![]() |
Grondwettelijk Hof ziet zwaargewicht vertrekken
Een zwaargewicht (André Alen) in het grondwettelijk hof wordt emiritaat gestuurd omdat ie de leeftijd van 70 jaar bereikt heeft.
Deze Nederlandstalige voorzitter zal z'n loon blijven behouden zonder er nog ne klop voor hoeven te doen. Voor het gepeupel is er een gevecht (in de regeringkskringen) om ze een aalmoes van 1500 euro per maand te geven. Waarom moeten deze ongelijkheden in stand gehouden worden? Waarom wordt het pensioen van iemand in de privé afgetopt? Terug naar André Alen, gisteren werd hij 70, de leeftijd waarop de wet de ‘hoeders van de grondwet’ met emeritaat stuurt. Een respectabele beroepsloopbaan komt ten einde, het Grondwettelijk Hof ziet een zwaargewicht vertrekken. Vraag is natuurlijk wie hem opvolgt. Daar het een betalend artikel is, weet ik niet of het er in staat. Nog weet ik of er een beurtrol is (Vlaams / Waals). https://doorbraak.be/grondwettelijk-...urce=meldingen |
Citaat:
Ik ben nooit te weten gekomen waarom. (zal wel weer zo'n duister Belgische regeling geweest zijn) |
Als die man 70 jaar is, zal het zo'n zwaargewicht niet meer zijn zeker.
Ik wil maar zeggen dan zit je niet meer op de top van uw kunnen. |
Hij is Nederlandstalig en wordt dus door een Nederlandstalige opgevolgd.
|
Citaat:
Het lagere voetvolk heeft geen keuze en volgt vanzelf... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Je ziet het vaker dat mensen 'aan de top' tot op hun laatste snik proberen aan het werk te blijven. Of na hun officieel pensioen als een soort (goedbetaalde) 'adviseur' terugkomen.
Voor het geld moeten ze het echt niet doen. Wat blijft er dan over? Macht! Moeilijker op te geven dan gelijk wat. (of ge moet een ambetant wijf/vent thuis zitten hebben, dat is dikwijls reden nr 2 :lol:;-)) |
Citaat:
Goed mogelijk dat nu op pensioen ze meer moeten werken dan ervoor... |
Citaat:
|
Citaat:
Ze moeten op 70 stoppen, ze kunnen natuurlijk wel eerder gaan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Danny is zeker bekwaam om dat postje in te vullen, maar het mag voor mij met iets minder centen. |
Citaat:
|
Citaat:
Nu dat enkel vragen voor hun eigen mandaten, want verder kunnen ze niet gaan, is la Belgique nog belonen voor zijn wanbestuur... |
Citaat:
|
Ik dacht dat het emeritaat afgeschaft was, maar ik kan me vergissen. Namelijk dat het voor uitzonderingen toch nog zou bestaan.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be