Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Inwoners Qingdao massaal getest (https://forum.politics.be/showthread.php?t=255567)

Elio di Supo 13 oktober 2020 04:31

Inwoners Qingdao massaal getest

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10...n-miljoen-inw/

De Chinese stad met 9 miljoen inwoners verkeert in lichte paniek nadat er 12 besmettingen werden vastgesteld. Tot dusver werden 100.000 inwoners getest doch die bleken allemaal tot dusver negatief. Het is niet zeker hoe de besmetting binnen raakte al doet het gerucht de ronde dat het zou gaan om werknemers uit de voedingsindustrie die in contact kwamen met besmette importwaren.

Vette Pois(s)on 13 oktober 2020 06:12

zottewerk

Dadeemelee 13 oktober 2020 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9478389)

De Chinese stad met 9 miljoen inwoners verkeert in lichte paniek nadat er 12 besmettingen werden vastgesteld. Tot dusver werden 100.000 inwoners getest doch die bleken allemaal tot dusver negatief. Het is niet zeker hoe de besmetting binnen raakte al doet het gerucht de ronde dat het zou gaan om werknemers uit de voedingsindustrie die in contact kwamen met besmette importwaren.

Een andere draad heeft het over ‘Amper nog besmettingen in China’. Dat heeft een reden uiteraard.

kojak 13 oktober 2020 09:41

Ik heb zo de indruk dat het er in China heel wat slechter aan toe gaat dan dat ze ons weer laten blijken.
Hun export hé, die beginnen het ook te voelen.
Alle truuken zijn goed.

Bach 13 oktober 2020 10:22

De 9 miljoen mensen in de stad worden allemaal getest in een periode van 5 dagen.

Dadeemelee 13 oktober 2020 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 9478593)
De 9 miljoen mensen in de stad worden allemaal getest in een periode van 5 dagen.

Verplicht. En niet zagen en klagen.

Bach 13 oktober 2020 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9478599)

U verkiest verplichte mondmaskers een paar jaren aan een stuk?

Boduo 13 oktober 2020 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9478599)

Dat is DE goede methode.
Die vuile communisten toch, waar hálen ze het ?

Rudy 13 oktober 2020 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 9478614)
U verkiest verplichte mondmaskers een paar jaren aan een stuk?

Chinezen hebben daar alleszins geen problemen mee.

Hoofdstraat 13 oktober 2020 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 9478593)

Is dat zelfs mogelijk praktisch gezien? Ik geloof er niet veel van.

Dadeemelee 13 oktober 2020 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9478720)
Is dat zelfs mogelijk praktisch gezien? Ik geloof er niet veel van.

Die bouwden een hospitaal voor duizend personen in 10 dagen.

fred vanhove 13 oktober 2020 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9478716)
Chinezen hebben daar alleszins geen problemen mee.

Er zijn zo veel mensen die jaren een brandmasker moeten dragen.....en ik zie mensen ganserdagen voor hun plezier met een motor gaan rondrijden met een emmer op hun hoofd ...handschoenen.....dikke vesten ...botten en een soort gezichtsbeschermer.....Maar als die dan even een flut maskertje moeten opzetten in een winkel of de tram doen die moeilijk ? Rare jongens die Germanen:-D

Hoofdstraat 13 oktober 2020 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9478743)
Er zijn zo veel mensen die jaren een brandmasker moeten dragen.....en ik zie mensen ganserdagen voor hun plezier met een motor gaan rondrijden met een emmer op hun hoofd ...handschoenen.....dikke vesten ...botten en een soort gezichtsbeschermer.....Maar als die dan even een flut maskertje moeten opzetten in een winkel of de tram doen die moeilijk ? Rare jongens die Germanen:-D

Awel, draag dan je maskertje en laat ons met rust

denkimi 13 oktober 2020 13:15

Citaat:

Voor gepensioneerden waarvan het openbaar leven bestaat uit die tram of winkel is dat misschien zo. Maar de meerderheid van de bevolking gaat werken, heeft kinderen en een actief sociaal leven.

Dan gaat het niet meer over een uurtje of 2 in de week zoals bij u misschien het geval is. Dan gaat het over minstens 50 uur per week. Waarvan 48 uur eigenlijk compleet onzinnig, gewoon om ons "bewust te maken".

Zoals hoofdstraat zegt, draag er zelf een en barricadeer u in u huis als je dan toch zo bang bent. Maar dring uw irrationele angst niet op aan anderen.

Boduo 13 oktober 2020 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9478389)

Import van voedingswaren: zélf alles kweken. Zij kunnen dat.
Meer chauvinistisch zijn.
Niks invoeren.
Geen nieuwe corona.

Boduo 13 oktober 2020 13:46

Citaat:

Ik kan het niet beter zeggen !

:clapping:

Boduo 13 oktober 2020 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9478803)
Voor gepensioneerden waarvan het openbaar leven bestaat uit die tram of winkel is dat misschien zo. Maar de meerderheid van de bevolking gaat werken, heeft kinderen en een actief sociaal leven.

Dan gaat het niet meer over een uurtje of 2 in de week zoals bij u misschien het geval is. Dan gaat het over minstens 50 uur per week. Waarvan 48 uur eigenlijk compleet onzinnig, gewoon om ons "bewust te maken".

Zoals hoofdstraat zegt, draag er zelf een en barricadeer u in u huis als je dan toch zo bang bent. Maar dring uw irrationele angst niet op aan anderen.

Anders gezegd: blijf in uw kot.
Maggie had het bij het rechter eind, van in het allereerste begin !!!

ViveLaBelgique 13 oktober 2020 13:54

Ondertussen in ons land worden 500.000 mondneusmaskers Kafkaiaans onbruikbaar verklaard omdat de dozen te laat de juiste stickers kregen.

China was vorige eeuw een ontwikkelingsland en vandaag zijn ze met Cuba wereldleider in volksgezondheid.

Boduo 13 oktober 2020 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 9478851)
Ondertussen in ons land worden 500.000 mondneusmaskers Kafkaiaans onbruikbaar verklaard omdat de dozen te laat de juiste stickers kregen.

China was vorige eeuw een ontwikkelingsland en vandaag zijn ze met Cuba wereldleider in volksgezondheid.

In deze eeuw is Belgie inderdaad een Kafka-land van papierschuivers.
Ik denk dat iedereen gelijkaardige verhalen kan vertellen, vooral over staatsambetanteriken.

Dadeemelee 13 oktober 2020 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 9478851)

So what? Volgens de politics.be experten zijn die toch nutteloos? Of vergis ik mij?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be