Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Spotify gezinsabonnement (https://forum.politics.be/showthread.php?t=255374)

BigF 30 september 2020 13:30

Spotify gezinsabonnement

Sinds kort woont mijn oudste dochter niet meer thuis.
Ze zit nog wel steeds mee in het Spotify-gezinsabonnement.
Nog geen problemen mee gehad.
Nu kreeg ik van de week een mail van Spotify dat ik mijn adres moet ingeven.
Ik geef mijn adres in en that's it.
Niks meer van Spotify gehoord. Alles werkt nog perfect.

Hoe zit dat?
Kan je nog steeds 'misbruik' maken van de goedkopere gezinsformule als je niet op hetzelfde adres woont of gaat Spotify mij binnenkort op de vingers tikken omdat ze weten dat mijn dochter elders woont? En zo ja; hoe gaan ze te weten komen dat mijn dochter elders woont als zij nooit de vraag krijgt haar adres door te geven?

fox 30 september 2020 13:42

Het kan zijn dat ze ook eens het adres van uw dochter gaan opvragen. Ze kunnen dan kijken naar haar locatie maar als ze uw adres invult als ze eens bij jou op bezoek is, zie ik niet in wat Spotify ertegen in kan brengen eerlijk gezegd.

pajoske 30 september 2020 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9464221)
Het kan zijn dat ze ook eens het adres van uw dochter gaan opvragen. Ze kunnen dan kijken naar haar locatie maar als ze uw adres invult als ze eens bij jou op bezoek is, zie ik niet in wat Spotify ertegen in kan brengen eerlijk gezegd.

Als je gewoon het thuisadres van de ouders opgeeft is dat toch geen probleem. Zij krijgen nooit je domicilieadres. Zij kunnen dat nooit controleren.

fox 30 september 2020 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9464316)
Als je gewoon het thuisadres van de ouders opgeeft is dat toch geen probleem. Zij krijgen nooit je domicilieadres. Zij kunnen dat nooit controleren.

Dat klopt, maar er is ooit sprake van geweest dat ze uw locatie gingen checken of zo. Is daar nogal wat om te doen geweest een tijdje geleden...

reservespeler 30 september 2020 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9464323)
Dat klopt, maar er is ooit sprake van geweest dat ze uw locatie gingen checken of zo. Is daar nogal wat om te doen geweest een tijdje geleden...

Hoe kunnen ze dat checken?

Universalia 30 september 2020 18:35

Niet dat het zou kunnen zijn in de topicstarter zijn geval maar toch 'leuk' om even na te lezen.

Spotify customers urged to watch out as 'convincing-looking' scam tactic emerges

p.s.

U las het al wel eens dat ik schreef, ik doe daar allemaal niet aan mee al dat app gedoe en diensten als FB, Twitter, Whatsapp, TikTok ...

Het is- en blijft altijd opletten geblazen als men om bepaalde gegevens vraagt.

Misschien ga ik daarbij te ver maar toch ...

IJsboer 30 september 2020 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 9464197)
Sinds kort woont mijn oudste dochter niet meer thuis.
Ze zit nog wel steeds mee in het Spotify-gezinsabonnement.
Nog geen problemen mee gehad.
Nu kreeg ik van de week een mail van Spotify dat ik mijn adres moet ingeven.
Ik geef mijn adres in en that's it.
Niks meer van Spotify gehoord. Alles werkt nog perfect.

Hoe zit dat?
Kan je nog steeds 'misbruik' maken van de goedkopere gezinsformule als je niet op hetzelfde adres woont of gaat Spotify mij binnenkort op de vingers tikken omdat ze weten dat mijn dochter elders woont? En zo ja; hoe gaan ze te weten komen dat mijn dochter elders woont als zij nooit de vraag krijgt haar adres door te geven?

Als ze op uw vingers komen tikken zegt ge uw abonnement op, dus nee ze gaan u niet op de vingers komen tikken.

IJsboer 30 september 2020 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9464323)

Je mag buiten je woning of bij vrienden ook naar Spotify luisteren.

cookie monster 30 september 2020 23:07

JIj kan & hebt toch het recht om uw spotify-account te gebruiken waar jij wil ??
Ik kan bv met mijn youtube overal inloggen , en dat kan ook met bv elk forum !!

pajoske 30 september 2020 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 9464992)
JIj kan & hebt toch het recht om uw spotify-account te gebruiken waar jij wil ??
Ik kan bv met mijn youtube overal inloggen , en dat kan ook met bv elk forum !!

Idd

Mijn kinderen keken bv netflix waar ook ter wereld zij zich bevonden (in pre-coronatijden). Bij netflix telt het aantal schermen. Wij delen een abo van
5 schermen.
Maar je kan op 10 schermen kijken. Alleen maar op 5 gelijktijdig. Als enkelen aan de andere kant van de wereld zitten is de kans dus groot dat je met méér dan vijf kunt kijken.

cookie monster 30 september 2020 23:25

Met Netflix e.d. heb ik geen ervaring , maar de inloggegevens zou genoeg moeten zijn !!
Stel dat je op vakantie , en ....
je kan van daaruit niet op account inloggen , en toch dokken ??

koe de poing 30 september 2020 23:27

waarom heb je Deezer niet gekozen ?
M.i. een veel betere streamingsdienst.

Universalia 1 oktober 2020 08:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9464576)
Als ze op uw vingers komen tikken zegt ge uw abonnement op, dus nee ze gaan u niet op de vingers komen tikken.

Meestal is de beste optie: zo een soort dienst even binnenhalen maar die gelijk terug afzeggen? 8O

Ook de alternatieven eens bekijken voor dat soort van 'diensten?'

p.s.

Wat anders ...

Waarom Whatsapp (<-- FB) als je Telegram kan gebruiken? (smartphone fans)

Het blijft een tip want ik gebruik al dat soort van 'diensten' niet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be