![]() |
Lang geleden.
Na lange tijd "Running on empty" van Jackson Browne nog eens opgelegd.
Geen idee waarom dat een lange tijd geleden was want wat is dat toch een schitterende plaat seg... |
Deze metalhead kan de betere rock, soul, funk & hiphop ook best waarderen. :oops:
|
Citaat:
Naast Jackson Browne passeerden hier deze week oa. Meshuggah, Beck, Cowboy Junkies en The Sadies. Mijn muzieksmaak is ook vrij breed ja... |
Maar diep in mijn hart blijven Kinks toch nog steeds mijn favoriete groep.
Altijd in haasje over met Beck maar Kinks hebben het voordeel dat ik ze al ken van toen ik nog dagelijks in mijn broek kakte en dat nostalgische aspect geeft ze toch nog steeds net dat extra beetje extra. |
Ook grote metal-fan maar ik heb geen enkele metal-groep die ik al van sinds het begin goed vindt.
Ofwel beginnen ze goed en zwakken ze later af (Metallica bv) ofwel zijn ze veel te wisselvallig doorheen hun carriére. Als enige uitzondering geldt misschien Tool, die hebben in mijn oren nog nooit stinkers uitgebracht. |
En dan heb je nog die groepen die een hoop rommel afwisselen met hier en daar een pareltje (Slipknot bv) maar de parels zijn daar te zeldzaam om er een hele plaat van uit te luisteren.
|
Citaat:
|
Citaat:
De meer recente metal bands spreken mij niet echt aan. Te veel machinerie, fake, gemaakt door geluidsingenieurs. |
Citaat:
Pijnlijk detail is dat véél mensen het niet graag horen. Ik ben zo wat jaren geleden eens op zoek gegaan naar Heavy Metal groepen en ik ben daar beetje blijven aan hangen :lol: Een greep uit: Soli Diaboli Gloria - The Last Blessing [Full - HD] Nocturnal Depression - Suicidal Metal Anthems U wil meezingen DarkLyrics Of houden we het op B. Tommelein die Hazes zong? |
Citaat:
Tool vind ik goed, maar hun laatste plaat doet me niks. Nu staat dit op: https://www.youtube.com/watch?v=J3AT7eyeJeE |
Citaat:
Kan ook te maken hebben met Theresa (die met die rode gitaar :rofl: ) Warpaint - Composure _ Live Dublin 2016 p.s. Om muziek te spelen is een goede geluidskaart echt géén overdreven optie in de pc. |
Citaat:
Ik luister naar van alles wat , maar tegenwoordig zijn decibels met of zonder distortion voor mij geheel niet meer belangrijk !! |
Citaat:
In de discotheek (uitlenen van LP's) heb ooit destijds een LP geleend van Black Sabbath. Ik denk "Children of the grave". Die LP was van de eerste tot de laatste second bangelijk goed. Idem dito wat Led Zeppelin betreft. "Physical Graffiti" is een dubbel LP. Alles wat je daarop vindt is goed. En zo zijn er nog voorbeelden. |
Citaat:
|
belevenissen, massa-concerten
Met de corona-crisis zal ook dit helaas naar de haaien gaan !! |
Citaat:
|
Ik hou meestal niet van die ellenlange guitarsolo's van 'de oude garde', hoewel er ook wel veel uitzonderingen zijn.
Blij dat de punk daar korte metten mee heeft gemaakt |
Citaat:
|
Citaat:
De solo in Freebird van Lynyrd Skynyrd vind ik dan wel de max, daar zit tenminste wat drive achter. |
Als je de beste solo's en riffs wil horen, zet u een Black Sabbath plaat op.
Alle goede riffs ooit zijn geschreven door Tony Iommi. Probeer het maar, speel op gitaar tot je een goede riff vindt, ik zal u dan tonen uit welke Black Sabbath song hij komt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be