Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bubbel van 5 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=255234)

Kylero 20 september 2020 19:29

Bubbel van 5

De regels gaan terug strak getrokken worden. We mogen met niet meer dan 5 mensen nauw contact houden. Als ik die regel moet toepassen, dan zou ik moeten stoppen met werken. https://m.standaard.be/cnt/dmf20200920_94421575

Svennies 21 september 2020 00:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kylero (Bericht 9453798)
De regels gaan terug strak getrokken worden. We mogen met niet meer dan 5 mensen nauw contact houden. Als ik die regel moet toepassen, dan zou ik moeten stoppen met werken. https://m.standaard.be/cnt/dmf20200920_94421575

Die regels kunnen wat mij betreft den boom in...

Ik heb 2 kinderen,schoonkinderen én kleinkinderen,dat zijn er dus zes...

Voorts heb ik mij aan elke regel gehouden,die weinige famillie die ik daarbuiten nog heb ,heb ik dus in géén negen maanden nog gezien...

Ik noch mijn kortst bijzijnde famillieleden hebben in die periode een reis naar het buitenland ondernomen.....

Ik ga niet opdraaien voor andermans stommiteiten weet je...
trop is te veel....

De gemuilkorfde 21 september 2020 06:35

Ik denk dat ik mij erg goed aan de regels houd, en op sommige punten zelfs nog wat verder ga dan de meesten, maar als men constant van beleid verandert, dan ga ik het ook niet meer weten.
Dan ga ik gewoon "mijn best doen", en daarmee uit.
Men zegt wel van "de regels zijn te verwarrend", ik geloof niet dat het dat is.
De mensen zijn het gewoon beu omdat het te lang duurt.
Ik begrijp dat, maar dat los je niet op door om de haverklap met een nieuw systeem af te komen.
Ik was onlangs aan de kust en ik wou een winkel binnenstappen, merkte toen dat je in de winkelstraat zelf ook een mondmasker moest opzetten.
Die had ik wel bij, dus direct opgezet, maar had men nu gewild, had men mij ook kunnen beboeten.
Al die regeltjes, die constant veranderen, men kan het gewoon niet bijhouden.

1207 21 september 2020 07:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 9454113)

eignelijkzijn eht maar 3 of 4 regeltjes

ik heb mijn ouders sinds maart nimmer aangeraakt en altijd afstand gehouden. behoren die nu tot mijn bubbel of niet?
nu goed, straks krijgen we een contactbudget en ik hoop dat het een systeem gelijk op de unief ga worden. met bubbelpunten ipv studiepunten, creditpunten, vrijstellingen, ...

De gemuilkorfde 21 september 2020 07:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 9454126)
eignelijkzijn eht maar 3 of 4 regeltjes

Het zijn er veel meer, de regels qua mondmaskers zijn anders van gemeente tot gemeente.

Citaat:

ik heb mijn ouders sinds maart nimmer aangeraakt en altijd afstand gehouden. behoren die nu tot mijn bubbel of niet?

Dat doe ik dus ook zoveel mogelijk, ik denk dat er nog maar weinig mensen zich daar echt aan houden.

Citaat:

nu goed, straks krijgen we een contactbudget en ik hoop dat het een systeem gelijk op de unief ga worden. met bubbelpunten ipv studiepunten, creditpunten, vrijstellingen, ...

Lijkt mij veel te ingewikkeld.
Ik ga gewoon blijven doen wat ik nu doe, denk ik.

TheFourHorsemen 21 september 2020 07:46

Ik heb me er in de eerste maanden goed aan gehouden. Nu kan iedereen de boom in.

De zever heeft lang genoeg geduurd.

Skobelev 21 september 2020 07:55

Het is me gisteren nog eens opgevallen dat er mensen zijn die zelfs een richting van een pijl niet kunnen lezen...

fred vanhove 21 september 2020 08:26

Citaat:

Ik denk dat ik mij erg goed aan de regels houd, en op sommige punten zelfs nog wat verder ga dan de meesten, maar als men constant van beleid verandert, dan ga ik het ook niet meer weten.
Ik begrijp dat, maar dat los je niet op door om de haverklap met een nieuw systeem af te komen.
Ik was onlangs aan de kust en ik wou een winkel binnenstappen, merkte toen dat je in de winkelstraat zelf ook een mondmasker moest opzetten.
Die had ik wel bij, dus direct opgezet, maar had men nu gewild, had men mij ook kunnen beboeten.

Gewoon je avatar tonen aan de politie en dat was in orde geweest denk ik:-)

fred vanhove 21 september 2020 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9454153)
Het is me gisteren nog eens opgevallen dat er mensen zijn die zelfs een richting van een pijl niet kunnen lezen...

