Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   de neighbourhood (zwerf)kat kidnappen/in huis nemen... xD (https://forum.politics.be/showthread.php?t=255428)

bembem 2 oktober 2020 18:40

de neighbourhood (zwerf)kat kidnappen/in huis nemen... xD

Met dat ik afstand moest doen van Gregoire m'n troeteltje... ben ik nu aan het uitkijken naar een katje/kitten om in huis te nemen. Met de herfst die voor de deur staant + de aankomende winter heb ik echt zin om het warmte & affectie te bieden. Tevens zal het eveneens een goede oplossing zijn voor m'n muizen'probleem' dat maar blijft aanslepen. (Ondanks vallen + gif + ultrasoon machientje dat continu aanstaat, blijf ik maar hun aanwezigheid aanhoren... vooral 's nachts + de vroege uurtjes :-(. Echt, ik ben zo fed-up met it you can not imagine. Ik hou van muisjes, maar niet wanneer ze m'n boel onder pissen etc.)

Nu om op het onderwerp terug te komen.... een katje in een asiel is not free (zowel letterlijk als figuurlijk, lol) en er loopt hier in de buurt een zwerfkatje rond. Het is heel aanhankelijk, volgt me zefs wanneer ik ze tegenkom, en ze heeft nog nooit gekrabt-uitgehaald ofzo.

Ze is zo'n 1,5 a 2 jaar oud ofzo...... maar is klein voor haar leeftijd. Vorige aankomende herfst -vlak voor m'n holiday naar Thailand....zat haar rughuid vol kale plekken van 1 of andere parasiet (I guess) en toen ik terugkwam was dat helemaal genezen. Dus I suspect dat ze naar de dierenarts werd gebracht voor verzorging door een of andere buurtbewoner. Ik heb ook de indruk dat ze gesteriliseerd werd, wat zeker ih voordeel speelt xD.

Ze krijgt ook regelmatig food & zo...... Maar ze blijft alleen/op zichzelf aangewezen het grootste deel vd tijd. Wanneer het regent-sneeuwt zit ze gewoon buiten 'in de bosjes' nabij de XL-appartementsgebouwen bij mij om de hoek.

Dus ik denk dat wanneer ik haar op een avond (wanneer ze allemaal met de kop in de TV) zitten, ik het erop zou kunnen wagen om dat diertje mee naar huis te nemen. Het is zo'n schatje en mits ze goed aanpast in m'n studio'ke zou het het een echte meerwaarde vr me betekenen. Ik heb zo'n zin om 's morgens door zo'n katje gewekt te worden, het te vertroetelen met lekkere hapjes, er mee te spelen en haar in m'n kattenhuisje (meegebracht uit Korea~) te zien spinnen. (Recent kocht ik ook een kartonnen huisje ih Kruidvat... & ik heb ook zo'n superschattige XL-Whiskas voederbakjes xD).... Yes, it's almost written in the stars I should go get her~

Wat vinden jullie?
Discuss pls, thx.

maddox 2 oktober 2020 18:45

Een halfwild zwerfkatje proberen te vangen. Ik geef je alleen een goeie kans als het beestje ziek is, en dan is er de dierenartskost als je het goed wil doen.

En als het katje gechipped is, dan weet de dierenarts wie de officiële dienaar is.

Rudy 2 oktober 2020 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9467796)
Met dat ik afstand moest doen van Gregoire m'n troeteltje... ben ik nu aan het uitkijken naar een katje/kitten om in huis te nemen. Met de herfst die voor de deur staant + de aankomende winter heb ik echt zin om het warmte & affectie te bieden. Tevens zal het eveneens een goede oplossing zijn voor m'n muizen'probleem' dat maar blijft aanslepen. (Ondanks vallen + gif + ultrasoon machientje dat continu aanstaat, blijf ik maar hun aanwezigheid aanhoren... vooral 's nachts + de vroege uurtjes :-(. Echt, ik ben zo fed-up met it you can not imagine. Ik hou van muisjes, maar niet wanneer ze m'n boel onder pissen etc.)

Nu om op het onderwerp terug te komen.... een katje in een asiel is not free (zowel letterlijk als figuurlijk, lol) en er loopt hier in de buurt een zwerfkatje rond. Het is heel aanhankelijk, volgt me zefs wanneer ik ze tegenkom, en ze heeft nog nooit gekrabt-uitgehaald ofzo.

Ze is zo'n 1,5 a 2 jaar oud ofzo...... maar is klein voor haar leeftijd. Vorige aankomende herfst -vlak voor m'n holiday naar Thailand....zat haar rughuid vol kale plekken van 1 of andere parasiet (I guess) en toen ik terugkwam was dat helemaal genezen. Dus I suspect dat ze naar de dierenarts werd gebracht voor verzorging door een of andere buurtbewoner. Ik heb ook de indruk dat ze gesteriliseerd werd, wat zeker ih voordeel speelt xD.

Ze krijgt ook regelmatig food & zo...... Maar ze blijft alleen/op zichzelf aangewezen het grootste deel vd tijd. Wanneer het regent-sneeuwt zit ze gewoon buiten 'in de bosjes' nabij de XL-appartementsgebouwen bij mij om de hoek.

Dus ik denk dat wanneer ik haar op een avond (wanneer ze allemaal met de kop in de TV) zitten, ik het erop zou kunnen wagen om dat diertje mee naar huis te nemen. Het is zo'n schatje en mits ze goed aanpast in m'n studio'ke zou het het een echte meerwaarde vr me betekenen.

