![]() |
Elke bejaarde die sterft: 868.000 bespaard
Elke bejaarde die sterft aan corona overlijdt gemiddeld 31 maanden eerder dan normaal.
De kosten van een gepensioneerde voor de gemeenschap is gemiddeld 28.000 € per jaar (zorgkosten, medische zorg, uitkeringen, etc). Per overleden bejaarde wordt er dus 868.000 bespaard. En vallen vaak nog eens honderdduizenden euro's vrij aan erfgelden (waarvan ook weer een deel naar de staat stroomt) Vroegtijdgige overlijdens hebben dus in financieel opzicht ook zeker een baat. Met de 10.000 corona doden zou dat snel op 10 miljard euro komen. |
Plus een boost voor de economie: wie net geërfd heeft, zal wel minstens een deel van de centjes uitgeven om zichzelf wat luxe of comfort te schenken.
Allez, dat deed ik toch. |
Beetje een cynische draad, niet? :P
Ik heb hier ook aan gedacht. We zeuren al jaren over de vergrijzing, komt moeder natuur met een "maatregel" en is het weer niet goed. :P |
heel cynisch en nog niet eens een bron voor de beweringen..
Hoeveel zou een onmiddellijke uitwijzing van asielzoekers ons jaarlijks besparen ? |
Elke bejaarde die sterft: 868.000 bespaard
Heeft niets met het virus te maken maar het zou kunnen te maken hebben met wat men in het volgende artikel schreef: Canadees rapport: ‘Euthanasie bespaart 130 miljoen euro’ Uit de tekst: Citaat:
Ok, tot zover Canada ... :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
31 maanden is minder dan 3 jaar. Een correct resultaat zou € 72.000 (afgerond) zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Even zielig als de mensen die poneren dat door de successierechten gecombineerd met minder uit te betalen pensioen, de Belgische Staat zou verdienen aan corona. De economische kost is echter een veelvoud van wat successierechten + minder uit te betalen pensioen opbrengen. |
Citaat:
|
Citaat:
het meest van (bijna) de GANSE WERELD. :smilecol::smilecol::smilecol::smilecol::smilecol: |
Elke bejaarde die langer leeft, werkt een millennial op de zenuwen.
|
Citaat:
:roll: |
Citaat:
Ik vind dit er ver, zeer ver over. Welke zieke geest maakt zulke berekeningen ? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be