![]() |
Vlamingen blijven veel rijker ondanks "de transfers"
[size=2]Welvaartskloof Vlamingen en Walen wordt groter[/size]
[size=2][/size] [size=2](tijd) - De Vlamingen zijn vermogender dan de Walen. Bijna een op de drie Vlamingen heeft een effectenportefeuille die minstens 50.000 euro waard is. In Wallonië is dat een op de vijf. 'De kloof zal nog vergroten, want de Walen drukken zich pessimistischer uit over het spaarpotentieel', zegt Mark Hofmans, directeur van het onderzoeksbureau GfK Custom Research Worldwide aan De Tijd. Volgens Hofmans komen de berichten over personeelsafvloeiingen in Wallonië harder aan.[/size] GfK Custom Research Worldwide geeft vandaag de resultaten vrij van de zesmaandelijkse barometer over het spaargedrag in 17 Europese landen en de VS. Het onderzoeksbureau ondervroeg 14.388 gezinshoofden naar hun vermogen, hun vastgoed, en hun spaarvooruitzichten. In België werden tussen 4 en 15 oktober 815 personen ondervraagd. De Belgen zijn de rijkste burgers van de eurozone. 28 procent verklaart een vermogen te hebben van minstens 50.000 euro. In Europa scoort enkel Zwitserland (38%) beter. Het verschil tussen het noorden en het zuiden van ons land is echter groot. 31 procent van de Vlamingen bezit meer dan 50.000 euro tegenover slechts 21 procent van de Walen. Copyright © Tijdnet --------------------------------- Maar ja, de transfers komen dan ook niet uit Vlaamse maar Brusselse zak. |
Citaat:
|
Ik vraag niet liever dan een onafhankelijk Brussel ... zijn we van die zageventen verlost ...
|
Citaat:
|
Ik wil niet gezegd hebben dat de Vlamingen op andermans kap zouden leven, daar ben ik te fier voor. splitsen dus.
|
Citaat:
Brusselse solidariteit met die dommekloten van Vlamingen is toch ontoelaatbaar, zeker? |
Citaat:
|
stel u voor dat we eens ons eigen geld konden houden... dan hadden we geen probleem met de Vlaamse vergrijzing... Al die miljarden, elk jaar extra in ons Vlaamse Zilverfonds
|
![]() |
8)algoe dat die transferts niet rechtstreeks op de walen hun spaarrekening komt. 't scheelt wel nie veel, maar toch
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En wat dan nog. Dat er een verschil in rijkdom is weten we. Maar er zijn ook arme "Vlamingen". |
Citaat:
Het zal het omgekeerde zijn van wat u denkt. |
Misschien leest Hans dit liever:
Citaat:
|
jawadde
de artikeltjes komen boven, want de walen moeten 'de sukkelaar' zijn. allé, tis ons schuld dat ze nie slim zijn, en tis ons schuld dat ze gene grote spaarboek hebben, tis allemaal ons schuld :silly: |
Citaat:
Ik zie anders weinig zegebulletins van het Vlaams Gewest of de Vlaamse Gemeenschap. Hoe komt dat toch? |
Citaat:
Zie ik daar je gele mannekes in groen veranderen? |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vond Boer Swa altijd 1 van de redelijke flaminganten, maar het blijkt dat ook bij hem de ranzige ideologische kant nadrukkelijk aanwezig is. Alweer een reden om nooit flamingant te worden. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be