Wat vinden jullie?
Discuss pls, thx.

Dat katje heeft misschien al een baasje of bazinneke.
Als je op zoek bent naar katje, zou ik geen zwerfkat in huis nemen. Mogelijkheden genoeg.
Als dat zwerfkatje gelukkig is buiten, zou ik het niet in m'n appartement halen

bembem 2 oktober 2020 18:50

Het heeft geen baasje/bazinnetje hoor I am sure abt that. Also: in the winter it always sits outside.....

Elio di Supo 2 oktober 2020 19:16

Elio di Supo 2 oktober 2020 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9467809)
Het heeft geen baasje/bazinnetje hoor I am sure abt that. Also: in the winter it always sits outside.....

Oww, that is very zielig. By you heeft that katje tenminste muizen.

Rudy 2 oktober 2020 19:21

Citaat:

After de winter you put de kat terug in de bushes.

Elio di Supo 2 oktober 2020 19:35

That little katje also does pipi and kaka in the house, he Bem. You must also kuis that op. Very hard werk.

Rudy 2 oktober 2020 19:39

And that animalleke is gewoon to do kaka in the fields, zelfs in the snow.

Eyjafjallajökull 2 oktober 2020 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9467864)
That little katje also does pipi and kaka in the house, he Bem. You must also kuis that op. Very hard werk.

8O 8O

Elio di Supo 2 oktober 2020 19:43

Also oppassen that this katje you niet krabt. Better to have your tetanos spuitje.

Elio di Supo 2 oktober 2020 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9467880)
8O 8O

The W-word.

Creepy.

Boduo 2 oktober 2020 22:33

Ons laatste katje werd dood gereden door een auto.
We hebben gans haar inboedel grondig gekuist en 2 dagan later hadden we een nieuw.
We haalden dat bij een oud vrouwtje dat er nu +/- 25 heeft: 2 moeren + 23 nakomelingen ervan.

bembem 2 oktober 2020 22:35

I see........

maddox 3 oktober 2020 00:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9468076)
Ons laatste katje werd dood gereden door een auto.
We hebben gans haar inboedel grondig gekuist en 2 dagan later hadden we een nieuw.
We haalden dat bij een oud vrouwtje dat er nu +/- 25 heeft: 2 moeren + 23 nakomelingen ervan.

Moeren is de naam voor vrouwelijke konijnen.

Eduard Khil 3 oktober 2020 00:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9467835)

:rofl:

maddox 3 oktober 2020 00:15

Citaat:

Simpel op te lossen, de meeste gemeentes hebben een zwerfkatten programma. Effe Google opengetrokken. Hier een begin

Als u een zwerfkatje kan vangen, en de kost kan veroorloven het naar de dierenarts kan brengen, dan is het of de verantwoordelijkheid van iemand anders, namelijk waar de chip naar verwijst.
Of het is een echt wild/zwerf katje. En dan komen alle kosten op uw nek.
  • Of u wil dat het beestje een goed leven heeft, en het naar de dierenarts brengt voor de nodige controles en vaccinaties.
  • Of u laat het daar achter, en mag nog steeds de eerste reeks kosten betalen.
Of u houd het gewoon thuis, zonder enige dierenarts hulp. Veel plezier met de vlooien, de wormen en het feit dat het beestje na een paar jaar sukkelen al dood valt.

We doen dit al veel jaren voor de buurt. Deze week is mijn hart nog eens geraakt toen een te ziek zwervertje niet te redden bleek. En dat was dus de enige reden waarom we het konden vangen. TE ZIEK.

Svennies 3 oktober 2020 00:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9468139)
Moeren is de naam voor vrouwelijke konijnen.

Ge moet in dat geval dus niet gaan vragen wat dat hij nu juist gehaald heeft...

Of zouden katkonijntjes nu écht bestaan...8-)

Straks komen die van de BFRO hier ook hun toer maken...:lol:

Marie van de koster 3 oktober 2020 09:56

Ik logeerde eens bij een vriendin die een zwerfkat in huis had gehaald. Toen ik vertrok en mijn koffer aan het inpakken was, sprong poes erin en installeerde zich gezellig op mijn kleren. Ik joeg haar eruit, sloot de koffer en trok naar huis.
Geen twee dagen later was mijn appartement vergeven van de vlooien. Bij gebrek aan huisdier namen ze mij als lopend buffet. Ze sprongen gewoon op mijn benen.
Het heeft me veel moeite gekost om van dat ongedierte af te geraken!
Maar ik weet nu uit ondervinding dat vlooienbeten niet om te lachen zijn 8O
Hier in de buurt zie ik ook soms een zwerfkat. Als ik ga wandelen, volgt ze me soms twee straten ver. Ik vind het een schatje en mijn hart is goed genoeg om haar op te nemen en mee naar huis te nemen. Maar dan denk ik "vlooien!" en de goesting is over ;-)

Marie van de koster 3 oktober 2020 10:07

Wat muizen betreft, als u weet langs waar ze binnenkomen, vul dan die gaatjes op met staalwol, daar kunnen ze niet doorknagen. Pepermuntolie is naar het schijnt ook goed om ze buiten te houden, met een plantenspuit gevuld met water en pepermuntolie rondspuiten op de plekjes waren dikwijls keuteltjes liggen of op die plaatsen gebruikte pepermunttheezakjes leggen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be