Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Vakbonden (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=219)
-   -   staken wegens.... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=255427)

kelt 2 oktober 2020 17:15

staken wegens....

Ik hoor dat er nu,begin oktober,een staking uitgebroken is in Belgische gevangenissen omdat........steeds minder mensen cipier willen worden....(en ,neem ik aan,mensen snel weer afhaken)

tsja..... :?

Kylero 3 oktober 2020 01:16

Jaren terug heel het traject doorlopen en uiteindelijk toch afgehaakt. Een laag loon navenant het werk en risico wat je neemt.

kelt 3 oktober 2020 07:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kylero (Bericht 9468180)
Jaren terug heel het traject doorlopen en uiteindelijk toch afgehaakt. Een laag loon navenant het werk en risico wat je neemt.

Heb ik nog gehoord...

Op dit punt zouden we kunnen leren van de Amerikanen die,ten goede of ten slechte,VEEL ervaring hebben met het uitbaten van gevangenissen...

Eerste en belangrijkste punt,"buitenstaanders" hebben weinig tot niks te zeggen over de interne werking van gevangenissen....U,als gevangene,komt binnen in een systeem dat eigenlijk wat lijkt op de strijdkrachten,met een eigen ordesysteem en zelfs een eigen" rechtssysteem" aangaande punten van interne reglementering dat zelfs interne SERIEUZE straffen kan opleggen zonder mogelijkheid tot ingrepen van "uw advokaat".

Het is zeker niet ideaal(bijvoorbeeld door de schijnbare onmogelijkheid om de werking van de "bendes" definitief te breken),maar de cipiers zijn daar een leger,dat de meeste van zijn eigen zaakjes zelf mag,MOET regelen en zeker niet voor van alles en nog wat afhankelijk moet zijn van de luimen van de minister van justitie (deelstaat of federaal) of.......veel erger......advokaten....

kelt 6 oktober 2020 05:26

Vandaag,de 6de oktober zou het staking zijn in de prisons omdat de bezoekregeling niet covids-veilig zou zijn...

En zo gaat het maar door.....
"Staking" is blijkbaar het standaard communicatiemiddel,ook voor een problematiek die het gevangeniswezen eigenlijk autonoom zou moeten kunnen regelen.IN deze tijden en gezien de concentratie aan mensen lijkt "bezoek" me inderdaad geen prioriteit...

Ook is het een beetje verbazingwekkend dat zoiets,zowat een halfjaar in de "crisis",nog moet aangepakt worden,nota bene in de gevangenissen.

noteren we hoe zelfs RVT's zich ondertussen kunnen omschakelen naar een soort gevangenissen met zeer beperkte bezoekregelingen,in datzelfde half jaar.De mensen die daar binnen zitten hebben nochtans niks misdaan....:oops:

Boduo 6 oktober 2020 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9471909)
Vandaag,de 6de oktober zou het staking zijn in de prisons omdat de bezoekregeling niet covids-veilig zou zijn...

En zo gaat het maar door.....
"Staking" is blijkbaar het standaard communicatiemiddel,ook voor een problematiek die het gevangeniswezen eigenlijk autonoom zou moeten kunnen regelen.IN deze tijden en gezien de concentratie aan mensen lijkt "bezoek" me inderdaad geen prioriteit...

Ook is het een beetje verbazingwekkend dat zoiets,zowat een halfjaar in de "crisis",nog moet aangepakt worden,nota bene in de gevangenissen.

noteren we hoe zelfs RVT's zich ondertussen kunnen omschakelen naar een soort gevangenissen met zeer beperkte bezoekregelingen,in datzelfde half jaar.De mensen die daar binnen zitten hebben nochtans niks misdaan....:oops:

Vandaag hebben we de ZOVEELSTE staking eigenlijk te danken aan Geens, de man die altijd & overal "mee bezig" was.

Zeg, moest al het zorgpersoneel in de RVT's morgen staken ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be