![]() |
Is ontbijten gezond of niet?
Vroeger stelde men:
je moet: 's Morgens eten als een keizer. 's Middags als een koning. 's Avonds als een bedelaar. Klopt dit wel? Steeds meer mensen slaan het ontbijt over in strijd met het overgewicht. Mijn ervaring is dat, de zeldzame keer dat ik een ontbijt oversla, ik rond 10u00 een geweldige honger krijg en dan grijp naar een snack, meestal is dat ne Leo koek of ne reep chocolade. Ik denk dat dit pas ongezond is. Echte studies bestaan hier niet over en wetenschappers weten het blijkbaar ook niet. Ik probeer zo regelmatig mogelijk te eten. https://www.hbvl.be/cnt/dmf20201023_94710662 |
Eten op commando stopte toen ik de ouderlijke woning verliet. Sindsdien eet ik wanneer ik er zin in heb.
't Gaat heel goed met mij, dank U. TIP: zelf beslissen i.p.v. anderen dat voor jou te laten doen. Ge gaat je beter voelen als ge het vee-gevoel kan/wil overstijgen. |
Citaat:
|
Citaat:
Laat ons dan iets weten, he. |
Citaat:
|
Sinds ik regelmatiger eet, en 's avonds een hampel noten i.p.v. chips, ben ik bijna 20 kg kwijt.
Dat is wel op meer dan 2 jaar hé. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Alhoewel ze calorierijk zijn ... https://eten-en-drinken.infonu.nl/di...-in-noten.html |
Er gaat niets boven “a good english breakfast”. Tijdig en en matig eten ‘s avonds zorgt voor een betere slaap.
|
Citaat:
Jie-Pie gaat nog veeeel boterhammen moeten eten om het ouderdomsrecord onder de forumleden te kunnen kloppen. Voor zover ik weet is onze oudste piot hier iemand die nog tijdens WO 1 met nen tweedekker gevlogen heeft voor de RAF. Hij heeft nog een luchtgevecht gehad met Manfred von Richthofen, naar ik hier vernam. En het is nog altijd een koene strijder, steeds vooraan in de linies, als het gaat over de republiek vlaanderen & de capitulatie aan holland. |
Citaat:
‘s Avonds eet ik meer traditioneel en gevarieerd. |
Citaat:
Uw gewichtsverandering kun je heel simpel berekenen: aantal ingenomen calorieën - aantal verbruikte calorieën. Wanneer je die calorieën opneemt of verbruikt gedurende de dag doet er niet toe. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wij ontbijten nooit.
Rond 10u eten we wat yoghurt of plattekaas, of een cracker met kaas. 's Middags brood evt met soep en 's avonds een warme maaltijd. Verder 3 tussendoortjes zoals fruit/ snoeptomaten en af en toe een koekske of een handvol chips. Ik voel me niet ongezond omdat ik niet ontbijt :-) |
Citaat:
(Ikzelf eet gewoon wanneer ik zin (zelden echt honger) heb, en ik zou gerust een dag kunnen overslaan zonder honger te voelen hoewel ik niet zwaarlijvig ben, maar dat terzijde.) |
Citaat:
Want da tel niet mee , zè:roll: |
Citaat:
Alle gekheid op een stokje, regelmatig eten doet mij goed. Ik heb eigenlijk nooit echt honger, en ik drink (water of frisdrank) meer dan vroeger |
Citaat:
De dag start met een glas fruitsap en een tas koffie. 's Middags een paar boterhammen en om 19.00 uur eten we met 3 een maaltijd voor 6 personen. Iedereen is hier in goede conditie, overgewicht is onbestaande en we voelen er ons goed bij. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be