Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Hallelujah of boselfjes? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=255356)

Libro 29 september 2020 12:59

Hallelujah of boselfjes?

Met dank aan Elio voor de inspiratie voor deze draad. Stel dat je moet kiezen tussen de pest en de cholera (conservatieve christenen of progressieven) om uw maatschappij voor de komende decennia vorm te geven? Wie kies je dan en waarom?

Rudy 29 september 2020 13:11

Op conservatieve christenen zit ik niet te wachten.

Eyjafjallajökull 29 september 2020 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9462931)

Op wokers wel ?

Mambo 29 september 2020 13:19

Progresieven natuurlijk.
Vrije sex, weed, drinken, niet werken, u niet meer scheren...

Bidden hebben we genoeg gedaan destijds.
Niks van uitgekomen.

Skobelev 29 september 2020 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9462931)

Ik ook niet, maar misschien toch nog liever dan progressieven? Aan dat "christene" vegen we onze lippen.

Rudy 29 september 2020 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9462936)
Op wokers wel ?

Wok is lekker.

Rudy 29 september 2020 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9462946)
Ik ook niet, maar misschien toch nog liever dan progressieven? Aan dat "christene" vegen we onze lippen.

Hangt er van af wat juist bedoeld wordt met progressieven.

patrickve 29 september 2020 13:40

Progressieven.

We weten dat christelijke zever 1500 jaar de maatschappij kan ontwrichten. Misschien is dat ook zo of nog erger met progressieven, maar de kans bestaat ook dat het zo erg niet zal zijn. Met een beetje geluk hebben ze kinderen die hun ouders zodanig kotsbeu zijn, dat het na 1 generatie al afgelopen is.

TheFourHorsemen 29 september 2020 13:43

De boselfjes.

Maar het is geen eenvoudige keuze.

Skobelev 29 september 2020 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9462954)
Progressieven.

We weten dat christelijke zever 1500 jaar de maatschappij kan ontwrichten. Misschien is dat ook zo of nog erger met progressieven, maar de kans bestaat ook dat het zo erg niet zal zijn. Met een beetje geluk hebben ze kinderen die hun ouders zodanig kotsbeu zijn, dat het na 1 generatie al afgelopen is.

Maar de christenen hebben we de laatste 50 jaar klein gekregen tot wat marginalen. Daar waren we vanaf. De boselfjes komen nu maar los, stel dat we daar ook 1500 jaar mee opgescheept zitten...:?

TheFourHorsemen 29 september 2020 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9462964)
Maar de christenen hebben we de laatste 50 jaar klein gekregen tot wat marginalen. Daar waren we vanaf. De boselfjes komen nu maar los, stel dat we daar ook 1500 jaar mee opgescheept zitten...:?

In de VS zijn de christenen niet klein gekregen hoor.

Skobelev 29 september 2020 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9462970)
In de VS zijn de christenen niet klein gekregen hoor.

Willen we hier Amerikaanse toestanden?

TheFourHorsemen 29 september 2020 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9462971)
Willen we hier Amerikaanse toestanden?

Neen, maar daar gaat de openingspost over hé:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9462922)
Met dank aan Elio voor de inspiratie voor deze draad. Stel dat je moet kiezen tussen de pest en de cholera (conservatieve christenen of progressieven) om uw maatschappij voor de komende decennia vorm te geven? Wie kies je dan en waarom?

Het is een verwijzing naar deze post van Elio:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9460708)
Defunding the police en een racistisch-academisch discours gaan onderwijzen zijn evenmin normaal. Dus kun je je voorstellen hoe extreem moeilijk het zal zijn voor mij om te stemmen in november?

Aan de ene kant boselfjes waarbij flower power Woodstock hippies die trippen op LSD heel normaal overkomen en aan de andere hallelujah roepende religioten die in vervoering raken vd Heilige Geest en brabbelen in onbestaande talen.

Plezant he?

Eyjafjallajökull 29 september 2020 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9462948)
Wok is lekker.

Humor waag je je beter niet aan, Rudy.

Zucht 29 september 2020 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9462964)

Als we twitter afschaffen worden de boselfjes en wokers totaal machteloos.

Elio di Supo 29 september 2020 14:40

Ik heb het daar heel moeilijk mee. Ze zijn allebei uitermate vervelend. Ik kan ze trouwens ook beoordelen van nabij. Sektarisch-christelijke schoonmoeder die om 4u 's nachts luidop bijbels ligt te lezen en zeer woke nichtje van mijn vrouw die vind dat Amerika dringend aan revolutie moet beginnen en de straatrellen geweldig vind.

Met geen van beide heb ik ook maar enige affiniteit.

Elio di Supo 29 september 2020 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9462980)
Als we twitter afschaffen worden de boselfjes en wokers totaal machteloos.

Ze zijn alleszins zeer beinvloedbaar. Maar dat zijn die christelijke massa's natuurlijk ook.

Libro 29 september 2020 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9462946)

Zo denk ik er ook over. We're fucked either way, maar dan toch liever met glijmiddel in plaats van droog in de kakker.

TheFourHorsemen 29 september 2020 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9462989)
Ik heb het daar heel moeilijk mee. Ze zijn allebei uitermate vervelend. Ik kan ze trouwens ook beoordelen van nabij. Sektarisch-christelijke schoonmoeder die om 4u 's nachts luidop bijbels ligt te lezen en zeer woke nichtje van mijn vrouw die vind dat Amerika dringend aan revolutie moet beginnen en de straatrellen geweldig vind.

Met geen van beide heb ik ook maar enige affiniteit.

Aan de andere kant... Je stemt voor een kandidaat, niet voor de aanhangers van die kandidaat.

Tussen boselfjes en de religioten vind ik de keuze moeilijk. Tussen Biden en Trump vind ik de keuze al heel wat gemakkelijker.

Libro 29 september 2020 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9463002)
Aan de andere kant... Je stemt voor een kandidaat, niet voor de aanhangers van die kandidaat.

Tussen boselfjes en de religioten vind ik de keuze moeilijk. Tussen Biden en Trump vind ik de keuze al heel wat gemakkelijker.

De kandidaat staat normaal gezien voor het beleid dat zijn achterban wil. Zie je Biden al de National Guard tegen BLM inzetten?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be