Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Daar gaat de Belg zijn laatste hoop op democratie... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=255365)

CLAESSENS Joris 30 september 2020 05:53

Daar gaat de Belg zijn laatste hoop op democratie...

https://www.demorgen.be/politiek/liv...ring~b671a782/

Dit is het einde voor CD&V en VLD...
En NVA...
Want die gaan in de oppositie of het aanhangsel vab VB moeten worden of definitief hun masker laten vallen wat betreft hun Vlaamse inslag.

Wat denken jullie over de kansen van de drie Verliezers van de verkiezing aan Vlaamse zijde?

De schoofzak 30 september 2020 06:03

De titel van HLN zegt alles:

Citaat:

LIVE. Vivaldi-partijen sluiten inhoudelijk akkoord - Casting nog niet rond - Bouchez temporiseert meteen: “Enkel voorzitters bepalen einde onderhandelingen”
Dat zegt alles over hoe plezant het zal zijn om in die regering te werken. Bouchez-Trump-achtig.

We gaan leuke oppositietijden tegemoet.
Samen met het Blok. Maar wel ieder met zijn karakter en ingesteldheid.

Pandareus 30 september 2020 06:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9463641)

Dat zegt alles over hoe plezant het zal zijn om in die regering te werken. Bouchez-Trump-achtig.

Citaat:

...
Samen met het Blok...

Eindelijk nog eens een N-VA'er die hen bij de echte naam noemt :-D

De Rode Willem 30 september 2020 06:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 9463637)
Wat denken jullie over de kansen van de drie Verliezers van de verkiezing aan
Vlaamse zijde?

Bij mijn weten was Groen een lichte kleine winnaar van de verkiezingen.
Verder ben ik heel blij dat de zwaarste verliezer aan Vlaemschen kant (NVA) niet wordt beloond met postjes en mandaten.
En verder kan ik er echt niet aan doen dat een partij met een chaotisch onrealistisch en maatschappij destabiliserend programma de meeste proteststemmen heeft binnen gehaald.

Ik geef vivaldi het voordeel van de twijfel. Veel erger dan de zweedse rechtse kan het niet worden. In dat rechts intermezzo is :
- De staatschuld gestegen
- Het overheidstekort gegroeid
- De armoede exponentieel toegenomen
- De belastingsdruk nog maar toegenomen
- De koopkracht sterk gedaald
- Het waterhoofd van de overheid nog gegroeid
- werken beloond met 2 jaar langen mogen werken
- nooit meer vreemdelingen binnen gelaten
- .....

pajoske 30 september 2020 08:15

Citaat:

En NVA...
Want die gaan in de oppositie of het aanhangsel vab VB moeten worden of definitief hun masker laten vallen wat betreft hun Vlaamse inslag.

Wat denken jullie over de kansen van de drie Verliezers van de verkiezing aan Vlaamse zijde?

Reactie van Theo Francken:

Citaat:

Theo Francken MP
@FranckenTheo
·
29 m
Paarsgroene regering geland. Vlaamse leeuw uitgehangen. Uit protest.
Geen Vl meerderheid.
Geen confederale omslag.
Geen democr legitimiteit in Vl.

We z dit project bestrijden ter land, ter zee en id lucht. Van Opgrimbie tot De Panne.
Al goed dat hij weet dat de inwoners van het Vlaamse gewest die ten Oosten van Opgrimbie wonen niks van zijne zever moeten hebben.

Trouwens wat doet een Vlaamse meerderheid er toe op federaal niveau? Gaat hij voor de Vlaamse regering ook kijken of er in elke provincie, regio of gemeente er een democratische meerderheid is voor zijn Vlaamse regering?

Punt drie lijkt mij ook een herhaling van punt één.
Ik heb ook nergens gezien dat er in Vlaanderen door de kiezer de wens uitgedrukt werd tot een confederale omslag.

marie daenen 30 september 2020 08:22

Citaat:

Citaat:

Citaat:
LIVE. Vivaldi-partijen sluiten inhoudelijk akkoord - Casting nog niet rond - Bouchez temporiseert meteen: “Enkel voorzitters bepalen einde onderhandelingen”

Dat luidt inderdaad het officiële einde van onze parlementaire democratie in...Enkel de voorzitters bepalen einde onderhandelingen...
Dus ze durven hun misbaksel zelfs niet aan hun partijleden tot goed- en/of afkeuring voorleggen???

