Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Lang geleden. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=255215)

BigF 19 september 2020 15:17

Lang geleden.

Na lange tijd "Running on empty" van Jackson Browne nog eens opgelegd.

Geen idee waarom dat een lange tijd geleden was want wat is dat toch een schitterende plaat seg...

Vrijheideerst 19 september 2020 15:51

Deze metalhead kan de betere rock, soul, funk & hiphop ook best waarderen. :oops:

BigF 20 september 2020 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9452639)
Deze metalhead kan de betere rock, soul, funk & hiphop ook best waarderen. :oops:

Hier net zo.

Naast Jackson Browne passeerden hier deze week oa. Meshuggah, Beck, Cowboy Junkies en The Sadies.
Mijn muzieksmaak is ook vrij breed ja...

BigF 20 september 2020 10:32

Maar diep in mijn hart blijven Kinks toch nog steeds mijn favoriete groep.
Altijd in haasje over met Beck maar Kinks hebben het voordeel dat ik ze al ken van toen ik nog dagelijks in mijn broek kakte en dat nostalgische aspect geeft ze toch nog steeds net dat extra beetje extra.

BigF 20 september 2020 10:34

Ook grote metal-fan maar ik heb geen enkele metal-groep die ik al van sinds het begin goed vindt.
Ofwel beginnen ze goed en zwakken ze later af (Metallica bv) ofwel zijn ze veel te wisselvallig doorheen hun carriére.

Als enige uitzondering geldt misschien Tool, die hebben in mijn oren nog nooit stinkers uitgebracht.

BigF 20 september 2020 10:35

En dan heb je nog die groepen die een hoop rommel afwisselen met hier en daar een pareltje (Slipknot bv) maar de parels zijn daar te zeldzaam om er een hele plaat van uit te luisteren.

Rudy 20 september 2020 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 9452624)
Na lange tijd "Running on empty" van Jackson Browne nog eens opgelegd.

Geen idee waarom dat een lange tijd geleden was want wat is dat toch een schitterende plaat seg...

Het is een goeie plaat. Tijdloos goed. Ik moet ergens nog een LP hebben liggen met een live versie

Rudy 20 september 2020 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 9453108)
Ook grote metal-fan maar ik heb geen enkele metal-groep die ik al van sinds het begin goed vindt.
Ofwel beginnen ze goed en zwakken ze later af (Metallica bv) ofwel zijn ze veel te wisselvallig doorheen hun carriére.

Als enige uitzondering geldt misschien Tool, die hebben in mijn oren nog nooit stinkers uitgebracht.

Ik ben altijd een (heavy) metal fan geweest, maar dan wel de muziek gemaakt in de jaren 70, toen de populaire muziek iets langer mocht duren dan drie minuten. Dan denk ik in de eerste plaats aan Led Zeppelin, Deep Purple, en Pink Floyd. Het zijn de groepen waarvan ik vind dat alles goed is wat ze hebben gemaakt.

De meer recente metal bands spreken mij niet echt aan. Te veel machinerie, fake, gemaakt door geluidsingenieurs.

Universalia 20 september 2020 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9453146)
Ik ben altijd een (heavy) metal fan geweest, maar dan wel de muziek gemaakt in de jaren 70, toen de populaire muziek iets langer mocht duren dan drie minuten. Dan denk ik in de eerste plaats aan Led Zeppelin, Deep Purple, en Pink Floyd. Het zijn de groepen waarvan ik vind dat alles goed is wat ze hebben gemaakt.

De meer recente metal bands spreken mij niet echt aan. Te veel machinerie, fake, gemaakt door geluidsingenieurs.

Bij Heavy Metal/Doom/Dead Metal zijn er véél groepen bij die beter zijn dan dat wat men ons alle dagen door de neus duwt.

Pijnlijk detail is dat véél mensen het niet graag horen.

