Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Voor hoeveel zou je het doen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=255123)

Elio di Supo 12 september 2020 17:45

Voor hoeveel zou je het doen?

Stel dat je de kans krijgt om enkele van uw wilde dromen te kunnen bekostigen. Een wijnchateau beginnen in Frankrijk, een zeiljacht kopen, permanent verblijven in Pattaya, ... Voor hoeveel geld zou u kunnen overhaald worden om bovenstaande persoon te beffen gedurende een ganse nacht?

Zucht 12 september 2020 17:47

Ik denk dat het ondertussen 57° C geworden is in Arizona.
Met een UV index van 11+.

Elio di Supo 12 september 2020 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9446303)
Ik denk dat het ondertussen 57° C geworden is in Arizona.
Met een UV index van 11+.

U heeft een interessante fascinatie voor Arizona.

Zucht 12 september 2020 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9446308)
U heeft een interessante fascinatie voor Arizona.

Ik dacht dat dat uw woonplaats was. Heb ik mij vergist ? :oops:

Skobelev 12 september 2020 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9446309)
Ik dacht dat dat uw woonplaats was. Heb ik mij vergist ? :oops:

:-P kijk eens onder zijn naam...

Zipper 12 september 2020 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9446298)

Stel dat je de kans krijgt om enkele van uw wilde dromen te kunnen bekostigen. Een wijnchateau beginnen in Frankrijk, een zeiljacht kopen, permanent verblijven in Pattaya, ... Voor hoeveel geld zou u kunnen overhaald worden om bovenstaande persoon te beffen gedurende een ganse nacht?

Tja, heel die familie Decleir ziet er niet uit, eh. :-o

Zucht 12 september 2020 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9446310)
:-P kijk eens onder zijn naam...

Nooit naar gekeken. :oops:
Ergens in 1 of andere post zal er over Arizona gesproken geweest zijn.

Dus, edit/Change All
From : Arizona
To : Oklahoma

:oops:

koe de poing 12 september 2020 18:13

Citaat:

Bem deelt mee dat ze het doet voor een kom noedelsoep.

Elio di Supo 12 september 2020 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 9446328)
Bem deelt mee dat ze het doet voor een kom noedelsoep.

Ik dacht toch minstens een happy meal van McDo.

Skobelev 12 september 2020 18:46

voor geen geld.

maddox 12 september 2020 18:47

Het is een job zoals een andere.

En goed gewassen en het licht uit, dan is een wijnchateau geen slechte zaak.
Maar ik zou eerder gaan voor 1200m² 5m hoge moderne hangaar waar een conciërge mag wonen.

kojak 12 september 2020 19:06

Citaat:

Bingo !
Waar het hart vol van is loopt de mond van over. :lol:

Elio di Supo 12 september 2020 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9446364)
Bingo !
Waar het hart vol van is loopt de mond van over. :lol:

Ik heb dat nog niet meegemaakt dat bij het beffen je mond er van overloopt. Heb jij je vroeger niet eens vergist?

Hypochonder 13 september 2020 07:25

Demper laat weten dat hij dit al gedaan heeft...

Gratis :lol:

Rudy 13 september 2020 09:36

Citaat:

Da's een "indecent proposal".
1.000.000

De schoofzak 13 september 2020 10:56

Mits eerst een week onthouding in acht te nemen, zal me dat wel lukken voor een goei fles.

Henri1 13 september 2020 11:01

Citaat:

Euh, voelt u zich niet goed ?

Rudy 13 september 2020 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9446846)
Mits eerst een week onthouding in acht te nemen, zal me dat wel lukken voor een goei fles.

acht weken

Skobelev 13 september 2020 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9446846)

Ben jij zo goedkoop Schoof? 8O Of zo wanhopig? :?

Koenaard Depuydt 13 september 2020 12:27

Geachte heren

Beffe is een dorp in de gemeente Rendeux in de buurt van de grotere oorden Mark in de Velmen (Marche-en-Famenne, Latijn: "Marca in Falmana") en Vels in de Oesling (La Roche-en-Ardenne, Hoogduits: Fels im Ösling of Welschenfels).

Zowel Beffe als Rendeux zijn nederzettingsnamen van Germaanse oorsprong.

Rendeux is bijvoorbeeld een afleiding van het Germaans woord *hrenda vgl. Hoogduits "Rinde" = bast. Een ongestoorde Nederlandse klankontwikkeling met verwisseling van het Romaans achtervoegsel (-eux uit -etum) door zijn Germaanse evenknie (-t uit -ôthu) zou "Rint" geluid hebben.

Beffe is een afleiding van bat (baat) + ahhja (land-ouw) en betekent dus vruchtbaar (met baat) waterland. Een ongestoorde Nederlandse klankontwikkeling zou wellicht "Baatouw(e)", "Baatooi(e)" (vgl. Ardooie, Zoutenaaie) of met afgesleten achtervoegsel "Bate" (vgl. Kanne, ouder Waals: Cheneffe) geluid hebben. Deze nederzetting zou een verkeerde vertaling zijn van het zuidwestelijker gelegen On zijn, eerste vermelding met Latijnse uitgang: Wadingo = Ndl. Wadingen. Wadingen (On) werd destijds verkeerdelijk als een Romaans *wadanium opgevat, vgl. wedde (gage) = winst, baat. In werkelijkheid gaat het om een afleiding van *wadinnju, een plek met voorden (doorwaadbare gebieden).

Hoogachtend

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be