![]() |
Macht van de media
U merkt het ongetwijfeld iedere dag: op zowel Vrt, vtm en vt4 is het al "Vlaanderen" wat de klok slaat. Met het woord "België" en "Belgen" wordt omzichtig omgesprongen. Het wordt haast niet meer gebruikt, tenzij het niet anders kan. Zelfs de weerberichten zijn "vervlaamst". Er is "Vlaanderen vakantieland", "vrolijk Vlaanderen", men spreekt over de "Vlaamse kust", de "Vlaamse werkloosheid" enz.
Is dit een goede zaak? |
Dat is geen toeval, volgens mij. Vlamingen beschouwen dat hun land Vlaanderen is (en dus niet België). Logisch dat de medias in Vlaanderen volgen wat hun toeschouwers denken. Bovendien spreekt men in Vlaanderen van "Bekende Vlamingen"; niemand spreekt van "Wallons célèbres" op de Franstalige kant. De Belgicisten zullen zeggen dat die Belg zijn; de anderen, zoals ik, zullen zeggen dat ze Franstalig zijn.
|
Citaat:
Je vraagt je af of dit een gewone maatschappelijke evolutie is OF dat het een uitgekiend plan is van ik weet niet wie ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als het over Vlaanderen gaat, worden 'Vlaanderen' en 'Vlaams' gebruikt; gaat het over heel België, dan worden 'België' en 'Belgisch' gebruikt. Lijkt me logisch. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zo ja, laat eens horen. Zo neen, hou je mond. |
Citaat:
De Vlaams-nationalisten zijn enkele geweten- en eerloze schoften die zich onder dat volk bevinden, met als doel het te vernietigen. |
Citaat:
Citaat:
Dit is al de 2de BUB'er op korte tijd die de Vlaams-nationalisten beledigt. U weet toch dat van zodra u begint te schelden dat dat een teken van zwakte is van uw kant uit. |
Ik scheld niet, ik stel slechts vast.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be