![]() |
Coronapiek vooral onder de taalgrens
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07...-per-gemeente/
Het aantal besmettingen in Wallonië en Brussel zijn een factor 3 tot 4 hoger dan in Vlaanderen. Rond Brussel zie je hogere cijfers in de randgemeenten. Ik vermoed dat deze veroorzaakt worden door Franstaligen die in Brussel naar de dokter gaan. Is het misschien zo dat Wallonië en Brussel een andere leverancier heeft van de testen? Is het testprotocol er misschien anders? Op het kaartje kan je heel duidelijk de gewestgrenzen herkennen, daar moet toch een verklaring voor zijn. Een manipulatie van het virus door het VB sluit ik alvast uit! :-) |
Als je W-Vlaanderen nu ziet betekent het hooguit dat Wallonie-Brussel een weekje voor loopt op Vlaanderen.
maar kom, het is de schulden vd Walen klinkt beter |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zie er een paar rond de 1200, in prov. Luik gaat het al boven de 3000... Zouden ze vrijdag maatregelen aankondigen tegen hangmatters ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Toen was het natuurlijk een stad met een N-VA burgemeester. Ideaal doelwit. |
Citaat:
Brusselse beleidsmakers lachten toen met A'pen, nu lachen ze groen ik zou nu niet met Wallonië lachen exponentieel vandaag betekent 500 op ic vandaag is 1000 volgende week en tegen dat maatregelen daar op werken zijn we een maand verder. 2000 covid's op ic zie ik nu echt gebeuren |
Vooral de Brusselse burgemeesters zijn te laf om maatregelen op te leggen aan hun bevolking.
En dan maar jammeren: eerst er zoveel toelaten en niet controleren; dan verwonderd zijn dat ze de uitleg niet snappen omdat ze de taal niet spreken. En wie denkt dat wij dat gaan laten liggen op politiek vlak, die vergist zich. Als ge gene hete zijt, blijft dan uit de keuken. |
Citaat:
|
Citaat:
Terwijl zij die in hun pampers blijven liggen tot lichtend voorbeeld worden aangehaald... |
hoe erger het er nu stormt, des te stiller binnenkort
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Samengevat : Er is geen coronapiek onder de taalgrens maar hij is wel de fout van de Vlamingen.
|
Citaat:
|
Dit is wat de NOS er van maakt, kwestie van het fake news van de Vlamingenbashers wat te kaderen :
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb het niet voor een mentaliteit waarbij alles wordt aangegrepen om een polemiek te starten. Een polemiek die altijd eindigt met hetzelfde: wij vs zij. |
Citaat:
:roll::roll::roll: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be