Ik ben zo wat jaren geleden eens op zoek gegaan naar Heavy Metal groepen en ik ben daar beetje blijven aan hangen :lol:

Een greep uit:

Soli Diaboli Gloria - The Last Blessing [Full - HD]

Nocturnal Depression - Suicidal Metal Anthems

U wil meezingen DarkLyrics

Of houden we het op B. Tommelein die Hazes zong?

Vrijheideerst 20 september 2020 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 9453108)

Ik ben een grote Metallica fan en vindt dat er op elk album wel iets goeds staat ;-) Behalve op I AM THE TABLE Lulu dan... :roll::roll::roll:

Tool vind ik goed, maar hun laatste plaat doet me niks.

Nu staat dit op:

https://www.youtube.com/watch?v=J3AT7eyeJeE

Universalia 20 september 2020 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9453204)
Ik ben een grote Metallica fan en vindt dat er op elk album wel iets goeds staat ;-) Behalve op I AM THE TABLE Lulu dan... :roll::roll::roll:

Tool vind ik goed, maar hun laatste plaat doet me niks.

Nu staat dit op:

https://www.youtube.com/watch?v=J3AT7eyeJeE

Een meidengroep waar ik véél liedjes van heb of al wel eens durf te beluisteren.

Kan ook te maken hebben met Theresa (die met die rode gitaar :rofl: )

Warpaint - Composure _ Live Dublin 2016

p.s.

Om muziek te spelen is een goede geluidskaart echt géén overdreven optie in de pc.

cookie monster 20 september 2020 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9453146)

De meer recentere bands eender welk genre spreken mij niet echt meer aan !!
Ik luister naar van alles wat , maar tegenwoordig zijn decibels
met of zonder distortion voor mij geheel niet meer belangrijk !!

Rudy 20 september 2020 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9453204)

Daar zit het hem juist. Ik luister wel eens graag naar Metallica, op de radio, of online. Maar ik zou er geen cd van kopen.

In de discotheek (uitlenen van LP's) heb ooit destijds een LP geleend van Black Sabbath. Ik denk "Children of the grave". Die LP was van de eerste tot de laatste second bangelijk goed.
Idem dito wat Led Zeppelin betreft. "Physical Graffiti" is een dubbel LP. Alles wat je daarop vindt is goed.
En zo zijn er nog voorbeelden.

Rudy 20 september 2020 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 9453254)
De meer recentere bands eender welk genre spreken mij niet echt meer aan !!

De meer recentere bands moeten het hebben van belevenissen, massa-concerten dus.

cookie monster 20 september 2020 12:31

belevenissen, massa-concerten
Met de corona-crisis zal ook dit helaas naar de haaien gaan !!

Rudy 20 september 2020 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 9453267)
belevenissen, massa-concerten
Met de corona-crisis zal ook dit helaas naar de haaien gaan !!

Ah. Dus. Terug goeie platen maken hé :-)

Het Verzet 20 september 2020 12:50

Ik hou meestal niet van die ellenlange guitarsolo's van 'de oude garde', hoewel er ook wel veel uitzonderingen zijn.
Blij dat de punk daar korte metten mee heeft gemaakt

Rudy 20 september 2020 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9453280)
Ik hou meestal niet van die ellenlange guitarsolo's van 'de oude garde', hoewel er ook wel veel uitzonderingen zijn.
Blij dat de punk daar korte metten mee heeft gemaakt

De solo van Jimmi Hendrix op Woodstock vond ik toch prachtig.

Het Verzet 20 september 2020 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9453286)
De solo van Jimmi Hendrix op Woodstock vond ik toch prachtig.

US Anthem? Dat 4 minuten durende gejengel? Nee merci, veel te lang.
De solo in Freebird van Lynyrd Skynyrd vind ik dan wel de max, daar zit tenminste wat drive achter.

Xenophon 20 september 2020 13:36

Als je de beste solo's en riffs wil horen, zet u een Black Sabbath plaat op.

Alle goede riffs ooit zijn geschreven door Tony Iommi.

Probeer het maar, speel op gitaar tot je een goede riff vindt, ik zal u dan tonen uit welke Black Sabbath song hij komt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be