Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Help! Naast muizen nu ook spinnen! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=255640)

bembem 17 oktober 2020 21:52

Help! Naast muizen nu ook spinnen!

Met dat het kouder wordt zijn ze terug meer binnen -> that is, spinnen. Jawel.

Echt, ik kan er niet tegen. Muizen... ok tot daar aan toe, behalve hun kak & pis, kan ik er mee leven in de zin van dat ik geen semi-attack krijg wanneer ik er een zie.

Maar spinnen, is wat mij betreft iets anders. Vooral van die mega dikke. Heb er een panische angst van en sta dan telkens als aan de grond genageld.

Als Corona voorbij is verhuis ik. Zeker weten~

Eduard Khil 17 oktober 2020 21:55

verhuizen terug naar uw eigen land?

Rudy 17 oktober 2020 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9483920)

Echt, ik kan er niet tegen. Muizen... ok tot daar aan toe, behalve hun kak & pis, kan ik er mee leven in de zin van dat ik geen semi-attack krijg wanneer ik er een zie.

Maar spinnen, is wat mij betreft iets anders. Vooral van die mega dikke. Heb er een panische angst van en sta dan telkens als aan de grond genageld.

Als je geen spinnen in huis wilt dan verhuis je best naar waar het buiten steeds warmer is dan binnen.
Ik zie nu al eens eentje over de vloer lopen. Of achter mijn laptop tegen de witte muur.
Die beestjes hebben het koud en doen geen vlieg kwaad.

Eduard Khil 17 oktober 2020 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9483929)

net wel hé :lol:

bembem 17 oktober 2020 22:02

o_0

Svennies 17 oktober 2020 22:05

Citaat:

En nu,vooral woord houden hé....

Die incontente muizen zijn nochtans schadelijker voor uw opgeslagen berg etenswaren dan een spin hé...

Anders kom ik eens een Goliath bij u thuis afzetten....

Moest je niet weten waarover het juist gaat,kijk dan hier maar eens...

https://www.mnlk.nl/grootste-spin-ter-wereld/

koe de poing 17 oktober 2020 22:06

Eskimo worden, daar zitten geen insecten of kleine zoogdieren. Enkel bloeddorstige ijsberen.

Svennies 17 oktober 2020 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9483929)
Als je geen spinnen in huis wilt dan verhuis je best naar waar het buiten steeds warmer is dan binnen.
Ik zie nu al eens eentje over de vloer lopen. Of achter mijn laptop tegen de witte muur.

Niet liegen hé Rudy,de vliegen zijn vooral niet akkoord met uw uitspraak...;-)

Rudy 17 oktober 2020 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 9483936)
Eskimo worden, daar zitten geen insecten of kleine zoogdieren. Enkel bloeddorstige ijsberen.

vergeet de pinguïns niet

Libro 17 oktober 2020 22:12

Ze hebben nochtans mooie ogen:

Zipper 17 oktober 2020 22:25

Citaat:

In ieder huis zitten zo'n paar honderd spinnen :-P

Elio di Supo 17 oktober 2020 22:31

Citaat:

Toch leuk met Halloween? En waar zou je verhuizen? Als je geen spinnen wil moet je naar de arctische en antarctische gebieden.

Dju toch he. En vooral; gaan ze u daar ook een uitkering geven?

Rudy 17 oktober 2020 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 9483937)
Niet liegen hé Rudy,de vliegen zijn vooral niet akkoord met uw uitspraak...;-)

Kijk Svennies. Ik ben iets vergeten te zeggen.
In mijn huis heb ik zo twee van die elektrische vliegenvangers staan. Je kent dat misschien wel: zo'n bordeellampje met daarrond draad onder hoogspanning.
Vliegen zijn domme beesten. Die komen op het licht af en .. knal. Prettig geluid.
Om maar te zeggen. Vliegen hebben bij mij geen overlevingskans. Spinnen kunnen dus ook niet overleven. Bijgevolg ..
Ze mogen wel efkes komen schuilen.

Svennies 17 oktober 2020 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9483960)
In ieder huis zitten zo'n paar honderd spinnen :-P

En als uw huis een kruipruimte én een kelder heeft mag je daar dus een veelvoud voor nemen....

Gezonde huizen qua verluchting herbergen gemiddeld een populatie van 1000 tot 1500 spinnen....

Het oude gezegde dat er in iedere hoek van elke kamer een spin woont is heus niet uit de lucht gegrepen...

Dat is gewoon de waarheid....

Voordat ik zelf in mijn huis kon gaan wonen nadat het volledig was afgebouwd woonden de eerste voorouders van mijn huidige spinnen er al..

Elio di Supo 17 oktober 2020 22:47

Wanneer een vliegenmepper niet meer volstaat.

Elio di Supo 17 oktober 2020 22:48

Rudy 17 oktober 2020 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9483995)

Vogelspin ?

Elio di Supo 17 oktober 2020 22:49

Deze sukkelaar had de pech gebeten te zijn door een brown recluse. Een spinnetje dat tamelijk veel voorkomt waar ik woon.

Elio di Supo 17 oktober 2020 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9483998)
Vogelspin ?

Goliath Birdeater. Dus ja, vogelspin.

Svennies 17 oktober 2020 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9483988)
Kijk Svennies. Ik ben iets vergeten te zeggen.
In mijn huis heb ik zo twee van die elektrische vliegenvangers staan. Je kent dat misschien wel: zo'n bordeellampje met daarrond draad onder hoogspanning.
Vliegen zijn domme beesten. Die komen op het licht af en .. knal. Prettig geluid.
Om maar te zeggen. Vliegen hebben bij mij geen overlevingskans. Spinnen kunnen dus ook niet overleven. Bijgevolg ..
Ze mogen wel efkes komen schuilen.

Niet vergeten Rudy....

Die beestjes kunnen maandenlang overleven zonder eten,ze kunnen echter niet zolang zonder water,en dat is nu nét de reden waarom je spinnen in de gootsteen of ligbad tegenkomt....

Mijn madam pakt die bij hun pootjes vast en zet die achter in de tuin....

En wat denk je,dat die daar gaat blijven zitten,gelijk terug naar het huis,via de verluchting van de kruipruimte terug naar binnen tot in de kelder,en vervolgens terug naar de garage...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be