Bericht 9438547)
Ik mis precies iets. Zijn we op dit moment onze huizen aan het aandrijven zonder kernergie?
Het zou de groenen geloofwaardig maken als ze een plan hebben om stroom te voorzien voor de bevolking en alle lijnen te cutten met landen die kernenergie voorzien aan BE. Dat zou hun geloofwaardig maken als het financiele plaatje klopt.

De groenen zitten sinds 2003 niet meer in de regering.

Universalia 4 september 2020 07:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9438505)
Wie produceert de groeiende hoeveelheid elektriciteit die we dagelijks nodig hebben: eleKtrische fietsen, dito auto's, steeds meer comfort-artikelen,...?

Die vraag stel ik mij ook steeds.

Hoe gaat men dat opvangen als de kerncentrales er niet meer zullen zijn?

De Groen met zeker Meyrem Almaci willen de kerncentrales nog steeds weg.

Ik heb het al eens eerder gepost maar er zijn kerncentrales die hun eigen afval 'opeten' tegenwoordig.

Niet zeker van maar ik dacht dat er in China al zo eentje operationeel was.

Reactor van de toekomst vreet kernafval.

Die groenen staan maar wat te janken aan de zijlijn en hebben totaal géén idee van wat er mochten de kerncentrales verdwijnen er allemaal plat zal vallen.

Tijdje geleden was er toch een klein voorproefje van toen enkele centrales even afgesloten werden?

Vrijheideerst 4 september 2020 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9438619)

Ecolo-Groen wil dat ja. Daar denken ze alles op te kunnen lossen met het openbaar vervoer, de fiets en gascentrales.

fox 4 september 2020 09:32

Het antwoord op de vraag van de topicstarter is vrij eenvoudig.

Omdat NVA dat niet kan schrappen. NVA had op zijn top 33 zetels van de 150. Om de uitstap te schrappen heb je er 76 nodig.

Boduo 4 september 2020 09:56

Citaat:

In theorie.
Het VBO is er ook nog hé.

:?

De schoofzak 4 september 2020 11:24

Citaat:

De prijs die daarvoor gevraagd werd door de coalitiepartner was op dat moment te hoog, tegenover de niet-dringendheid van de beslissing.

vanderzapig 4 september 2020 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9438492)
De NVA en andere niet-Groenen hebben de Kernuitstap niet willen schrappen.

Waarom onderhandelings-pasmunt betalen om een "plan" te laten schrappen dat in de praktijk toch niet uitvoerbaar is?

Knuppel 4 september 2020 11:48

Citaat:

Dat is geen bron maar wel een flagrante leugen.
De kerncentrales draaien nog altijd op volle toeren.
Aan een kernuitstap is gelukkig nog niet eens begonnen.
Gelukkig maar anders stootten de gascentrales, waar de bouw nog niet eens van begonnen tonnen meer CO2 uit, én zaten de Belgen om de haverklap zonder stroom.

Buurland Nederland bouwt wél zijn gaswinning af.

Knuppel 4 september 2020 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 9438842)
Waarom onderhandelings-pasmunt betalen om een "plan" te laten schrappen dat in de praktijk toch niet uitvoerbaar is?

Om de groenen aan boord te krijgen. Die zijn niet meer te vangen met extra belastingen op scheermesjes.

gertc 4 september 2020 11:57

Citaat:

Ze worden er niet graag aan herinnerd, maar n-va en ovld hebben in 2015 de huidige versie van de wet op de kernuitstap zelf goedgekeurd, terwijl groen op dat moment in de oppositie zat.

Xenophon 4 september 2020 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 9438898)
Ze worden er niet graag aan herinnerd, maar n-va en ovld hebben in 2015 de huidige versie van de wet op de kernuitstap zelf goedgekeurd, terwijl groen op dat moment in de oppositie zat .

Ja.

Nu zeggen, het is de schuld van Groen, dat is wat te goedkoop nadat ze ons uitverkocht hebben voor de postjes.

vanderzapig 4 september 2020 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9438890)
Om de groenen aan boord te krijgen.

Wie wil er nu de groenen aan boord? Schepen varen sowieso. Met of zonder groenen aan boord:

Anuna De Wever vertrekt naar huis met (vervuilend) vrachtschip: “Het verschil met vliegen is dat die schepen sowieso varen”

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be