Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Ursula gaf een GOEDE toespraak! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=255212)

kelt 19 september 2020 09:47

Ursula gaf een GOEDE toespraak!

Een paar dagen geleden gaf Mevr Van der Leyen,Voorzitter van de EC haar equivalent van de "Jaarlijkse Parlementaire openingstoespraak"...

Het was een krachtige toespraak,goed gedaan,moet ik (geen fan van haar) toegeven...

Zoals gewoonlijk is de pers en zelfs mensen die beter zouden moeten weten weer helemaal weggelopen met de VERKEERDE punten.Namelijk dat gedoe van "groene economie" en zo....

Allemaal leuk en wel,en helemaal poco.

BELANGRIJKSTE echter,in mijn (averechtse) ogen dan was haar stukje over het herwaarderen van arbeid en de belofte dat de Europese Commisie zal werken naar een minimumloon voor iedereen in de EU.

Dit is ZEER belangrijk....het werd ook in haar toespraak ,eindelijk,duidelijk aangegeven dat werken moet lonen en gewaardeerd worden en dat werken tegen te lage lonen en omstandigheden iets onaanvaardbaars en degraderend is....

Vrijheideerst 19 september 2020 10:06

Wie gaat al die plannen betalen?

Eduard Khil 19 september 2020 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9452434)

de rijken natuurlijk :lol:

Bruce Wayne aka batman onder andere

kelt 19 september 2020 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9452434)

U bedoelt die "Groenerij"?

raad eens ,U mag 1 keer raden,U betaalt reeds,oeps,nu heb ik het verklapt :oops:....

Maar dat aangekondigd streven naar een Europawijd minimumloon voor WERK,wie kan daar tegen zijn hé?

Hypochonder 19 september 2020 10:30

Ik vond het vooral een poco toespraak. Dat mens straalt ook machteloosheid uit, het zou me niet verbazen dat we met haar naar het definitieve einde van de EU gaan.

Vrijheideerst 19 september 2020 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9452436)
de rijken natuurlijk :lol:

Bruce Wayne aka batman onder andere

;-)

Tegen dan ben ik al lang naar Nieuw Zeeland vertrokken. 8-)

CLAESSENS Joris 19 september 2020 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9452442)
U bedoelt die "Groenerij"?

raad eens ,U mag 1 keer raden,U betaalt reeds,oeps,nu heb ik het verklapt :oops:....

Maar dat aangekondigd streven naar een Europawijd minimumloon voor WERK,wie kan daar tegen zijn hé?

Hoe minimum zou dat minimum zijn?
Welk land dient als maatstaf? Griekenland of Polen?

kelt 20 september 2020 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 9452467)

Wel,ik zal eens bellen naar Ursula,of ze dat al weet... ;-)

Het is duidelijk dat "lokale autoriteiten" niet bepaald aktief genoeg zijn.Er heerst teveel nog een laisser-faire,soms voor zaken (zoals transport) die nu al minstens 20 jaar spelen.En het is duidelijk dat,gezien het gaat om kwesties die burgers van meerdere EU-landen overspannen,er ingrepen van bovenaf nodig zijn omdat anders de zaak juridisch gewoon vastloopt.

Bach 20 september 2020 09:36

De Corona crisis was een uitgelezen gelegenheid voor de EU om haar nut te bewijzen. Wat doen we echter? Een terugvallen op de natiestaat.

parcifal 20 september 2020 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 9453042)
De Corona crisis was een uitgelezen gelegenheid voor de EU om haar nut te bewijzen. Wat doen we echter? Een terugvallen op de natiestaat.

De Eu heeft haar nut bewezen in de Corona crisis door zover te gaan als ze kon :

https://ec.europa.eu/info/live-work-...e-eu-action_nl

Het is overduidelijk dat er meer nut kon bewezen worden als de EU verder kon gaan, maar dan moet haar die macht gegeven worden.

Als ze die macht neemt, wat zou je dan zeggen? "Dictatuur"?

Libro 20 september 2020 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9452989)
Wel,ik zal eens bellen naar Ursula,of ze dat al weet... ;-)

Het is duidelijk dat "lokale autoriteiten" niet bepaald aktief genoeg zijn.Er heerst teveel nog een laisser-faire,soms voor zaken (zoals transport) die nu al minstens 20 jaar spelen.En het is duidelijk dat,gezien het gaat om kwesties die burgers van meerdere EU-landen overspannen,er ingrepen van bovenaf nodig zijn omdat anders de zaak juridisch gewoon vastloopt.

Het Griekse ministerie van financiën had geeneens een degelijke innings- en invorderingsdienst. Uiteraard zijn de Belgen gaan helpen met het oprichten daarvan :mrgreen:

marie daenen 20 september 2020 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9453061)
De Eu heeft haar nut bewezen in de Corona crisis door zover te gaan als ze kon :

Het is overduidelijk dat er meer nut kon bewezen worden als de EU verder kon gaan, maar dan moet haar die macht gegeven worden.

Vreemd he, maar als het in het voordeel van de banken gaat heeft de EU niet zo'n koudwatervrees om de macht te nemen...
Hewel instellingen die wel paraat staan als het om de echte rijken gaat en veel blablabla verkopen op alle andere gebied... zulke instellingen lust ik niet en vind ik uiterst gevaarlijk voor de welvaart en het welzijn van de gewone mensen...
Ik heb echt geen zin om in een tweede Venezuela terecht te komen...

Vlad 20 september 2020 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 9452467)

Ze gaan iedereen het Luxemburgse minimumloon opleggen :-)

Jay-P. 20 september 2020 14:10

Ik ben blij voor onze Kelt dat hij de toespraak van U. Von der Leyen, 'Oh zoH gHut' vond.
Dat mens kan een opstekerke [sic] gebruiken.

Tof.

reservespeler 20 september 2020 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9453061)

De EU heeft vooral bewezen dat ze stuurloos en ontzettend duur is.

Jay-P. 20 september 2020 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9453327)
De EU heeft vooral bewezen dat ze stuurloos en ontzettend duur is.

"Quand on aime on ne compte pas"... ofwa?

kelt 20 september 2020 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 9453324)
Ik ben blij voor onze Kelt dat hij de toespraak van U. Von der Leyen, 'Oh zoH gHut' vond.

Tof.

Enneuhhh.....geen genante fotos van verschijningen in "groot ornaat outfits " verkrijgbaar van Ursula...... 8-)

reservespeler 20 september 2020 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 9453336)
"Quand on aime on ne compte pas"... ofwa?

Wie heeft wie lief?

Elio di Supo 20 september 2020 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 9453324)
I

Tof.

Een instekerke ook.

Libro 20 september 2020 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9453550)
Een instekerke ook.

Zolang ze maar niet met een aanstekerke afkomen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be