![]() |
We zitten al een het plateau / piek van de opstoot
En zeg maar dat ik het gezegd heb.
Dan heb ik het over sterfgevallen en besmettingen. De maatregelen kunnen daar nog geen invloed op gehad hebben dus we gaan zien de komende week. |
Nah, de piek zal tegen december zijn (als er intussen geen lockdown is).
|
Citaat:
|
Citaat:
Eerst heb je besmettingen dan ziekehuisopnames en dan pas de sterfgevallen. Wat besmettingen betreft zitten we amper aan het knikpunt, zelfs daar is het nog te vroeg voor om dat met zekerheid te kunnen zeggen. |
Een probleem om dit te bekijken is de achterstand van de test resultaten, ik merk dat de dagelijkse aantallen positieve testen tot 6 dagen achteraf worden aangepast.
|
Citaat:
Die 6 dagen kunnen dus perfect kloppen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Natuurlijk gaan ze zeggen dat het door de gedeeltelijke lockdown komt, goe poeier. |
Citaat:
De bevestigde gevallen worden geplaatst op de dag van afname, niet op de dag van het resultaat van de test. Het is daarom dat de gevallen ook dagelijks retroactief worden bijgesteld. Dat heeft dus geen enkele invloed. Edit: ik wou reageren op hoofdstraat die beweerde dat de hospitalisaties daardoor gelijk lopen met de besmettingen. |
Citaat:
|
De maatregelen zijn nog maar 1 dag bezig en ze zien al een hoopvolle evolutie.
Goe poeier, goe poeier. https://www.hln.be/dossier-coronavir...pvol~adf978bd/ |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Die bleken zelfs retroactief effect te hebben. En de uitleg van Van Gucht was dat de mensen al spontaan hun gedrag hadden aangepast. Terwijl we continu te horen krijgen dat Belgen ongedisciplineerd zijn. En geen enkele kritische journalist die hier eens over door vraagt .... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bij de zgn. lockdown die vandaag ingaat zullen ze bloeden in de klinieken. M. Cloet, topvrouw v.d. ziekenhuizen: EIND DEZE WEEK HEBBEN WE 2000 INGENOMEN IZ BEDDEN !!! We zullen onvoldoende personeel hiervoor hebben. |
Citaat:
Zo veel tijd hebben we gehad om ons voor te bereiden. 8 fuckin maanden. En we staan toch nog op hetzelfde punt als in maart. Amateurs |
Citaat:
ofwel werken de maatregelen en dan moet de curve omlaag gaan, ofwel werken ze niet en dan moeten we ze weer afschaffen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be