Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Moet men Covid doden niet euthanaseren? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=255535)

Universalia 10 oktober 2020 14:41

Moet men Covid doden niet euthanaseren?

Een duistere gedachte maar toch ...

Mensen die de pech gehad hebben aangevallen geweest te zijn door het Covid-19 virus worden nog steeds in kisten gestoken en begraven.

Met alle respect voor die mensen en hun familie maar is dat wel de beste optie Corona-doden begraven?

Schuilt er risico bij het begraven dat het virus overleeft en zijn dodelijke tocht blijft verderzetten?

Is euthanaseren géén betere oplossing en een dode daarna bijzetten in een 'muur' op een kerkhof als de familie dat wenst?

Met de regelmaat van de klok zie je kerkhoven opruimen.

Zijn die plaatsen niet beter te gebruiken om meer bijzetmuren te maken. (mausoleum misschien)

Misschien ook om reden van dat:

Niet de eerste keer dat er vernielingen aangebracht zijn op kerkhoven, alles kapotgeslagen, beelden stukgeslagen ...

Stel dat er hier een situatie zich voordoet zoals men nu in Frankrijk voorheeft na de storm Alex waarbij de doden die op kerkhoven lagen terug 'opgegraven' werden en begonnen rond te 'zwemmen'.

Misschien komt het respectloos over maar dat is niet mijn bedoeling.

Of zijn er mensen van mening dat:

Wat heeft het voor zin de as van je voorvaderen te bewaren nadat ja ze eerst zonder enig respect verbrand had zodat ze niet op reis konden naar het geestenrijk.

Eyjafjallajökull 10 oktober 2020 14:50

Zoek de term euthanaseren nog eens op...

En om je gerust te stellen, het virus overleeft niet op dode materie.

De schoofzak 10 oktober 2020 15:32

Het is bij wet verboden om doden te euthanaseren. Lijkschennis of zoiets heet dat.
Maar wellicht bedoelde de draadopstarter dat ze beter de mensen die in de intensive care liggen, zouden cremeren.

Universalia 10 oktober 2020 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9475782)

Ik bedoelde dus cremeren. :roll:

Misser van mijnentwege.

Ik steek de vergissing snel op dat men hier in mijn rug staat te duwen om een andere pc te komen nakijken. *grrrrrrr*

Universalia 10 oktober 2020 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9475777)
Een duistere gedachte maar toch ...

Mensen die de pech gehad hebben aangevallen geweest te zijn door het Covid-19 virus worden nog steeds in kisten gestoken en begraven.

Met alle respect voor die mensen en hun familie maar is dat wel de beste optie Corona-doden begraven?

Schuilt er risico bij het begraven dat het virus overleeft en zijn dodelijke tocht blijft verderzetten?

Is cremeren géén betere oplossing en een dode daarna bijzetten in een 'muur' op een kerkhof als de familie dat wenst?

Met de regelmaat van de klok zie je kerkhoven opruimen.

Zijn die plaatsen niet beter te gebruiken om meer bijzetmuren te maken. (mausoleum misschien)

Misschien ook om reden van dat:

Niet de eerste keer dat er vernielingen aangebracht zijn op kerkhoven, alles kapotgeslagen, beelden stukgeslagen ...

Stel dat er hier een situatie zich voordoet zoals men nu in Frankrijk voorheeft na de storm Alex waarbij de doden die op kerkhoven lagen terug 'opgegraven' werden en begonnen rond te 'zwemmen'.

Misschien komt het respectloos over maar dat is niet mijn bedoeling.

Of zijn er mensen van mening dat:

Wat heeft het voor zin de as van je voorvaderen te bewaren nadat ja ze eerst zonder enig respect verbrand had zodat ze niet op reis konden naar het geestenrijk.

1207 10 oktober 2020 15:43

verbanden of onder de grond steken heeft hetzlefde effect
het stinkt nadien ni en ziekteverwekkers hebben geen kans, onder de grond hooguit wat insecten

Hoofdstraat 10 oktober 2020 15:46

Nee dus, dat is niet nodig voor die paar dagen dat ze eventueel nog zouden besmettelijk zijn.

Zucht 10 oktober 2020 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9475782)

Virussen "leven" niet echt. Het zijn bolletjes eiwit en rna. De interessante vraag is of die infectueus blijven in een lijk na begraving.
Als dat lijk opgevreten wordt door kevers en vliegenlarven die op hun beurt weer opgevreten worden door vleermuizen. Wie weet.

Vette Pois(s)on 10 oktober 2020 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 9475806)
verbanden of onder de grond steken heeft hetzlefde effect
het stinkt nadien ni en ziekteverwekkers hebben geen kans, onder de grond hooguit wat insecten

grondwater

planten

Eduard Khil 10 oktober 2020 15:53

euthanaseren van doden :rofl:

kelt 10 oktober 2020 15:53

Dit moet,met stip,het draadje met de meest "weirdo"-titel van 2020 zijn.

:thumbsup:

Zucht 10 oktober 2020 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9475814)

CD&V is er strict tegen.

Eduard Khil 10 oktober 2020 15:54

hoh man ik lig gewoon strike van het lachen

Rudy 10 oktober 2020 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9475799)

Ik las eerst creperen, zonder bril op.

Ja, crematie blijkt gelet de omstandigheden toch meer de voorkeur te genieten.
Volgens mij eerder om praktische redenen.

Sorry, geen cijfers.

kojak 10 oktober 2020 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9475814)

Ik keek ook ff vreemd op toen ik het las, maar hij heeft zijn foutje hersteld. :lol: ;)

kojak 10 oktober 2020 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9475831)
Ik las eerst creperen, zonder bril op.

Volgens mij eerder om praktische redenen.

Sorry, geen cijfers.

Straks gaan ze er nog pannenkoeken van maken ook. :mrgreen:

Der Wanderer 10 oktober 2020 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9475799)

Misser van mijnentwege.

Ik steek de vergissing snel op dat men hier in mijn rug staat te duwen om een andere pc te komen nakijken. *grrrrrrr*

Ik dacht al, is patrickve jarig of zo, dat er hier topics naar zijn smaak verschijnen? ;-)

patrickve 10 oktober 2020 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9475798)
Het is bij wet verboden om doden te euthanaseren. Lijkschennis of zoiets heet dat.
Maar wellicht bedoelde de draadopstarter dat ze beter de mensen die in de intensive care liggen, zouden cremeren.

Men heeft dat geprobeerd maar dat gaf teveel rook in de gangen van het ziekenhuis...

patrickve 10 oktober 2020 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9475831)

Ik hoop dat er ee HEPA filter in de schouw zit ;-)

Der Wanderer 10 oktober 2020 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer (Bericht 9475860)
Ik dacht al, is patrickve jarig of zo, dat er hier topics naar zijn smaak verschijnen? ;-)

Oeps, ik had het zelf verkeerd gelezen, ik las 'Covid-patienten euthanaseren'. Hopelijk geen Freudian slip die ik dan op patrickve projecteer.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be