![]() |
Wallonie wordt één groot LEZ...
![]() https://drivr.be/2020/09/15/wallonie...ez-vanaf-2023/ straks staat uw youngtimer gegijzeld op uw grond, en kan je zelf sniet meer volgooien zonder een boete op te lopen Dus vanaf 2030 met zelfs de Euro6 aan de kant in Wallonie ??:roll: eenvoudig uitgelegd: koop ik vandaag een nieuwe auto, waarom niet een Toyota Prius die als state of the art telt in milieuvriendelijkheid en rij ik 3000km/jaar, dan staat daar een auto met 30.000km waardeloos aan de kant... Hij mag nog op de boot naar Afrika...:lol: de groen/rode waanzin grijpt om zich heen.. en hebben een geniaal CashCow plan bedacht: al wie door Belgie gaat rijden in 2030 gaat gewoon betalen , t'is eens iets anders dan een kilometerheffing of wegenvignet... een emissieboete... Twordt nog leuker als je bovenop Wallonie, nog eens in Vlaanderen dezelfde boete mag betalen.. Je zou voor minder in ee boog rond Belgie rijden als Hollander op reis naar Frankrijk |
Paul jij beweerde toch dat euronorm 4 dieselwagens al vandaag bijna niet meer bestaan?
Citaat:
En wat is dan uw probleem nog? Of kun jij geen LEZ-tabel lezen? Citaat:
De Walen hebben heel goed opgelet in de les over sjoemeldiesels (en uitgebreid te vinden op politics.be) Ik - en vele andere zoals ADAC**- hebben dat toen 2018? tot in den treure uitgelegd dat men bij een diesel minstens euro 6d-temp, of beter euro 6d-full moet kopen om zeker te zijn van LEZ in relatief nabije toekomst. Citaat:
Voor benzinewagens euronorm 5 en beter is de Waalse LEZ helemaal geen probleem, ook na 1.1.2030 niet = Autorisé, onze euronorm 5 benzine zou dan zelfs 18 jaar zijn. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
NL weten ook wat sjoemeldiesels zijn... # evolutie aankoop NL volgens brandstof 2015 ...> 2018 ...2019... -2020-sep, diesel. Citaat:
|
Ik zie nergens in de Waalse plannen dat snelwegen een uitzondering zouden krijgen.
Overheidsvoertuigen in vele vormen krijgen wel een uitzondering. |
dus met mijn euro 4 benzine mag ik vanaf 2026 niet meer naar Wallonië. Dan blijven we daar weg hé.
|
Citaat:
Tja een Belgische mop meer of minder. Ik lees dat het op het volledig Waals grondgebied is. Citaat:
Snelwegen is federale materie. En dus geen Gewestweg. Mss heeft Europa daar ook iets te zeggen. Het zijn tenslotte E-wegen. |
Citaat:
Dan mag ik er ook met mijn 31j-oude BMW in principe nog in. Tegen 2024 dan 35 jaar. Ik ga nog jaarlijks naar de keuring, ik kom helemaal niet aan 3000 km/jaar. Dat is de enige manier om de kms officieel/overheid te registreren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ze zijn voor de recyclage en als je dan een auto hebt die je nauwelijks 2000km pe rjaar gebruikt, vinden ze dat ik die auto maar moet dumpen ? na 10j gebruik ? goed zot je koopt een nieuwe auto als hij versleten is, zo doe je dat hé wacht als ik de auto op LPG zet mag hij nog in wallonie tuffen met die EU5 norm of hoe zit dat, luurt daar al een gat in de wet |
Citaat:
|
Citaat:
De occasiemarkt is groter dan de nieuwe markt. Als occasie rijdt die dan verder, wie weet nog een paar volgende eigenaars. Citaat:
Citaat:
lpg en cng staat in dezelfde rij van benzine, die 3 soorten mogen minimum 2 euronormen minder hebben dan diesel om binnen te mogen op dezelfde data. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De Walen hebben toen goed opgelet qua diesels euronorm 5 en 6:
https://autofans.be/nieuws/overheid/...euro-6-diesels ![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be