![]() |
Het ligt niet aan de beschikbaarheid van de mondkapjes.
Dat kunnen we nu wel stellen. Er zijn er genoeg beschikbaar en toch zitten we in even grote shit.
Dus Van Ranst en co. zouden wel eens gelijk kunnen hebben: slecht gebruik en vals gevoel van veiligheid. Werpen we wegwerpmaskers wel weg? Hoe lang dragen mensen stoffen mondmaskers zonder ontsmetten? Dragen ze mondmaskers op de juiste plaatsen? |
1 Bijlage(n)
Goei vragen, Dadee.
Een aan de binnenkant gedrukte gebruiksaanwijzing in 33 talen en dito tekeningen, zou mss nog kunnen helpen: Bijlage 113215 |
Citaat:
Maar dan moet het mondmasker overal en altijd gedragen worden als er een persoon in de buurt is. Met andere woorden, het zijn in de ziekenhuizen en WZC, in de eerste plaats de patiënten die een mondmasker moeten op hebben, niet de verpleeg en zorgkundigen. Op publieke plaatsen is de veilige afstand tussen een niet en en wel besmette persoon afhankelijke van de luchtverplaatsing, niet van een meetlat. |
Citaat:
Shut up slaves |
Citaat:
Mondmaskers zijn geen wondermiddel, maar zullen vast wel helpen. |
Citaat:
|
Je kan jezelf alleen besmetten als je al besmet bent, dus dat lijkt mij een nonsens redenering.
|
Citaat:
Die besmette arts uit Kruisem die zonder mondmasker werkte besmette uiteindelijk ook maar 7 van de 93 geteste patiënten... |
Citaat:
Mensen die met een fpp3 met ventiel rondlopen als ze mogelijk besmet zijn is uiteraard debiel, maar het zou mij niet verwonderen. |
Citaat:
Ik heb maar 7 mensen besmet... |
Citaat:
Mondmaskers helpen wel, maar niet om een epidemie te stoppen ; wel om specifieke besmettingen te voorkomen. Maar geen kat draagt dat gans de dag van 's morgens tot 's avonds. Een epidemie stop je enkel maar met groepsimmuniteit. En het vaccin is nog veel en veel te ver weg om daarin enige zinvolle rol te spelen. |
Citaat:
Dat wil zeggen dat men veel te veel mensen nutteloos thuis zet, he. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Een uitgebreide Deense studie toont aan dat maskers niet helpen en dus eerder contraproductief zijn. Probleem is dat geen enkel medisch journal het durft publiceren omdat het ingaat tegen wat er momenteel beweerd wordt door experts.
Ja wetenschap, daar gaan we voor. :roll: https://www.rt.com/news/504219-danis...d-coronavirus/ Naar het schijnt worden advocaten ingezet om de publicatie tegen te houden https://twitter.com/VPrasadMDMPH/sta...12316477272065 |
Citaat:
|
Citaat:
Maw, 99.999% van de gedragen mondkapjes dienen tot niks. We doen het voor die 0.001% keer dat die een besmetting tegen houden. En dan is het niet erg dat je dat mondkapje al 3 dagen draagt. Dat is helemaal anders in ziekenhuis settings, waar die mondkapjes voortdurend blootgesteld worden. Als het zo is dat je mondkapje "geregeld vol virus" zit, dan ga je toch besmet geraken, want zo hard filtert dat niet. Het is gewoon om die paar weinige keren dat je zonder mondkapje besmet zou geweest zijn, U eenmalig te beschermen dat ze dienen. Ik zou denken dat als je zo 1 situatie om de 14 dagen meemaakt, je al flink blootgesteld bent. Als je die alle dagen meemaakt, dan ga je vroeg of laat toch prijs hebben. Ik draag een wegwerp chirurgisch masker ongeveer 2 weken alvorens het weg te doen (omdat het elastiekje springt). |
Citaat:
Niet sporten en geen ontspanning hebben is ook ongezond. Als je geen 70 bent is de sterftegraad 0,05% met onderliggende problemen, je mag er geen groter drama van maken dan het is. https://forum.politics.be/showthread.php?t=255714 |
Citaat:
Tijdens een wandeling door de velden uiteraard niet. In een afgesloten cinema of dranklokaal wel, vooropgesteld dat je daar niet uren en uren zit, dan heb je het toch zitten als er een besmette zit. En over ziekenhuizen: personeel dat regelmatig in contact komt met besmette mensen draagt fpp3, beschermende kledij en face shields. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be