Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Belgische politiek te laf tegen Vlaams Belang (https://forum.politics.be/showthread.php?t=25571)

Het Skill Effect 6 december 2004 12:37

Belgische politiek te laf tegen Vlaams Belang

"Houding tegenover Vlaams Belang onbegrijpelijk"

zo 05/12/04 - Franstalig België begrijpt niet waarom het Vlaams Parlement vorige week niet beslist heeft de dotatie van Vlaams Belang in te trekken. Dat werd duidelijk op de wekelijkse debatprogramma's op de RTBF en RTL-TVi.

MR-voorzitter Didier Reynders betreurde dat prins Filip zich vorige week enkel uitsprak over het separatistisch discours van Vlaams Belang, terwijl het Vlaams Blok veroordeeld is wegens racisme. Brussels parlementslid Josy Dubié sloot zich daarbij aan. Voor CDH-senator Francis Delperée zijn de slogan "België barst" en de idee van het verspillende Wallonië racistisch.

Waals minister Claude Eerdekens (PS) vond de reactie van de Vlaamse democratische partijen tegenover "een neo-nazistische partij die een band heeft met Hitler" maar zwakjes. De partij kan via gerechtelijke weg worden gestopt op basis van de Europese Conventie van de Rechten van de Mens, zo zei hij.

VLD-senator Jean-Marie Dedecker vroeg zich af wat het meest democratisch was: een partij met een miljoen kiezers of de monarchie. Hij vroeg de aanwezige Franstalige politici welke de mirakeloplossing tegen Vlaams Belang is.

CDH-voorzitster Joëlle Milquet (foto) stelde voor het debat te openen over een verbod in de grondwet op extremistische partijen. Alle Franstalige partijen willen in het federaal parlement een wet goedkeuren die de financiering van ondemocratische partijen verbiedt.

Ze hebben gelijk ook! Er ontbreekt een leider die niet met z'n voeten laat spelen door het Vlaams Belang. Zolang die er niet is, kan het Belang blijven etteren.

jan hyoens 6 december 2004 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect

zo 05/12/04 - Franstalig België begrijpt niet waarom het Vlaams Parlement vorige week niet beslist heeft de dotatie van Vlaams Belang in te trekken. Dat werd duidelijk op de wekelijkse debatprogramma's op de RTBF en RTL-TVi.

MR-voorzitter Didier Reynders betreurde dat prins Filip zich vorige week enkel uitsprak over het separatistisch discours van Vlaams Belang, terwijl het Vlaams Blok veroordeeld is wegens racisme. Brussels parlementslid Josy Dubié sloot zich daarbij aan. Voor CDH-senator Francis Delperée zijn de slogan "België barst" en de idee van het verspillende Wallonië racistisch.

Waals minister Claude Eerdekens (PS) vond de reactie van de Vlaamse democratische partijen tegenover "een neo-nazistische partij die een band heeft met Hitler" maar zwakjes. De partij kan via gerechtelijke weg worden gestopt op basis van de Europese Conventie van de Rechten van de Mens, zo zei hij.

VLD-senator Jean-Marie Dedecker vroeg zich af wat het meest democratisch was: een partij met een miljoen kiezers of de monarchie. Hij vroeg de aanwezige Franstalige politici welke de mirakeloplossing tegen Vlaams Belang is.

CDH-voorzitster Joëlle Milquet (foto) stelde voor het debat te openen over een verbod in de grondwet op extremistische partijen. Alle Franstalige partijen willen in het federaal parlement een wet goedkeuren die de financiering van ondemocratische partijen verbiedt.

Ze hebben gelijk ook! Er ontbreekt een leider die niet met z'n voeten laat spelen door het Vlaams Belang. Zolang die er niet is, kan het Belang blijven etteren.

Op wat wacht je, groot licht?

