Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Code rood of oranje op scholen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=255585)

Kylero 14 oktober 2020 01:18

Code rood of oranje op scholen.

Onderwijsvakbond ACOD pleit onomwonden voor code oranje of rood in de scholen. Dat zou betekenen dat scholieren vanaf het derde middelbaar week om week naar school gaan. “De cijfers zijn dermate slecht dat code geel onhoudbaar is”, zegt algemeen secretaris Nancy Libert. Álle vakbonden zijn bovendien ontstemd over de communicatie van minister Ben Weyts (N-VA), die niet wil raken aan de huidige maatregelen.

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201...rce=googleapis

reservespeler 14 oktober 2020 06:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kylero (Bericht 9479605)
Onderwijsvakbond ACOD pleit onomwonden voor code oranje of rood in de scholen. Dat zou betekenen dat scholieren vanaf het derde middelbaar week om week naar school gaan. “De cijfers zijn dermate slecht dat code geel onhoudbaar is”, zegt algemeen secretaris Nancy Libert. Álle vakbonden zijn bovendien ontstemd over de communicatie van minister Ben Weyts (N-VA), die niet wil raken aan de huidige maatregelen.

Weyts krijgt zelfs van de virologen gelijk.

De vakbonden willen natuurlijk terug naar onderwijs van thuis uit.

Vette Pois(s)on 14 oktober 2020 06:16

verloren generatie

het wordt hier straks nog echt afrika

reservespeler 14 oktober 2020 06:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 9479627)
verloren generatie

Oei, als die allemaal aan den dop komen ...

denkimi 14 oktober 2020 06:42

Hoeveel leerlingen en leerkrachten zijn er ondertussen al dood? Kunnen we de kisten nog verwerken of moeten we koelwagens beginnen huren?

reservespeler 14 oktober 2020 06:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9479638)
Hoeveel leerlingen en leerkrachten zijn er ondertussen al dood? Kunnen we de kisten nog verwerken of moeten we koelwagens beginnen huren?

Een massagraf is in deze aangewezen.

fransV 14 oktober 2020 06:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 9479627)
verloren generatie

schrijf dan maar " generaties"

Kylero 14 oktober 2020 07:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9479625)
Weyts krijgt zelfs van de virologen gelijk.

De vakbonden willen natuurlijk terug naar onderwijs van thuis uit.

Virologen zijn geen strategen en Weyts al even min. Weyts is hoogstens kapabel om filiaalleider bij Aldi te worden, daar twijfel ik zelfs nog over.

Kylero 14 oktober 2020 07:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9479638)

Studies toonden al meermaals aan dat jongeren wel degelijk ouderen kunnen besmetten. Is het raar dat de curve plots de hoogte in schoot juist na de zomer, Je hoeft geen geleerde te zijn om de oorzaak daarvan te vinden.

gertc 14 oktober 2020 07:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kylero (Bericht 9479654)
Virologen zijn geen strategen en Weyts al even min. Weyts is hoogstens kapabel om filiaalleider bij Aldi te worden, daar twijfel ik zelfs nog over.

Dat virologen geen strategen zijn hebben ze de afgelopen 6 maanden overvloedig bewezen. Maar de ene keer dat ze naar de cijfers kijken en zien dat scholen geen probleem vormen geef ik ze groot gelijk.

De Rode Willem 14 oktober 2020 07:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kylero (Bericht 9479605)

Onbegrijpelijk dat er volwassen mensen aan dit kleuterkleurboek vast houden.
In één van mijn eerste lessen biologie in mijn opleiding Scheikunde, werd gesteld dat de verspreiding van virussen niet kan worden voorkomen. Als een virus de juiste omstandigheden (gastheer dus) vindt, dan zal het zich verspreiden over de ganse beschikbare ruimte stelde de prof.

Dit wetende verbaast het mij elke dag dat men toch alles inzet om de verspreiding proberen in te perken. Een hopeloos gevecht, zoals we kunnen vaststellen in gans Europa. Zelfs in landen waar "het volk" veel meer discipline wordt toegeschreven (bv Duitsland) dan in Vlaanderen exploderen de besmettingen exponentieel.
Dit is natuurlijk helemaal te verwachten als men in het achterhoofd houdt dat een virusverspreiding stoppen eigenlijk niet kan.

Dit is een horrorscenario...maar we zullen er door moeten. Een snel contact van het virus met een zo groot mogelijk deel van de bevolking en dan maar hopen op groepsimmuniteit is het enige dat we kunnen doen.
Al de rest is bla bla om de bierkaai mee te vullen.
En de vakbonden willen dit alles natuurlijk weer aangrijpen om hun leden, een zootje luirikken van de bovenste plank, alweer minder te doen werken.

denkimi 14 oktober 2020 07:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kylero (Bericht 9479657)
Studies toonden al meermaals aan dat jongeren wel degelijk ouderen kunnen besmetten. Is het raar dat de curve plots de hoogte in schoot juist na de zomer, Je hoeft geen geleerde te zijn om de oorzaak daarvan te vinden.

Natuurlijk komt de huidige stijging door de opening van de scholen. Ze valt er perfect mee samen.

Maar dat zou juist nu positief gebruikt moeten worden. Isoleer de zwakkeren en ouderen 2 maanden en laat iedereen op school elkaar zoveel mogelijk besmetten.
Tegen die tijd zijn alle kinderen en ouders immuum en niet meer besmettelijk, en zijn de ouderen veilig.

Dadeemelee 14 oktober 2020 07:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9479670)
Natuurlijk komt de huidige stijging door de opening van de scholen. Ze valt er perfect mee samen.

Maar dat zou juist nu positief gebruikt moeten worden. Isoleer de zwakkeren en ouderen 2 maanden en laat iedereen op school elkaar zoveel mogelijk besmetten.
Tegen die tijd zijn alle kinderen en ouders immuum en niet meer besmettelijk, en zijn de ouderen veilig.

De virologen van den Aldi zijn present merk ik.

De Rode Willem 14 oktober 2020 07:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9479671)

Misschien moeten we eens de remedies van de virologen van den Aldi proberen.
De richtlijnen en "oplossingen" van de virologen van de dure supermarkt werken doodgewoon niet, zoals we nu over gans Europa kunnen vaststellen.
Maar ja, er zijn nog steeds meer mensen die zich willen laten oplichten in de overdure Colruyt dan er zijn die rationeel echt de laagste prijs genieten in den Aldi.

morte-vivante 14 oktober 2020 07:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kylero (Bericht 9479657)

show me the data! Toon me dat scholen in Belgie hotspots zijn van virusverspreiding.

Erra555 14 oktober 2020 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9479671)

En de statisticus van de kleuterklas is er ook weer.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be