![]() |
Daar gaat de Belg zijn laatste hoop op democratie...
https://www.demorgen.be/politiek/liv...ring~b671a782/
Dit is het einde voor CD&V en VLD... En NVA... Want die gaan in de oppositie of het aanhangsel vab VB moeten worden of definitief hun masker laten vallen wat betreft hun Vlaamse inslag. Wat denken jullie over de kansen van de drie Verliezers van de verkiezing aan Vlaamse zijde? |
De titel van HLN zegt alles:
Citaat:
We gaan leuke oppositietijden tegemoet. Samen met het Blok. Maar wel ieder met zijn karakter en ingesteldheid. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Verder ben ik heel blij dat de zwaarste verliezer aan Vlaemschen kant (NVA) niet wordt beloond met postjes en mandaten. En verder kan ik er echt niet aan doen dat een partij met een chaotisch onrealistisch en maatschappij destabiliserend programma de meeste proteststemmen heeft binnen gehaald. Ik geef vivaldi het voordeel van de twijfel. Veel erger dan de zweedse rechtse kan het niet worden. In dat rechts intermezzo is : - De staatschuld gestegen - Het overheidstekort gegroeid - De armoede exponentieel toegenomen - De belastingsdruk nog maar toegenomen - De koopkracht sterk gedaald - Het waterhoofd van de overheid nog gegroeid - werken beloond met 2 jaar langen mogen werken - nooit meer vreemdelingen binnen gelaten - ..... |
Citaat:
Citaat:
Trouwens wat doet een Vlaamse meerderheid er toe op federaal niveau? Gaat hij voor de Vlaamse regering ook kijken of er in elke provincie, regio of gemeente er een democratische meerderheid is voor zijn Vlaamse regering? Punt drie lijkt mij ook een herhaling van punt één. Ik heb ook nergens gezien dat er in Vlaanderen door de kiezer de wens uitgedrukt werd tot een confederale omslag. |
Citaat:
Dus ze durven hun misbaksel zelfs niet aan hun partijleden tot goed- en/of afkeuring voorleggen??? Vive la Belgique... De voorzitters van de Vlaamse overloperspartijen hebben het beslist... |
Citaat:
Inderdaad la Belgique kan alleen maar dieper het moeras in duiken... |
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Maar wel samen dus. Er zijn naast de verschillen ook overeenkomsten. We zijn conculega's. Fight for the things that you care about, but do it in a way that will lead others to join you. Zei die onlangs overleden hoge rechter van Amerika. |
Citaat:
Het VB zit , ook Europees gezien zoals in Nederland de PVV , meer in populistisch Rechts. De oppositie zal niet moeilijk worden, omdat Vivaldi links op het veld speelt. Wel zal de NV-A meer gaan samenwerken met het VB. |
Citaat:
|
hoe zit het nu met Kaproen zijn voorspelling? maandenlang schrijven dat er geen nieuwe regering komt, arme trol
|
Citaat:
Maar daar komt verandering in. Je voelt dat toch? |
Citaat:
Welke trollen voorspelden nieuwe verkiezingen? Aenigma, bartelx, cato, Dade, daiwa, De schoofzak, denkimi, epicurist_dirk, fabianen, Garry, graaf de bethune, Hypochonder, lamenielachen, Libro, Lukkas, maddox, metten, N-Vb, quercus, serres, Shadowke, Skobelev, Universalia, vlijmscherp, ydde, Zeus, Zipper Welke trollen voorspelden geen uitweg? Anselmo, averechts, Boduo, Cyrano, Den Ardennees, Don Kie Sjotte, Eyjafjallajökull, fcal, GZV, Jan Meuleman, Knuppel, LiberaalNL, Nyquist, patrickve, schaker, stropdrager, Vette Pois(s)on, ViveLaBelgique, Witte Kaproen, Zucht Slechts vijf forummers rekenden op paars-groen-rood Drukazz, Everytime, fransV, Pandareus, Tavek Slechts twee dachten aan een andere combinatie: (paars-geel? Vivaldi?) BWarrior, Pol Dolf https://forum.politics.be/poll.php?d...ts&pollid=8520 |
Citaat:
En de kiezer zal wellicht een wafelijzer politiek krijgen, een regering die geen rem kent op de uitgaven. De volgende regering gaat weer mogen besparen en de brokken lijmen. De transferts gaan ondertussen voort naar het armlastige Wallonië. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zal mijn stem bij de volgende verkiezingen dan ook laten bepalen door de houding van de N-VA tav mede-opposant, het VB, tijdens deze legislatuur. |
Duidelijker kan men de kiesuitslag niet verkrachten.
Weg met de democratie vanaf nu bepalen wij, spijtig dat Castro er niet meer is om te zeggen hoe het nu verder moet. |
Citaat:
Vanaf het begin kon iemand met ook maar een greintje verstand in zijn kop weten dat er pas een regering zou komen als Vlaanderen, zoals altijd, door de knieën zou gaan en wat zien we... Vlaanderen is door de knieën gegaan en er komt een regering... Dit alles zou nog begrijpelijk zijn indien la Belgique het inderdaad goed deed, ondanks Vlaanderen... Maar niets is minder waar, la Belgique houdt de kop boven water enkel en alleen dank zij Vlaanderen en wat meer is... La Belgique, sinds jaar en dag, trekt Vlaanderen mee de dieperik in... Dus we kunnen het dan ook maar enkel hebben over collaboratiepartijen die meeheulen met de Vlaamse vijand... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be