![]() |
VB-parlementslid De Reuse: terugkerende Syriëstrijders verdienen ‘nekschot’
https://www.demorgen.be/politiek/vla...enen~bf99ac01/
Ik heb geen enkele sympathie voor ‘Syriestrijders’ maar met zo’n discours verlaag je je tot hetzelfde niveau. We hoeven hier geen politici die de ‘extreem rechtse’ sharia prediken. |
Geen goed plan.
De doodstraf is geen straf voor doodscultisten. Kweek je alleen martelaren mee. Het lijkt me gewoon beter die figuren, indien ze in België veroordeeld worden (of waar dan ook), de keuze te geven tussen levenslang in een Noord Koreaans opvoedingskamp, of vrijwillige orgaandonatie. |
Niks mis met die uitspraak van meneer De Reuse. Hij heeft niet gezegd dat teruggekeerde Syrië-strijders een nekschot moeten krijgen (kan ook niet aangezien de doodstraf hier niet van toepassing is), maar dat ze er wel één verdienen. Voor interpretatie vatbaar dus.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik wil gerust doneren voor de kogels die ze nodig hebben, dat addergebroed hoort hier gewoonweg niet te zijn.
|
Citaat:
Eerste vraag die men zich zou kunnen stellen is: Wat zijn Syriëstrijders in de meeste gevallen gaan doen, anderen gaan vermoorden op commando? Misschien was het een 'stille' wenk (de uitspraak van ... ) naar dat men voor dat soort van figuren de doodstraf terug moet invoeren of moeten de brave belastingbetalers die ons land 'rijk' is instaan voor zorg- en onderhoud van terugkerende strijders??? |
Citaat:
https://doorbraak.be/cartoons/how-jom/ Is Jommeke seksistisch? In landen waar men afkomt met zulke reacties, zoals ook tien klein negertjes mag niet meer, Zwarte Piet is racistisch en https://sceptr.net/2020/10/uitgeveri...t-in-voorkomt/ Uitgeverij vernietigt 7.000 boeken waar Zwarte Piet in voorkomt In zulke landen kunnen we het oordeel dat terugkerende Syriëstrijders verdienen ‘nekschot’ toch enkel nog zien als een blijk van nog een beetje intelligentie... We krijgen verdomme als nieuws al genoeg onnozeliteiten over onze kop gestrooid en verdomme het blijft bij dat volk niet met woorden ze gaan ook over tot daden... kop eraf voor wat cartoons... Oh maar daar naar verwijzen zou racisme en islamofobie zijn voor diezelfe zich boven de wet verheven regelrechte facisten... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je weet toch even goed als iedereen dat het coiffeurke steeds dezelfde truuk toepast : gewoon een paar dagen wachten tot de pers het vergeten is en dan een nieuwe polemiek opstarten. Is dat aanvaardbaar ? |
Als het aan mij lag verboden we partijen zoals het VB gewoon.
Ja, noem me maar antidemocraat. Kom, I can take it. |
Citaat:
|
Citaat:
Edit: pas na mijn reactie de tekst in De Morgen gelezen. Het mag niet verwonderen dat Groen direct weer van de gelegenheid misbruik maakt om nog eens te pleiten voor de terugkeer naar België van terroristen. Wellicht onder het motto: Iedere stem telt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Jij zou zelfs mensen willen vergassen omwille van hun politieke overtuiging. In het artikel gaat het over terroristen !! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be