Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Denk ik dat ik corona opdoe voor 't einde van 't jaar ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=255104)

patrickve 10 september 2020 19:10

Denk ik dat ik corona opdoe voor 't einde van 't jaar ?

Denk je dat je het vlaggen gaat hebben voor Kerstmis ? En hoe denk je dan dat het zal gaan ?

Gipsy 10 september 2020 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9444893)
Denk je dat je het vlaggen gaat hebben voor Kerstmis ? En hoe denk je dan dat het zal gaan ?

In Frankrijk blijkt het zeer erg te worden de laatste dagen.

Reverberation 10 september 2020 19:35

Citaat:

Ik mis de optie : "Ja, ik test vals positief en moet onterecht in quarentaine net als gans mijn gezin en nu zijn de buren bang en kerstmis is verkloot maar ik boost de cijfers voor de wereldwijde waanzin"

Skobelev 10 september 2020 19:42

ja, en ik blijf twee weken thuis op kosten van het bedrijf en snoei ondertussen gans mijn tuin.

Reverberation 10 september 2020 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9444925)
ja, en ik blijf twee weken thuis op kosten van het bedrijf en snoei ondertussen gans mijn tuin.

Hmmm, is dat niet op kosten van de belastingbetaler via de hulpkas? Bedrijven staan wel positief tov tijdelijke werkloosheid dacht ik.

Skobelev 10 september 2020 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation (Bericht 9444933)
Hmmm, is dat niet op kosten van de belastingbetaler via de hulpkas? Bedrijven staan wel positief tov tijdelijke werkloosheid dacht ik.

geen idee wat de regeling is, valt dat niet onder gewaarborgd maandloon?

Reverberation 10 september 2020 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9444941)
geen idee wat de regeling is, valt dat niet onder gewaarborgd maandloon?

Tijdens de lockdown ontving ik 70% van mijn loon via de hulpkas.
Mja mss bestaan er meerdere regelingen.

Gipsy 10 september 2020 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation (Bericht 9444942)
Tijdens de lockdown ontving ik 70% van mijn loon via de hulpkas.
Mja mss bestaan er meerdere regelingen.

Nee dat is de procedure. Vroeger kon men alleen arbeiders tijdelijk of technisch werkloos stellen. Nu kan men ook bedienden tijdelijk werkloos stellen, wat ze netto ontvangen moet ongeveer 70% van hun normaal loon zijn.

Vlad 10 september 2020 21:00

Ik doe het op wanneer ik jongeren opleid en ik sterf eraan omdat de overheid er met haar debiele maatregelen voor zorgt dat ik verdik.

Bovenbuur 10 september 2020 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation (Bericht 9444918)
Ik mis de optie : "Ja, ik test vals positief en moet onterecht in quarentaine net als gans mijn gezin en nu zijn de buren bang en kerstmis is verkloot maar ik boost de cijfers voor de wereldwijde waanzin"

Zolang ze met PCR testen werken zullen vals positieven erg zeldzaam zijn. Dat kan eigenlijk bijna alleen maar door samples te besmetten.

Vals negatieven zijn een stuk makkelijker.

patrickve 11 september 2020 04:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation (Bericht 9444918)

Ik had het over de medische toestand, niet over de administratieve :-)

fred vanhove 11 september 2020 07:35

Citaat:

Tegen Kerstmis is die epidemie al lang gedaan of is het hoogstens nog een kleine verkoudheid.

patrickve 11 september 2020 08:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9445123)
Tegen Kerstmis is die epidemie al lang gedaan of is het hoogstens nog een kleine verkoudheid.

De vraag is of je het VOOR Kerstmis gaat opdoen. Morgen dus. Of binnen een maand. Of begin december.

stab 11 september 2020 08:44

I don't care.

fox 11 september 2020 10:04

Ik was aan het twijfelen. Ik denk dat ik minder kans heb dan anderen omdat ik vrij vaak van thuis aan het werken ben, maar aan de andere kant heb ik wel vrij veel sociale contacten en 2 kinderen die naar school gaan.

De kans dat ik het krijg bestaat dus wel, maar ik schat het toch op minder dan 50%. Nu ja, wie weet heb ik het al gehad, kan natuurlijk ook.

patrickve 11 september 2020 18:49

Mijn oudste is sinds gisteren ziek (keelpijn, koorts, snotvalling...), zijn vriendin ook, bijna al zijn vrienden, maandag in de alpinistenclub waren er een paar positieven blijkbaar, en woensdag is hij met een paar mensen gaan feesten waarvan een gisteren een positieve test uitslag had. Een kwart van zijn studievrienden heeft ondertussen snotvallingen... Als dat allemaal corona is, dan is de groepsimmuniteit in de streek niet ver af meer ;-)

Ik weet niet of het "dat" is natuurlijk, of gewoon een andere verkoudheid die ze elkaar doorspelen.

Hij vindt voorlopig de moeite niet om te laten testen, er is een wachttijd van 14 dagen om een test afspraak te bekomen. Tegen dan ligt hij oftewel in het ziekenhuis, of is er ondertussen al van af.

Goed, ik zal bekennen dat ik mijn knutselen van 't weekend bij hem uitgesteld heb.... ;-)

Ik zie eerlijk gezegd niet hoe ik door de mazen van 't net zal glippen...

Rudy 11 september 2020 18:53

Citaat:

De kans is groter dat ik tegen dan omver wordt gereden door een auto.

patrickve 11 september 2020 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9445629)
De kans is groter dat ik tegen dan omver wordt gereden door een auto.

Laat mij raden, jij bent een verkeerslicht :-)

Elio di Supo 11 september 2020 19:02

Ik dacht onlangs dat ik het zitten had. Het aantal besmettingen in Oklahoma ligt vrij hoog (#4 in de USA). Het begon met een zere keel, dan verstopte neus en niezen en slijmen in mijn longen. Maar na een dag of 4 bleek het een gewoon verkoudheidje te zijn geweest.

Ofwel had ik het effectief zitten en was ik er goed tegen bestand ...

Elio di Supo 11 september 2020 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9445631)
Laat mij raden, jij bent een verkeerslicht :-)

:lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be