Het Skill Effect 6 december 2004 12:40

Op uw smoel in de buurt van mijn vuist! :twisted:

CutTheCrap 6 december 2004 12:42

Als ik een Waal was zou ik de onmiddelijke splitsing van België eisen, dan zijn ze ten eerste van het VB af en ik ben zeker dat in een onafhankelijk Vlaanderen het VB minder zou scoren omdat het dan de Frantalige politici niet meer heeft die als grote stemmen trekkers voor het VB dienen ( zoals DiRuppo)

Raven 6 december 2004 12:43

Citaat:

Op uw smoel in de buurt van mijn vuist! :twisted:

:rofl:

een gefrustreerde, domme vechtersbaas, zit waarschijnlijk met z'n dikke pens over de tafel en een pint in z'n hand dat te typen, genezend van z'n bloedneus en een blauw oog

Distel 6 december 2004 12:45

Citaat:

Het zijn nochthans de "democraten" die met hun eigen voeten aan het spelen zijn. Het Belang moet maar aan de kant staan toekijken.

Ariel 6 december 2004 12:54

Citaat:

De Vlaamse politici weten dat wanneer ze aan het Vlaams Belang raken ze het Vlaamse volk tegen zich krijgen. (zie vorige verkiezingen)

Het Skill Effect 6 december 2004 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Het Belang moet maar aan de kant staan toekijken.

Ze doen niks liever.

Distel 6 december 2004 14:20

Citaat:

Ze doen niks liever.

Ze mogen van de anderen dan ook niks anders doen.

Jampie 6 december 2004 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ariel
De Vlaamse politici weten dat wanneer ze aan het Vlaams Belang raken ze het Vlaamse volk tegen zich krijgen. (zie vorige verkiezingen)

Het VB is niet het Vlaamse volk.

Het Skill Effect 6 december 2004 14:29

Citaat:

Ze mogen van de anderen dan ook niks anders doen.

Die slachtofferrol staat hen goed, zoals ik juist zei.

Het Skill Effect 6 december 2004 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Het VB is niet het Vlaamse volk.

75% is niet VB hé !!!

Distel 6 december 2004 14:34

Citaat:

Die slachtofferrol staat hen goed, zoals ik juist zei.

Wat jij zei en wat ik zei zijn nochthans twee volledig verschillende zaken.

Het Skill Effect 6 december 2004 15:43

jij en ik zijn ook twee verschillenden hé.

Vandaar misschien?

Hans1 6 december 2004 18:44

Citaat:

Wat jij zei en wat ik zei zijn nochthans twee volledig verschillende zaken.

Antwoord eens op de terechte opmerking dat de meerderheid van de Nederlandstalige Belgen niet op het Blok stemt? Of is dat te moeilijk?

Distel 6 december 2004 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Antwoord eens op de terechte opmerking dat de meerderheid van de Nederlandstalige Belgen niet op het Blok stemt? Of is dat te moeilijk?

Wat valt er te antwoorden? De meerderheid van de Nederlandstalige Belgen stemt inderdaad niet op het Blok, wat trouwens van elke partij kan gezegd worden. Ik zie niet wat er zo revolutionair aan die opmerking is. Iedereen heeft toegang tot de cijfers.

Verder nog iets?

Ambiorix 6 december 2004 19:06

Citaat:

belachelijk cliché, hans: jij moet niet veel zeggen met de BUB: hoeveel vlamingen stemmen er n�*et voor de BUB??. Bedenk wat anders.

Jan van den Berghe 6 december 2004 19:18

Citaat:

Ik zie de relevantie van uw opmerking niet in. Er stemt ook geen meerderheid van de Vlamingen op de CD&V. Ook niet op de VLD. Ook niet op de SP.a. Enzovoort.

Flippend Rund 6 december 2004 19:31

De lafheid is dat men weigert het VB te laten mee regeren.

mad_drone 6 december 2004 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ik zie de relevantie van uw opmerking niet in. Er stemt ook geen meerderheid van de Vlamingen op de CD&V. Ook niet op de VLD. Ook niet op de SP.a. Enzovoort.

ie bedoelt gewoon dat je niet mag zeggen dat als het VB wordt aangevallen het het vlaamse volk achter zich krijgt. Dát is de relevantie. En inderdaad heb je alvast goed gezien dat je dat ook van geen enkele andere partij kan zeggen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be