Vive la Belgique... De voorzitters van de Vlaamse overloperspartijen hebben het beslist...

marie daenen 30 september 2020 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9463667)
Bij mijn weten was Groen een lichte kleine winnaar van de verkiezingen.
Verder ben ik heel blij dat de zwaarste verliezer aan Vlaemschen kant (NVA) niet wordt beloond met postjes en mandaten.
En verder kan ik er echt niet aan doen dat een partij met een chaotisch onrealistisch en maatschappij destabiliserend programma de meeste proteststemmen heeft binnen gehaald.

Ik geef vivaldi het voordeel van de twijfel. Veel erger dan de zweedse rechtse kan het niet worden. In dat rechts intermezzo is :
- De staatschuld gestegen
- Het overheidstekort gegroeid
- De armoede exponentieel toegenomen
- De belastingsdruk nog maar toegenomen
- De koopkracht sterk gedaald
- Het waterhoofd van de overheid nog gegroeid
- werken beloond met 2 jaar langen mogen werken
- nooit meer vreemdelingen binnen gelaten
- .....

Zeg toch gewoon dat de zweedse rechtse er zelfs niet in geslaagd zijn om dat denderende succes (lees afbraakpolitiek) van la Belgique ervoor om te keren...
Inderdaad la Belgique kan alleen maar dieper het moeras in duiken...

DucDEnghien 30 september 2020 08:25

marie daenen 30 september 2020 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9463719)

Hebben de partijvoorzitters van de Vlaamse overloperspartijen dat ook beslist, anders moet je zwijgen???

De schoofzak 30 september 2020 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9463644)
Eindelijk nog eens een N-VA'er die hen bij de echte naam noemt :-D

"Samen met het Blok": het is duaal. We zijn verschillende partijen. Om welbepaalde redenen, of door welbepaalde oorzaken.
Maar wel samen dus. Er zijn naast de verschillen ook overeenkomsten.
We zijn conculega's.

Fight for the things that you care about, but do it in a way that will lead others to join you. Zei die onlangs overleden hoge rechter van Amerika.

cato 30 september 2020 08:35

Citaat:

En NVA...

NV-A al zich in de oppositie richten op ex CD&V'ers en VLD'ers ,Rechts van het midden.
Het VB zit , ook Europees gezien zoals in Nederland de PVV , meer in populistisch Rechts.
De oppositie zal niet moeilijk worden, omdat Vivaldi links op het veld speelt.
Wel zal de NV-A meer gaan samenwerken met het VB.

pajoske 30 september 2020 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 9463734)
NV-A al zich in de oppositie richten op ex CD&V'ers en VLD'ers ,Rechts van het midden.
Het VB zit , ook Europees gezien zoals in Nederland de PVV , meer in populistisch Rechts.
De oppositie zal niet moeilijk worden, omdat Vivaldi links op het veld speelt.

Roepen vanaf de zijlijn is nooit moeilijk. NV-A is gevlucht van haar verantwoordelijkheid in de vorige regering. Gelukkig zijn er andere partijen die wél de moed hebben om dit land te besturen in moeilijke tijden. Ik ben benieuwd of de kiezer de moedigen of de populistische broekschijters langs de zijlijn zal belonen.

Zephyrkaos 30 september 2020 08:44

hoe zit het nu met Kaproen zijn voorspelling? maandenlang schrijven dat er geen nieuwe regering komt, arme trol

Knuppel 30 september 2020 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9463747)
Roepen vanaf de zijlijn is nooit moeilijk. NV-A is gevlucht van haar verantwoordelijkheid in de vorige regering. Gelukkig zijn er andere partijen die wél de moed hebben om dit land te besturen in moeilijke tijden. Ik ben benieuwd of de kiezer de moedigen of de populistische broekschijters langs de zijlijn zal belonen.

De verse premier vluchtte al veel eerder voor zijn verantwoordelijkheid.
Maar daar komt verandering in. Je voelt dat toch?

Knuppel 30 september 2020 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos (Bericht 9463749)
hoe zit het nu met Kaproen zijn voorspelling? maandenlang schrijven dat er geen nieuwe regering komt, arme trol

Geen verse regering betekende vanzelfsprekend nieuwe verkiezingen.