Ja dat klopt maar het valt te zien voor wat en waarom.....als er iets te rapen valt zijn er zelden die de richting niet kunnen lezen.

Pandareus 21 september 2020 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9454144)
Ik heb me er in de eerste maanden goed aan gehouden. Nu kan iedereen de boom in.

De zever heeft lang genoeg geduurd.

Idem.
De paar honderduizenden die o zo nodig toch naar frankrijk of spanje moesten trekken, en zo de ellende weer importeerden naar belgië zijn bij deze hartelijk bedankt.

werkman 21 september 2020 11:51

9
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9454181)
Idem.
De paar honderduizenden die o zo nodig toch naar frankrijk of spanje moesten trekken, en zo de ellende weer importeerden naar belgië zijn bij deze hartelijk bedankt.

Een tentenkamp in de bossen van de Ardennen waar ze kunnen uitzieken.
Met als toezichthouders sergeanten van het leger. En na die periode ze grondig ontluizen voor ze terug binnen mogen. Maar het zal niet helpen want we hebben er hier al genoeg die met de beestjes zitten.
Het is hetzelfde als aan de zee. Het ene golfje brengt schelpen mee en de teruggaande golf neemt 95% van de schelpen terug mee.
Maar idioten bedanken is er niet bij. Anders kon ik mij er gewoon van afmaken met een grote gekleurde 2!

Xenophon 21 september 2020 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kylero (Bericht 9453798)

En helaas geen werklozengeld.
Uiteraard.

De gemuilkorfde 21 september 2020 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9454171)
Gewoon je avatar tonen aan de politie en dat was in orde geweest denk ik:-)

Niet slecht gevonden :-)

Kylero 22 september 2020 07:02

Bubbel van 5? Mondmasker? :p

De veiligheidsraad in actie

pajoske 22 september 2020 07:36

Citaat:

Toch wel.
Ga ik richting het Oosten winkelen moet ik opzoeken hoe de regels zijn in Nederland en Duitsland, en of er daar geen code rood is.
Ga ik op familiebezoek in Brussel zijn er weer andere regels. Op weekend aan de kust verschilden de regels voor de een kant van de weg met de andere kant(verschillende gemeentes)...

Alles bij elkaar lijkt me gezond verstand gebruiken het beste. Ik heb drie kinderen + drie schoonkinderen. De kleinkinderen tellen niet mee wegens te jong.
Volgens die bubbeltheorie zou ik één van die 6 niet mogen zien. En zouden zij geen enkel contact mogen hebben met hun andere familie. Dat is toch niet te doen.
Wij zijn wel niet op vakantie geweest naar het buitenland. Mijn vrouw gaat alleen winkelen. Nauw contact, ook met familie, wordt zo beperkt mogelijk gehouden. Je kan elkaar begroeten zonder geknuffel, handen te geven, en liefst in de open lucht (dat gaat met het kouder weer moeilijker worden) enz..

TheFourHorsemen 22 september 2020 08:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kylero (Bericht 9455280)
Bubbel van 5? Mondmasker? :p

De veiligheidsraad in actie

Die foto dateert al van mei ofzo (of zelfs langer geleden).

Boduo 22 september 2020 08:45

Vivaldi: hangt aan elkaar met spuug & paktouw.
We maken ze KAPOT !!! Hé Theo !?
BDW.

pajoske 22 september 2020 08:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9455375)
Vivaldi: hangt aan elkaar met spuug & paktouw.
We maken ze KAPOT !!! Hé Theo !?
BDW.

Afbraak daar zijn ze goed in. Maar opbouwen.....

Henri1 22 september 2020 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 9454026)
Die regels kunnen wat mij betreft den boom in...

Ik heb 2 kinderen,schoonkinderen én kleinkinderen,dat zijn er dus zes...

Voorts heb ik mij aan elke regel gehouden,die weinige famillie die ik daarbuiten nog heb ,heb ik dus in géén negen maanden nog gezien...

Ik noch mijn kortst bijzijnde famillieleden hebben in die periode een reis naar het buitenland ondernomen.....

Ik ga niet opdraaien voor andermans stommiteiten weet je...
trop is te veel....

Als u zich niets aantrekt van de maatregelen kan het u ook niets schelen dat uw medemensen dood gaan.

Eigenlijk hoort u in de gevangenis thuis.

TheFourHorsemen 22 september 2020 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9455643)
Als u zich niets aantrekt van de maatregelen kan het u ook niets schelen dat uw medemensen dood gaan.

Eigenlijk hoort u in de gevangenis thuis.

Als morgen de snelheid op alle banen (inclusief autosnelwegen) naar 30 wordt gebracht, gaat u dan ook zeggen dat iedereen die hier kritiek op heeft zich niets aantrekt van verkeersslachtoffers?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be