![]() |
Hoe goed zijn de ministers tweetalig?
Daar heb ik nog niet veel over gehoord.
Slappe pers die daar weinig aandacht aan besteedt. Decroo, dat weten we. (die spreekt zelfs Frans tegen zijn paard, net als zijn papa; zijn mama kan amper Nederlands ...) |
Citaat:
Neen, ze moest (stiekem)Franse taallessen gaan volgen. Sprak Steven Van de Put (NVA) Frans als minister in de regering Michel ? Neen, hij moest (stiekem) Franse taallessen gaan volgen. Sprak Theo Francken (NVA) Frans als staatsecretaris in de regering Michel? Neen, hij moest (stiekem) Franse taallessen gaan volgen. Sprak Johan Van OVertveldt (NVA) Frans als minister in de regering Michel? Neen, hij moest (stiekem) Franse taallessen gaan volgen. En zo ziet men maar. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor Belgicisten is het wel noodzakelijk dat ze perfect tweetalig zijn. |
Citaat:
Dat geldt ook voor Nederland. Eigenlijk zouden alle Nederlandse ministers ook een notie moeten hebben van de Friese taal. Quod non. |
Citaat:
|
Citaat:
En je weet heel goed dat dat alleen maar complete tijdverlies zou zijn... Dus ik vraag je beleef hier je grote anti-vlaamde bek te houden... |
Citaat:
Dat zou in België toch ook kunnen. In het VKN wordt in Nederland en de rijksdelen/Antillen ,Nederlands gesproken , ook in Friesland. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Heb ik dat weer verkeerd gelezen ergens ten internetvelde dat er scholen in de Walen zijn waar men het Nederlands geschrapt heeft?
Laten wij het Frans dan ook maar schrappen of klinkt dat als kort bochtenwerk? Wordt Nederlands een verplicht vak in Wallonië? De mensen die proberen de talen te spreken, ook de moeite doen ze te leren om ze onder de knie te krijgen, daar kan ik toch géén steen naar werpen. Of valt bovenstaande te vertalen als: Klinkt (of klikt) het niet dan botst het? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be