Welke trollen voorspelden nieuwe verkiezingen?

Aenigma, bartelx, cato, Dade, daiwa, De schoofzak, denkimi, epicurist_dirk, fabianen, Garry, graaf de bethune, Hypochonder, lamenielachen, Libro, Lukkas, maddox, metten, N-Vb, quercus, serres, Shadowke, Skobelev, Universalia, vlijmscherp, ydde, Zeus, Zipper

Welke trollen voorspelden geen uitweg?

Anselmo, averechts, Boduo, Cyrano, Den Ardennees, Don Kie Sjotte, Eyjafjallajökull, fcal, GZV, Jan Meuleman, Knuppel, LiberaalNL, Nyquist, patrickve, schaker, stropdrager, Vette Pois(s)on, ViveLaBelgique, Witte Kaproen, Zucht

Slechts vijf forummers rekenden op paars-groen-rood

Drukazz, Everytime, fransV, Pandareus, Tavek

Slechts twee dachten aan een andere combinatie: (paars-geel? Vivaldi?)

BWarrior, Pol Dolf

https://forum.politics.be/poll.php?d...ts&pollid=8520

stuyckp 30 september 2020 09:15

Citaat:

Wat een ongelooflijke onzin is me dat.
En de kiezer zal wellicht een wafelijzer politiek krijgen, een regering die geen rem kent op de uitgaven.
De volgende regering gaat weer mogen besparen en de brokken lijmen.
De transferts gaan ondertussen voort naar het armlastige Wallonië.

Bob 30 september 2020 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9463710)
Reactie van Theo Francken:

Al goed dat hij weet dat de inwoners van het Vlaamse gewest die ten Oosten van Opgrimbie wonen niks van zijne zever moeten hebben.

Trouwens wat doet een Vlaamse meerderheid er toe op federaal niveau? Gaat hij voor de Vlaamse regering ook kijken of er in elke provincie, regio of gemeente er een democratische meerderheid is voor zijn Vlaamse regering?

Punt drie lijkt mij ook een herhaling van punt één.
Ik heb ook nergens gezien dat er in Vlaanderen door de kiezer de wens uitgedrukt werd tot een confederale omslag.

Dat is dan duidelijk de mening van een lid van de vlaamse minderheid ;-)

Zipper 30 september 2020 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9463733)
"Samen met het Blok": het is duaal. We zijn verschillende partijen. Om welbepaalde redenen, of door welbepaalde oorzaken.
Maar wel samen dus. Er zijn naast de verschillen ook overeenkomsten.
We zijn conculega's.

Fight for the things that you care about, but do it in a way that will lead others to join you. Zei die onlangs overleden hoge rechter van Amerika.

Je bedoelt dus oppositie voeren binnen de oppositie ??? Als uw partij niet eensgezind kan oppositie voeren samen met het VB, als Vlaamsnationalisten onder elkaar, versterk je enkel de meerderheid.
Ik zal mijn stem bij de volgende verkiezingen dan ook laten bepalen door de houding van de N-VA tav mede-opposant, het VB, tijdens deze legislatuur.

lamenielachen 30 september 2020 09:31

Duidelijker kan men de kiesuitslag niet verkrachten.
Weg met de democratie vanaf nu bepalen wij, spijtig dat Castro er niet meer is om te zeggen hoe het nu verder moet.

marie daenen 30 september 2020 09:36

Citaat:

Inderdaad je hebt veel moed nodig om Vlaanderen voor de zoveelste keer te verloochenen...
Vanaf het begin kon iemand met ook maar een greintje verstand in zijn kop weten dat er pas een regering zou komen als Vlaanderen, zoals altijd, door de knieën zou gaan en wat zien we... Vlaanderen is door de knieën gegaan en er komt een regering...

Dit alles zou nog begrijpelijk zijn indien la Belgique het inderdaad goed deed, ondanks Vlaanderen... Maar niets is minder waar, la Belgique houdt de kop boven water enkel en alleen dank zij Vlaanderen en wat meer is... La Belgique, sinds jaar en dag, trekt Vlaanderen mee de dieperik in...

Dus we kunnen het dan ook maar enkel hebben over collaboratiepartijen die meeheulen met de Vlaamse vijand...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be